Закрити
Мода

Чому Гленн Мартенс ідеальна кандидатура для будинку Maison Margiela

Місяці чуток нарешті розвіялися: 29 січня італійський конгломерат OTB Group офіційно підтвердив, що Гленн Мартенс стане новим креативним директором Maison Margiela.

 

Поділись:

 

дизайнер Гленн Мартенс

Інстаграм @renzorosso

Голова групи, Ренцо Россо, засновник культового бренду “Diesel”, який Гленн Мартенс очолює з 2020 року, написав у Instagram:

“Ласкаво просимо, @glennmartens, до дивовижного @maisonmargiela, найавангарднішого дому кутюр у світі. Тепер твоя черга писати нову главу — це і честь, і відповідальність, з неймовірною командою поруч. Змусь нас мріяти!”

Гленн Мартенс поєднуватиме цю роль із посадою креативного директора Diesel.

Минулого грудня легендарний дизайнер Джон Гальяно шокував усю індустрію моди, оголосивши про свій вихід з Maison Margiela, який він очолював протягом десяти років. А кількома місяцями раніше, у вересні, коли Гленн Мартенс пішов з керівної посади в Y/Project (яку він обіймав разом з Diesel), світ моди чекав на його наступний крок. 

То хто такий Гленн Мартенс, і чому він ідеально підходить Margiela?

Насправді 41-річний дизайнер Гленн Мартенс та засновник Модного дому Мартін Маржела мають багато спільного. Обидва народилися у Бельгії та є випускниками Антверпенської Королівської академії мистецтв: Маржела закінчив її у 1979 році, Мартенс у 2008-му. 

Після випуску Гленн Мартенс почав працювати як молодший дизайнер в Jean Paul Gaultier, зокрема він працював над колекціями жіночого одягу та чоловічою лінійкою “G2”. У 2012 році на Паризькому тижні моди бельгієць презентував власний бренд, однак він проіснував лише три сезони.

Тоді ж він став першим помічником Йогана Серфаті, креативного директора Y/Project. Після смерті Серфаті у квітні 2013 року його бізнес-партнер Жиль Елалуф переконав Мартенса очолити бренд.

За кілька сезонів Y/Project став символом сучасності, який носили як і молодь, так і суперзірки. Одяг у стилі “вуличний-унісекс” поєднав у собі гранж, авангард та яскравість, що зробило покази Y/Project обов’язковими для відвідування на Тижні моди в Парижі.

Гленн Мартенс, сукня Y/Project

Ігстаграм @yproject_official

 

Креативний та новаторський підхід Гленна Мартенса привернув увагу італійського підприємця Ренцо Россо, який згодом призначив дизайнера новим креативним директором Diesel у жовтні 2020 році.

Мартенс все ще продовжував працювати в Y/Project, перш ніж піти у відставку у вересні минулого року. Раніше цього місяця паризький бренд оголосив про закриття. Компанія так і не змогла знайти нового креативного директора після виходу Гленна Мартенса.

Перетворення Y/Project й успіхи у Diesel

Мартенс перетворив Y/Project на один з найгучніших і найпопулярніших брендів на сучасному ринку. Завдяки колабораціям з Fila, Melissa та Ugg, а також підтримці таких зірок, як Charli XCX та Ріанна, Мартенс залучив до Y/Project нову, молодшу аудиторію.

Ріана в сукні Y/Project від Гленн Мартенс

Інстаграм @glennmartens

 

Схожа історія сталася і з Diesel

Його прихід у Diesel у 2020 році повернув бренду актуальність. Йому вдалося створити хітові аксесуари, як-от сумку 1DR, та розширити колекцію жіночого одягу. А нестандартні шоу у Мілані завжди викликали шалене захоплення. Від рейвів просто неба з безплатними квитками для студентів, до запрошень у вигляді фірмових секс-іграшок — Мартенс знає, як привернути увагу модної спільноти.

Модель з показу Diesel

Інстаграм @diesel

 

У 2022 році він став другим в історії запрошеним кутюр’є Жана-Поля Готьє, свого колишнього боса. Його переосмислення культових принтів з оголеною натурою настільки сподобалося публіці, що згодом Gaultier та Y/Project випустили доступнішу колекцію прет-а-порте.

Популярність оголеного принту настільки зросла, що минулого року Мартенс одягнув Кайлі Міноуго для Met Gala унікальну версію Diesel, оздоблену кристалами Swarovski.

Кайлі Міноуг та Гленн Мартенс

Інстаграм @glennmartens

Що чекати від нового Margiela?

Без сумнівів, Мартенс талановит, але його попередник Гальяно створював справжні шедеври, а його кутюрна колекція Margiela SS24 вже увійшла в історію моди.

Втім, дивлячись на успіхи Мартенса у Y/Project і Diesel, можна зробити висновок, що він має всі потрібні навички: сміливі рішення, оригінальність і, головне, вміння робити моду комерційно успішною. Можливо, ці риси складають саму ДНК бренду Margiela. 

Мартенс, як і сам засновник бренду Мартін Маржела, має схильність до деконструкції та грубуватої естетики. Свою першу колекцію Маржела представив у 1989 році на занедбаному дитячому майданчику на околиці Парижа. Моделі виходили у речах з рваними рукавами, потертими спідницями, а запрошення малювали місцеві школярі. Це була повна протилежність тому, що тоді вважалося модою – і викликало справжній фурор в індустрії.

Показ Maison Margiela

Інстаграм @maisonmargiela

Мартін Маржела був людиною-загадкою: залишався в тіні та відмовлявся від інтерв’ю,  не фотографувався і не кланявся в кінці своїх показів (традиція, яку продовжив Гальяно). Він хотів, щоб увага публіки була зосереджена на його дизайні, а не на ньому як на людині. У 2019 році, через понад 10 років після виходу зі створеного ним бренду, вийшов документальний фільм “Мартін Маржела: Його власними словами”.

“Мені не подобається ідея бути знаменитістю; анонімність для мене дуже важлива”, – сказав модельєр.

Втім, на відміну від нього Мартенс навряд чи зникне з публічного простору. Маючи молоду, соціально активну аудиторію, яку потрібно дивувати, а також зв’язки зі знаменитостями, які потрібно підтримувати, буде важко продовжувати ховатися в тіні. Але це не обов’язково погано – з кожним новим креативним директором будинок вступає в нову еру. Подивимось, що Мартенс зробить зі своєю.



Авторка Ребекка Джейн Гілл  

Українська адаптація Якимович Маргарита

Читати оригінал статті