Закрити
Мода

Історія одного контракту: експорт до Швеції рукавичок виробництва To Be Accessories

Поділись:

Чи можна створювати нішевий, оригінальний продукт, що не має масового попиту чи високочастотного запиту, і водночас знайти новий ринок за кордоном?

Анна Науменко, засновниця бренду To be Accessories , відповідає: «Так!»

З невеликого B2B-замовлення компанія не лише розвинула нову бізнес-модель, а й може з гордістю відзначити, що в аксесуарах українського виробництва для шведського бренду співає Мадонна. І навіть більше — компанія розширила співпрацю до повноцінного довгострокового контракту попри виклики повномасштабної війни.

Як відбулося ваше перше експортне замовлення?

Анна Науменко: Експорт став частиною нашої історії набагато раніше, ніж я про це задумалася чи почала мріяти. Це відбулося дуже органічно — майже одразу після того, як To Be Accessories розпочав свою публічну діяльність.

Звісно, в нас були окремі міжнародні замовлення, але перше повноцінне експортне замовлення я добре пам’ятаю. Його зробила власниця шведського бренду рукавичок HANDSOME STOCKHOLM, з якою ми співпрацюємо й досі.

Ми з Інгрід (засновницею HANDSOME STOCKHOLM  – прим. ред) починали бізнес майже одночасно. Вона сама знайшла нас і звернулася із запитом: “Чи можете ви виготовити рукавички з сіточки під нашим лейблом?”.

Так розпочалася наша довготривала співпраця.

Коли з’явилася загроза повномасштабного вторгнення, Інгрід дуже хвилювалася за майбутнє виробництва. Вона неодноразово запитувала мене, чи зможемо ми продовжувати працювати, якщо почнеться повномасштабна війна, чи будуть перебої, як усе складеться…

Я завжди запевняла: навіть у найскладніші часи ми зробимо все, щоб не зупиняти виробництво. І коли повномаштабна війна почалася, вона дуже підтримала нас.

Як змінилися ваші відносини, особисті та фінансові, з експортним партнером після початку повномасштабного вторгнення?

Анна Науменко: Інгрід залишалася на постійному зв’язку. Ми часто спілкувалися, і я ще раз переконалася, що бізнес — це не тільки про угоди та логістику, а й про справжню підтримку між людьми.

Після початку повномасштабного вторгнення я відразу долучилася до волонтерської діяльності, і Інгрід стала однією з тих, хто активно підтримував мої ініціативи. Вона донатила на гуманітарні проєкти, які я тоді реалізовувала, і щиро переймалася тим, як ми справляємося в нових умовах.

Водночас було важливо зберегти і бізнес-відносини, та продовжувати виробництво. Ми запропонували диверсифікувати ризики, і перше замовлення після початку повномасштабного вторгнення було організовано за більш комфортних фінансових умов для клієнта. Спочатку ми відправили продукцію, а оплату отримали вже після успішної її доставки. Так ми показали, що і виробництво, і логістика можуть працювати. З нами можна продовжувати співпрацювати. Ми продовжили партнерство і залишилися привабливим виконавцем, навіть попри умови повномасштабної війни.

А як загалом розвивалася ваша співпраця з HANDSOME STOCKHOLM? Ви отримували від них поодинокі замовлення чи вели перемовини щодо серійного виробництва?

Анна Науменко: Співпраця почалася з окремих позицій. Часом це були розробки нових моделей, іноді — кастомні замовлення. Оскільки бренд Інгрід дуже публічний, її рукавички носять знаменитості, серед яких Мадонна, Крістіна Агілера та багато інших відомих людей, відповідно, і ми беремося до виконання дуже індивідуальних побажань.
Що, до речі, є частиною філософії нашого бренду To Be Accessories. Ми теж надаємо нашим клієнтам багато сервісу в кастомізації і індивідуальному підході: посадка «по руці», вибір кольорових поєднань, максимальна свобода у проявах творчості. Тобто – для нас це не є проблемою, такий індивідуальний підхід є частиною нашого бізнес-бачення.

Згодом, після певної історії виконання індивідуальних замовлень для зіркових клієнтів, ми поступово перейшли до серійного виробництва. Сьогодні ми виготовляємо для Hansen Stockholm повноцінну весільну лінійку. Влітку Інгрід запропонувала нам розробити спільну колекцію, яка створюється в Україні, але під її брендом. Вона відкрито говорить про це, і на сайті бренду зазначено, що всі текстильні рукавички виготовляються в Україні.

Що ще потрібно знати підприємицям, які починають свій шлях у розвитку таких експортних контрактів?

Анна Науменко: Зараз найважливішим питанням в розвитку цих відносин є законодавче регулювання відносин постачальника з ринком Швеції. Про це також варто подбати при плануванні розвитку експорту. Потрібно розуміти, що для таких, вже серійних, контрактів потрібна сертифікація кожного компонента продукції, кожного постачальника у всьому ланцюгу, згідно з вимогами експортного ринку. Наразі ми займаємось сертифікацією та оформленням усіх документів і досліджуємо галузеві асоціації та партнерів, які допомагають краще розумітися в цих процесах.

Текст: Юлія Броско.

Фото: To be Accessories

Слідкуйте за новинами в

Також читайте