Сім золотих правил онлайн-етикету, яких варто дотримуватись, щоб налагодити ефективні комунікації з потрібними людьми та не викликати у співрозмовників роздратування.
Незважаючи на те, що онлайн-спілкування і наше життя вже кілька років зрослися в таких міцних обіймах, що не розняти, на даний момент якихось чітких і зрозумілих правил онлайн-етикету, яких, як по годинах, дотримувалися б усі , не існує. Але в паніку вдарятися не варто – ми послухали розумних порадників, проштудували деякі сайти, подумали і склали підказки з нетикету, які, сподіваємось, полегшать ваше цифрове життя і запобігають незручним ситуаціям.
Читайте також: НОВИЙ TINDER: З’ЯВИЛОСЯ ДОДАТОК ДЛЯ ЗНАЙОМСТВА ВЕГЕТАРІАНЦІВ
Еван Селінджер, професор департаменту філософії Рочестерського інституту технології, у своєму виступі в рамках TEDxFlourCity говорив: «Ми не спілкуємося з інформацією. Ми спілкуємося з людьми і витрачаємо трохи більше часу, щоб показати, що вони щось означають. І сподіваємось, що коли людям нам дадуть відповідь, вони також зроблять це з повагою».
Враховуйте, що кожна людина має свої поняття про пристойне-непристойне, статус і субординацію, а також у всіх трапляються погані дні або ваші візаві можуть бути зайняті чимось важливим у той момент, коли ви до них намагаєтеся достукатися. Проявіть повагу та трішки терпіння.
На підставі елементарних даних – віку, статі, службового та сімейного (якщо воно вам відомо) положення можна скласти зразкову картину про людину. До 50-річного професора в особистому повідомленні не варто звертатися «йо, чувак!», так само як і писати двадцятирічному художнику «Шановний Сергію Леонідовичу». Перший образиться, другий налякається, що йому надіслали з поліції або банку.
При особистій зустрічі запитайте, яким із соціальних каналів ваш співрозмовник вважає за краще користуватися в діловому листуванні – і гнівні думки на вашу адресу будуть виключені. Завжди вибачайтеся, якщо написали людині не в робочий час або вихідний – у нього, насправді, вихідного може і не бути, і якщо так і є, він сам вас запевнить, що все нормально і буде радий вашому прагненню оперативно вирішити справи. Інтуїція вам потрібна, щоб не потрапити в халепу: насправді, ваше тіло і мозок безупинно збирають найдрібнішу інформацію про те, що відбувається навколо, і ось цей сукупний досвід допоможе зрозуміти, коли зі своїми питаннями до потрібної людини краще не лізти.
Читайте також: BEAUTY-ДОДАТОК ДЛЯ фарбування волосся TELEPORT
Важко втриматися, коли питання на порядку денному виявилося для вас хворим або ви зіткнулися з хамством чи неадекватністю співрозмовника. Задайте собі питання: чи не зашкодить з’ясування стосунків моєї репутації у важливих для кар’єри/життя людей, чи підтримають вони мене, чи вважають таким же неадекватним.
У журналістському та культурному професійному середовищі у Facebook часто розгорається бурхливий «термін» між особисто або заочно знайомими людьми на актуальні теми (наприклад, кілька недавніх – прохання Земфіри прибрати на концерті наш національний прапор або скандал із локальним виробником детокс-напоїв). Без шкоди для себе зі суперечки виходять люди, які без істерики викладають свою позицію, ігнорують тролів та намагаються знайти логіку у коментарях протилежного боку.
Але якщо є вибір вступати чи не вступати у суперечку – краще цього не робити. Зрештою, якщо вас особисто образили, можете вказати це в особистому повідомленні. При цьому пам’ятайте, що інша людина завжди може опублікувати ваші приватні повідомлення в паблику.
Поважайте час інших людей, не завалюйте їх тонне відео з котиками та забавними малюками, які й так усе давно бачили. Фільтруйте потік інформації, яку несете іншим користувачам. Відповідайте на повідомлення та коментарі своєчасно (в ідеалі – протягом 24 годин) – щоб не нервувати людей або не змушувати їх ставити на вас хрест.
Якщо вам важливі терміни відповіді – завжди прописуйте їх у повідомленні, щоб людина знала, на що ви розраховуєте і як вона може перерозподілити свій час, щоб дати вам потрібну інформацію.
Читайте також: ЧОТИРИ ПРИЧИНИ ЗМІНИТИ ПАРОЛІ ВІД СОЦМЕРЕТЬ ПРЯМО ЗАРАЗ
Друзі, звичайно, вибачать ваші помилки та друкарські помилки, чого не скажеш про клієнтів і роботодавців, які судять набагато суворіше. Є висока ймовірність, що ви натрапите на грамар-наци, для якого помилка в слові – смертний гріх, і райських кущів вам тоді не бачити, навіть якщо ви розіб’єтеся в коржик.
Насправді, це не універсальна порада, тому що надто багато хто не бачить нічого поганого в тому, щоб змішувати роботу та особисте життя. Але спробуйте цей трюк просто для того, щоб розчистити інформаційне поле довкола вас – можливо він спрацює.
Девід Епштейн, спеціаліст з маркетингової стратегії компанії Bizzabo, радить: «Якщо бос вимагатиме від вас використання особистого профайлу для активного піару компанії так, що це нагадуватиме розсилку спаму, нагадайте йому, що це неприйнятно. Поясніть начальнику, що таке прохання ставить вас у незручне становище і навіть порушує договір про умови використання, створений соціальними мережами, і що є набагато ефективніші способи досягти охоплення аудиторії». Комуніціюйте з клієнтами зі сторінок вашого бренду/компанії, озвучуйте, який з каналів вам найбільш прийнятний у робочому листуванні.
Той же Еван Селінджер наголошував, що через те, що ми надто смітимо в онлайн, люди звикли думати: як тільки ти дістаєш смартфон, наприклад, на лекції, значить, тобі нудно і ти перевіряєш особисті повідомлення. Насправді ви могли робити нотатки з лекції. Якщо не впевнені у реакції людей, сховайте смартфон.
У компанії, принаймні, на перший час, сховайте смартфон і поговоріть спочатку з людьми – представтеся незнайомим і поцікавтеся, чим вони займаються, розпитайте, як йдуть справи у знайомих. А потім із почуттям виконаного обов’язку можна і «затикати» у телефон, опублікувавши фото з події та збираючи «лайки». Пам’ятайте золоті слова графині Марі де Тіллі: «Найголовніше правило етикету: будьте природні, дружелюбні та вдячні». Амінь.
Статті по темі:
ЛАЙФХАК: ЯК КУПИТИ ВСЕ ПОТРІБНІ ПРОДУКТИ НА ТИЖДЕНЬ ЗА 10 ХВИЛИН
ЩАСТЯ В ЦИФРАХ: 6 НАУКОВО ОБгрунтованих способів, які допоможуть тішитися життям