Закрити
UA
Мода

Модний сюжет: Розмова з українськими дизайнерами мовою оригіналу – Ірина Джус, бренд DZHUS

Поділись:
 
Українська мода — унікальне та несхоже на інші прототипи культурне явище, гідне вивчення та глибокого аналізу. Національні дизайнери кожен у своєму індивідуалізмі створює неповторну бібліотеку “вибраних творів”.
 
Кожна колекція як заплутаний роман має і містифікації (деталі, аксесуари), і неквапливу розповідь (відтінки, фасони). Найчастіше визначити задум колекції без попереднього прочитання хрестоматії (прес-релізу) складно, але вивчати нововведення найлогічніше за допомогою оригіналів.
 
У рамках нової рубрики “Модний сюжет” Marie Claire та fashion-редактор Ганна Вакуленко спілкується з українськими дизайнерами, обговорюючи нові колекції з погляду літературно-смислового аналізу. Головні персонажі, фабула та кульмінація: для того, щоб розуміти моду, необхідно говорити однією мовою з її творцем.
 
Першою героїнею нової рубрики стала остання колекція бренду ДЖУС SS22 “Physique” – Розповідає автор Ірина Джус.
 
posts-to-db-Фото 1
posts-to-db-Фото 2

Експозиція. Що стало натхненням для вашої колекції?

Колекція DZHUS SS22 “Physique” рефлексує на тему стереотипів про зовнішність та протиставляє головні меседжі сьогоднішньої медіакультури: культ демонстрації тіла та ментальний ескапізм. Ексгібіціонізм співіснує з інтроверсією в закритих шатах з анатомічними стилізаціями. Дизайн комірів і кишень апелює до форми погруддя, а гофровані каптури, що нагадують перуки – алюзія на одержимість масової культури волоссям.

Головні персонажі. Які деталі чи аксесуари роблять вашу колекцію несхожою на інші, і що вони означають?

Вироби DZHUS багатоцільові. Вони трансформуються з однієї асортиментної групи в іншу – наприклад, з жакета – в капелюх, зі штанів – у сукні, зі спідниці – у сумку. Наша концепція уніфікованих предметів гардеробу з розширеним функціоналом забезпечує безліч неповторних образів при фактичній мінімізації шопінгу. Таке рішення ми пропонуємо клієнтам як спосіб втілювати у життя усвідомлений підхід до споживання без обмежень для творчості. Крім етичних та естетичних переваг багатофункціональний гардероб заощадить простір у будинку та бюджет – адже трансформери коштують не дорожче, ніж інший дизайнерський товар, а замінює така річ часом до 10 стандартних.

posts-to-db-Фото 3

posts-to-db-Фото 4

Розвиток дії. Давайте поговоримо про відтінки та тканини. Які матеріали та гамма кольорів присутні в колекції, і який посил ви хотіли передати за їх допомогою?

Текстури тканин грайливі та емоційні: від двостороннього котону до рясного пліссе, від глянсового шовку до м’якого меланжу, від рифленої вовни до зім’ятої органзи. Об’єднуючим фактором є етичне походження всіх матеріалів цієї колекції, як і всіх попередніх лінійок DZHUS. З моменту свого заснування наш бренд дотримується ідеології cruelty-free: всі наші вироби створені без використання насильства над тваринами.

posts-to-db-Фото 5

posts-to-db-Фото 6

кульмінація. Який момент створення колекції був найнапруженішим чи найскладнішим?

Ця колекція створена коштом гранту, який ми отримали від Українського культурного фонду на розвиток. Ця підтримка, зрозуміло, дуже полегшила нам завдання, адже розробка нової лінійки завжди потребує значного бюджету. При цьому виникли і несподівані труднощі: наприклад, результати проекту мали точно відповідати заявленим, адже мова про творчий процес, якому властиві експерименти і постійне переосмислення задуму. Не кажучи вже про те, що всі витрати строго підзвітні і повинні сходитися з планом, тоді як у цій сфері діяльності майже неможливо передбачити, які витрати виникнуть у тій чи іншій ситуації, а багато витрат ще й не можна підкріпити офіційним документом. Обов’язково було і дотримуватись обумовленого таймінгу, незважаючи на завантаженість іншими завданнями чи гостре бажання відпочити. Зрештою, це дуже дисциплінувало нашу команду, і ми видали високоякісний результат за обмежений період часу, адже несли відповідальність не лише перед собою, а й (подумати лише!) перед державою.

posts-to-db-Фото 7

posts-to-db-Фото 8

posts-to-db-Фото 9

Читай також: Small Talk: Дизайнер бренду VIKTORANISIMOV Віктор Анісімов

Ідея. Яка жінка має звернути увагу на вашу колекцію Якими рисами характеру вона має Опишіть посилання колекції.

Клієнт DZHUS – незалежний інтелектуал у пошуку ідеальної форми для свого унікального внутрішнього єства. Хоч наш одяг і розробляється для жінок, багато моделей мають силует унісекс, тому мають попит і у чоловіків, які мислять поза шаблонами.

Посилання колекції SS22 – це насамперед іронія з приводу сьогоднішніх трендів у соціальних медіа. Публічність заохочується, вразливість оспівується, а норми більше немає. Штучні стандарти встановлюються, щоб бути спростованими. У моєму розумінні іронічний посил визначає сучасну моду в цілому – це певна гра у відповідність тенденціям, тоді як до ери постмодернізму тренди впроваджувалися як норма до виконання.

posts-to-db-Фото 6

posts-to-db-Фото 11

posts-to-db-Фото 12

Саундтрек. Під яку музику, шум чого ви створювали колекцію?

Моя натура суцільно складається з антиподів: інфантильність уживається із надорганізованістю, прагматизм із нерозсудливістю, а нарцисизм — із самозниженням. Так, і музика в моїй голові – суміш душощипної циганщини та холодного індустріального ритму. Мої думки геніально вважав авангардний музикант EYIBRA – давній друг бренду, створюючи саундтрек для показу та fashion-фільму DZHUS SS22. Там і струнні, і багаторівневі техномотиви, що пробирають, і так мною улюблена імітація недосконалості і зіпсованості.

Фотограф – Олексій Пономарьов.