Часом кохання не знає меж. У тому числі меж розумної та особистої свободи.
Сьогодні світ дедалі частіше говорить про проблему токсичних стосунків. І те, що раніше можна було прикрити нібито «гіперопекою» та «турботою», тепер розглядається як тиск на особистість. Причому, жертва може усвідомити те, що потрапила в таку пастку лише через довгі роки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 ОЗНАК ТОГО, ЩО ВИ СТАЄТЕ В АБ’ЮЗИВНИХ ВІДНОСИНАХ
Кінематограф із його сильною драматургією, звичайно ж, тяжіє до таких історій. Причому іноді навіть ідеалізуючи токсичні відносини. Найяскравіший приклад останніх років – кінохіт «50 відтінків сірого», синопсис якого побудований навколо психологічної залежності героїні від героя.
Однак, є і серіали та фільми-застереження, подивившись які буде легше розпізнавати червоні прапори, що сигналізують про те, що ви маєте справу з небезпечним маніпулятором.
Героїня Ніколь Кідман Селеста Райт роками терпить чоловіка, який виправдовує рукоприкладство та психологічне насильство завбільшки свого кохання. Протягом семи епізодів Селеста знаходить йому виправдання, терплячи побої та скандали. У результаті все переростає з особистої драми в кримінальну, яка послужила основою і для другого сезону серіалу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 7 КНИГ ПРО ТОКСИЧНІ ВІДНОСИНИ
Дія серіалу розгортається в трьох часових проміжках і тема токсичних відносин піднімається в історії, що описує 1960-ті роки в Америці. У ній переплітаються одразу дві особисті драми – зразкових домогосподарок, однієї з яких чоловік зраджує і ні в що її не ставить, а іншу взагалі б’є за найменшу «вину» (наприклад, невинні танці з іншим чоловіком на сусідській вечірці). Дівчата вирішують проблему радикально і знаходять таку бажану свободу.
У центрі фільму – реальна історія зльоту та падіння американської фігуристки Тоні Хардінг. Неабияку роль у цьому зіграв її чоловік – він регулярно піднімав на неї руку, а потім і зовсім одним вчинком перекреслив усю кар’єру 23-річної дівчини. Виправдовувалося це все, звичайно, «великим коханням» і бажанням «зробити, як краще».
Досить шокуючий і непростий фільм за мотивами однойменного роману Ельфріди Єлінек зібрав не лише масу нагород (включно з Гран-прі Канського фестивалю), а й породив чимало суперечок серед критиків. Зокрема, для багатьох було відкритим питання: хто в цьому фільмі аб’юзер, а хто жертва – професор Віденської консерваторії Еріка Кохут, яка маніпулює почуттями молодого музиканта Вальтера Клеммера, або ж цей самий юнак, який втрачає людську подобу, як тільки жінка йому піддалася.
Спочатку життя героїні Кірстен Данст Кеті здається казкою – вона закохується в спадкоємця однієї з найбагатших сімей Нью-Йорка Девіда Маркса і він відповідає їй взаємністю (попри розмови в сім’ї про те, що вона йому “нерівня”). Але поступово Девід доводить Кеті до повного психологічного знищення. До речі, цей фільм заснований на реальній історії, що трапилася у США 1982 року.