Закрити
UA
столовые приборы
Мода

Правила етикету: як треба поводитися на діловій вечері

Поділись:

Ділова вечеря – нормальна практика у багатьох великих компаніях. Якщо це ваш перший такий прийом, тоді наша стаття саме для вас.
їжа

Перше, що потрібно зробити після того, як ви отримали офіційне запрошення ділової, це перестати панікувати. Уявіть, що це звичайна зустріч у конфренц-залі, з тими самими колегами, лише трохи видозмінена. Вважається, що ділова вечеря сприяє довірі і в такій атмосфері набагато простіше дійти загального консенсусу. Існує ціла низка правил, які необхідно дотримуватися під час вечері з діловими партнерами. Головне, пам’ятати, що ціль такої зустрічі не сам прийом їжі, а спілкування та взаєморозуміння. Щоб продуктивно провести час і залишити хороше враження, хочемо розповісти вам про основні правила етикету в ресторані.

Привітатись і представитися необхідно до того, як ви сядете за стіл

Перш ніж зайняти свої місця, необхідно потиснути всім руки та представитися. У сучасному етикеті вже не існує меж між жінками та чоловіками, тому стискайте руки сміливо своїм бізнес-партнерам. Це вказує на те, що ви нарівні з усіма і до вас виявляють повагу. Всю цю процедуру потрібно зробити до того, як усі займуть свої місця. Сідати за стіл можна лише після запрошення організатора трапези. Поки гості збираються, учасники спілкуються між собою на ногах (з напоєм, якщо пропонуються аперитиви).

Читайте також: ЧОМУ ДЕЯКІ ЛЮДИ ВІЧНО Спізнюються?

спілкування

Брати серветку з тарілки можна лише після того, як це зробить організатор вечері

За правилами етикету, організатор вечері є провідною особою, тому на нього потрібно рівнятися. Можливо, перед обідом чи вечерею він хотів би вимовити вітальну промову, тому не варто поспішати застилати коліна серветкою до того, як це не зробить організатор. Також не варто довго вибирати страви з меню та розпитувати про них у офіціантів. У діловому етикеті це є ознакою невихованості. У цьому випадку також слід слідувати за організатором трапези, запитати, щоб він порадив взяти. Адже саме ця людина витратила час на вибір ресторану і, напевно, може порекомендувати хороші страви з меню.

Вибирайте знайомі страви, які просто їдять

Ділова вечеря – це не місце для смакових експериментів, тому вибирайте страви, які вам знайомі і ви знаєте, як їх вживати. Бургери, суші або спагетті залиште для сімейних посиденьок, а для ділової зустрічі підійдуть легкі салати, гарніри та м’ясо, які не вимагають особливих знань та навичок при їх поїданні. Також не замовляйте найдорожчу страву з меню це вважається моветоном.

алкоголь

Не налягайте на алкоголь

Мета ділової вечері – вирішити проблеми компанії та укладати важливі договори з бізнес-партнерами, тому вам необхідно бути у тверезому розумі. Алкоголь на подібних трапезах йде як додаток до страви, тому обмежтеся одним келихом вина або пива (намагайтеся орієнтуватися на вибір організатора вечері або на вибір більшості). 

Столові прилади

Питання зі столовими приладами завжди болюче, адже їх може бути більше, ніж звичний нам набір з ложки, вилки та ножа. Якщо не заглиблюватися в теорію, то можна орієнтуватися за таким критерієм: для першого блюда, яке вам подадуть, необхідно використовувати зовнішню пару приладів. Відповідно, при зміні страви – беріть наступну пару. Згідно з міжнародними правилами етикету, тарілочка з хлібом завжди має ліворуч, склянку з водою або соком – праворуч від тарілки. Всю їжу розрізайте на маленькі шматочки, які ви можете відразу відправити в рот. Не відкушуйте на вазі, і не забувайте жувати із закритим ротом.

столові прилади

Соуси, дипи та спільні тарілки

Варто бути акуратніше із загальними тарілками та соусницями. У кожній такій тарілці додається окремий прилад, тому необхідно використовувати його, а не свою вилку, щоб взяти шматок м’яса або додати до своєї страви соус. 

Читайте також: П’ять тих, які не варто обговорювати на роботі

Про що говорити

Крім ділової розмови у вас буде можливість вільно поспілкуватися з вашими сусідами по столу. Пам’ятайте, що не можна розмовляти з набитим ротом та не розмахуйте столовими приладами під час дискусії. Якщо ви відчуваєте, що вам не обійтися без жестикуляції, краще відкладіть прилади вбік і продовжуйте розмову. Існують також теми-табу, які не варто порушувати під час ділової вечері — це релігія та політика. Тільки якщо зустріч не передбачає їх обговорення. Також не вдавайтеся до подробиць щодо особистого життя і завжди користуйтеся дзеркальним методом: повертайте співрозмовнику його питання (у розумних межах, інакше він подумає, що ви над ним знущаєтеся).

Оплата та чайові 

Як правило, той, хто організовує трапезу, той, і оплачує за рахунком, також організатор сам вирішує скільки чайових необхідно залишити. Але, про всяк випадок, захопіть із собою необхідну суму. І не забудьте подякувати організатору за хорошу вечерю та вдало підібране місце.

Фото: unsplash.com