К І ЄВ
У Л. Б О Г Д А Н А Х М Е Л Ь Н І Ц К О Г О , 2
Ц У М
Место, на якому через рік постане оновлений конструктивістський фасад ЦУМу, було пов’язане з комерцією ще з ХІХ століття. Тоді там був торговий будинок Якова Бернера, але зі зміною влади змінилися і господарі. Замість 4-поверхового будинку з простенькими вивісками виросла будівля, яка дуже швидко стала справжнім символом Києва. Саме там жителі України вперше дізналися, що таке універмаг, який працював за принципом відділів без перегородок, а також із ескалаторами – у ЦУМі вони з’явилися раніше, ніж у київському метро. Більше того, саме в ЦУМі вперше було представлено найбільший асортимент товарів українських виробників.
У новій історії універмагу ця традиція не буде втрачена (як, до речі, й історичний фасад, який вдалося зберегти завдяки інноваційній технології – більше
двох років його утримували металеві конструкції загальною вагою 500 тонн. Оновлений ЦУМ також підтримає місцевих виробників. Вже цієї осені буде оголошено конкурс на найкращі українські товари у кількох категоріях (від одягу до продуктів харчування). Переможці, яких визначить журі з бізнесменів, активістів, журналістів та всіх, хто захоче взяти участь у відкритому онлайн-голосуванні, матимуть право певний час продавати свої товари у ЦУМі на пільгових умовах.
BLOOMINGDALE ‘ S
НЬЮ ЙОРК
3 RDAVENUE , 5 9 THSTREET & LEXINGTON
Потомливі комерсанти Джозеф і Ліман Блумінгдейли завжди тримали носа за вітром: зрозумівши, що мода стрімко змінюється, і криноліни, які вони продавали, вже зовсім скоро будуть нікому не потрібні, брати зі своїм магазином перебралися з Нижнього Іст-Сайду на Верхній. Причому вирішили максимально розширити асортимент товарів та стали першими, хто запропонував американцям формат універмагу. По суті, саме з братів Блумінгдейлів почалася епоха мерчейдайзингу: вони вчасно збагнули, що покупці «клюють» на яскраві вітрини.
ні, і першими в США стали приділяти цьому велику увагу. Нащадки братів теж не підкачали: з подачі Альфреда, сина Лимана Блумінгдейла, на початку 1970-х років ікона дизайну
Массімо Віньєллі оновив логотип магазину та розробив для універмагу спеціальні пакувальні паперові пакети з написом Big Brown Bag. Вони стали справжнім символом Bloomingdale’s і навіть предметом колекціонування. Більше того, саме на їхню честь називають сезон знижок в універмазі: Big Brown Bag Sale – і це все сказано!
SELFRIDGES
Л О Н Д О Н
OXFORDSTREET, 4 0 0
Незважаючи на своє місце розташування в манірному Лондоні, універмагу не чужі яскраві ідеї та новизна. Його засновник Гаррі Селфрідж першим представив формат універмагу в Англії, сформулював правило «Клієнт завжди правий» та заклав традицію різдвяних знижок. Пальму першості у цій справі Selfridges тримає досі: різдвяний відділ розпочинає свою роботу за 142 дні до головної зимової події, і цього року на оформлення подарунків в універмазі вже заготовили майже 12 000 видів святкової упаковки. Нонконформізм містера Селфріджа досі витає у стінах на Оксфорд-стріт: Selfridges – це єдиний класичний універмаг Англії, де, серед іншого, можна зробити собі татуї.
ровку. Можливо, саме за таку пристрасть до експериментів лондонський Selfridges двічі визнавався найкращим універмагом світу і навіть заслужив свій власний телесеріал – «Містер Селфрідж», який вийшов в ефір у 2013 році.
LEPRINTEMPS
П А Р І Ж
BOULEVARDHAUSSMANN , 6 4
Це, мабуть, один із небагатьох світових універмагів, куди люди приходять не лише за покупками, а й у пошуках прекрасного. Le Printemps давно включений у всі паризькі путівники як must see. Цей провісник ар-деко зі скляним куполом, похилими склепіннями та мозаїками став єдиним великим, але унікальним дітищем батька та сина, архітекторів Жюля та Поля Седій, і розрісся до трьох будівель. У кожному з них – своє наповнення: жіночий та дитячий одяг та аксесуари; чоловічі товари; меблі та товари для дому. Головними нововведеннями Le Printemps у XIX столітті стали освітлення універмагу електричним світлом, креативний підхід до оформлення вітрин та сезон розпродажів із найбільшими знижками до 80%. Універмаг з гаслом «Моя честь – це моя чесність» зберіг традиції та додав до них інші приємні моменти: саме в Le Printemps найбільший відділ косметики та парфумерії у світі, а ще першого дня весни всім відвідувачам там вручають букетики фіалок.