Перед вами історія однієї сім’ї, яка перетворила час на свій бізнес. Кожен з них – яскрава та незалежна особистість, але разом вони – сила, яка знає ціну кожній хвилині.
Юрій — глава сім’ї, любить виноробство та мріє відкрити нестандартний годинниковий магазин
Анна — дружина Юрія, «мама» колективу та фанат квітництва
Віктор — старший син Юрія та Ганни, любить екстрім та фрірайдинг на сноуборді
Слава — молодший син Юрія та Ганни, любитель вінтажних маркетів та фотографії
Тетяна – Сестра Юрія, змінила професію бухгалтера на улюблену справу
Дмитро — син Тетяни, любить танці, мріє опанувати професію діджея
Юрій згадує про те, з чого почалася історія їхнього сімейного бізнесу:
«За вікном 1988 рік, рік нашого весілля. Я тоді працював у компанії «Ліспроект» і навіть не мріяв про власний бізнес. За боргом служби мені доводилося їздити по всьому Радянському Союзу, від Закарпаття до Красноярська, працювати з ранку до глибокої ночі. Ні про який графік не могло бути й мови — працювали цілодобово, не покладаючи рук!
Батьки Ганни, моєї дружини, мешкали в Чернівецькій області, у самій глибинці. Там і народилися наші діти. Часто згадую цей час! Крім основної роботи, ми допомагали батькам — вони, віддавши все здоров’я колгоспу, часто хворіли і не могли господарювати. А ми з дружиною робили все: орали, сіяли, пасли корів, заготовляли сіно.
Оскільки моя робота передбачала часті від’їзди, доводилося постійно курсувати між Києвом та Чернівцями, я зрозумів, що це не лише тяжко, а й затратно. З місячною зарплатою радянського інженера у п’ять доларів сильно не розгуляєшся. У той момент мені на думку і спала на думку підшукати підробіток.
На той час Чернівці були відмінним місцем для старту бізнесу: на ринок завозився товар із Туреччини, Європи, а покупці-оптовики з’їжджалися з усього Союзу. То був наш шанс.
Я пам’ятаю, як купив перші години (всього одні!), віддавши на них усі гроші, і приніс продавцю. Він відмовив мені зі словами: «Де ви зібрали цю дрібницю?». Адже люди тоді купували по 200 годин і більше! Нам це здавалося нереальним, але зараз, з висоти років, я розумію того продавця.
1989 – початок нашого бізнесу. Одні з перших годин були, як зараз пам’ятаю, Luxery, потім турецькі Orientex і японські Orient.
Цікаво, що перший годинник ми здали до комісійного магазину — довго не продавалися. У ті роки люди жили бідно, годинник для них був якоюсь розкішшю.
Успіх усміхнувся через два-три місяці. Нам ніяк не вірилося, що це сталося, але та людина, яка першою купила годинник — і запустила наш бізнес. Дякуємо йому за це!
TimeShop з офлайн-простору для поціновувачів вартового мистецтва перетворився на масштабну платформу з власним магазином, точками у відомих торгових центрах та власним сайтом. Вихід в онлайн став великим кроком для сім’ї, адже у світі діджитал діють зовсім інші закони, але бізнесу вдалося успішно адаптуватися до нових реалій та стати ще ближчими до клієнтів. До речі, це спричинило ще одну важливу зміну – команда TimeShop провела ребрендинг, заручившись підтримкою Other Land.
У який момент ви зрозуміли, що годинний бізнес — це справа вашого життя?
Завжди любив годинник. За що й сам не знаю. Напевно за їхнє загадкове цокання, за магію їхньої стихії, непідвладної нікому. Ми намагалися займатися й іншими речами, але зрозуміли, що це не наше, і більше нікуди не відходили.
Як би ви описали одним словом бізнес годинник Україні?
Надія є (Посміхається). Щоправда, вийшло не одне, а два слова. Незважаючи на кризи, на те, що з’явилися мобільні телефони та різні розумні гаджети, незважаючи на зміну модних віянь, цінність часу залишається.
Аксесуари, що служать стихії часу, завжди будуть затребувані та актуальні.
Спадкоємність поколінь у такій фундаментальній справі, як годинник, здається цілком логічною. Але як вам вдалося закохати у цей бізнес своїх дітей?
Не знаю, чи зумів закохати у цей бізнес дітей. Життя складалося так, що бізнес забирав все більше нашого часу (з основної роботи довелося розрахуватись і повністю піти у свою справу). Поступово ми з дружиною почали залучати до бізнесу та своїх дітей. Поки ми возили товар із Чернівців до Києва, прямо в поїзді перевіряли кожен виріб на точність, виставляли параметри, накручували. І, звичайно, діти нам допомагали. Все почалося із заміни батарейок, а тепер у їхній зоні відповідальності переклад торгівлі в інтернет-простір, створення сайту, обслуговування всіх робочих моментів. Я дуже вдячний їм за допомогу та активну участь. Я знаю, як багато сил забирає ця робота і певною мірою відчуваю почуття провини — можливо, вони могли б займатися чимось іншим, що приносило б їм більше радості.
Як зберегти теплі стосунки, займаючись сімейним бізнесом?
Маю визнати, що охоронець наших теплих стосунків у сімейному житті, пов’язаному з бізнесом, — моя дружина. Це вона згладжує гострі кути, адже ми живі люди зі своїми характерами та складнощами. Так трапляється. І ми всі вдячні їй за те, що врівноважує нас, адже сімейне тепло — важливіше за будь-який бізнес.
Ваш бізнес пережив лихі 90-ті, кризи в 2008 і 2014, а 2020 зробив черговий сюрприз – пандемію коронавірусу. Як вам вдається впевненою рукою вести «сімейний човен» та бізнес?
Наш секрет у тому, що ми ведемо чесний бізнес, поважаємо своїх покупців, йдемо назустріч і простягаємо руку допомоги тим, хто потребує. Ми з повагою належимо до тих, з ким працюємо. Важливу частину успіху зіграло нове покоління — наші діти. Вони беруть активну участь у всіх сферах бізнесу, особливо в тій частині, яка відноситься до інтернет-торгівлі.
У період пандемії, коли закриті офлайн-магазини та весь бізнес просів, причаївшись на карантині, на допомогу прийшов онлайн. Саме інтернет-торгівля стала тією силою, яка врятувала наш сімейний човен від гострого каміння кризи.
Займатися підприємництвом за будь-яких часів – це певний ризик. Ви ставитеся до тих, хто готовий до нього чи краще упустить можливість, але збереже позиції?
Звичайно, це ще не кінець усіх негативних наслідків коронавірусу. Покладаючись на Бога, чесно дивлячись у вічі друзів, співробітників, один одному, люблячи і поважаючи свого покупця, сміливо крокуємо в майбутнє.
Пунктуальність і годинник – чи не синоніми, чи можете ви назвати себе людьми, які слідують графіку хвилина в хвилину?
Пунктуальність у виконанні всіх своїх зобов’язань з одного боку перед покупцями, з другого — перед державою, — це фундамент. Не можемо назвати себе людьми, які наслідують графік хвилину в хвилину, скоріше пунктуальність — наш компас, те, чого завжди потрібно прагнути.
У чому сила вашого покоління? Які життєві принципи є фундаментом вашої сім’ї, а які відмінні представники різних поколінь?
Сила нашого покоління в розумінні цінності всіх наших досягнень. Навіть не досягнувши якихось захмарних вершин, ми вміємо цінувати те, що маємо, при цьому розвиваємось і невпинно прагнемо нового. Не думаю, що принципи поколінь можуть настільки відрізнятися, що можна якось протиставити.
Всі ми приходимо до одного: людина, цінності сім’ї, а також інтереси держави та інших людей – це один живий організм. Тут немає першого і другого, все важливо.
Розкажіть про свої хобі та інтереси. Як реалізовуєте свій творчий потенціал?
Найбільше хобі нашої родини – подорожі. На жаль, робота не дає змоги подорожувати всім разом. Ми з Ганною дуже любимо мистецтво: картини, скульптури. Скрізь, де буваємо, намагаємось відвідувати картинні галереї. Дуже любимо театр, стежимо за новими виставами, не пропускаємо і новинки в кінотеатрах. Вдома я люблю займатися садівництвом та виноградарством, захоплююся виноробством. Хоча хтось знає? Якби не годинник, можливо, все це могло б стати основним заняттям. Дружина дуже любить читати, а ще займатись квітами — це її стихія.
Кожен член вашої сім’ї – різнопланова особистість. Як знаходите точки дотику?
У вихідні дні любимо погуляти всією сім’єю Києвом, іноді разом ходимо в музеї, театр, кіно.
Яких сімейних традицій ви дотримуєтеся?
Навряд нас можна назвати традиційною сім’єю. Раніше було правильно одне, тепер інше — молодь хоче по-своєму жити, відкинувши старі традиції. Мені всього цього не вистачає, хочеться тісніших сімейних стосунків. І це попри те, що ми разом працюємо! Але життя диктує своє, головне, щоб дітям було добре, і ми будемо щасливі.
Які у вас глобальні плани на найближчі кілька років?
Хочеться відкрити незвичайний, нестандартний магазин. Все, що прошу у Бога — здоров’я всім близьким, духовного зростання, світлих добрих думок, здорових та веселих дітей, щоб ми міцно трималися одне за одного. Тоді і з бізнесом усе буде гаразд. Звичайно, потрібний розвиток, треба стежити за тенденціями, розбиратися в сучасних технологіях, але головне — любити свою справу, цінувати оточення і бути вдячним за все, що маємо.
У який момент ви зрозуміли, що годинний бізнес — це справа вашого життя?
Не відразу. Коли почали займатися роздрібною торгівлею, продавали інші товари, але продавати годинник сподобалося найбільше.
Як би ви описали одним словом бізнес годинник Україні?
Дружби. Годинники в Україні як одна велика дружня сім’я. Усі, хто довго у цій справі, знайомі один з одним. З багатьма ми у добрих стосунках.
Спадкоємність поколінь у такій фундаментальній справі, як годинник, здається цілком логічною. Але як вам вдалося закохати у цей бізнес своїх дітей?
У нашій сім’ї у годинниковому бізнесі друге покоління. Разом із розвитком нашого бізнесу зростали й наші діти. І дитяча цікавість переросла у професійний досвід. Тепер вони знаються на цьому бізнесі більше, ніж ми, і впровадили в нього багато нового. Я думаю, що нам вдалося передати не лише знання, а й любов до вартової справи.
Ваш бізнес пережив лихі 90-ті, кризи в 2008 і 2014, а 2020 зробив черговий сюрприз – пандемію коронавірусу. Як вам вдається впевненою рукою вести «сімейний човен» та бізнес?
Думаю, пережити кризи нам допомогло бажання постійно розвиватися та впроваджувати щось нове.
Займатися підприємництвом за будь-яких часів – це певний ризик. Ви ставитеся до тих, хто готовий до нього чи краще упустить можливість, але збереже позиції?
Щоб досягти успіхів у бізнесі, потрібно працювати не як усі, а найкраще. Та й любити свою справу.
Пунктуальність і годинник – чи не синоніми, чи можете ви назвати себе людьми, які слідують графіку хвилина в хвилину?
Кожен член колективу відповідає за певну роботу. І в цьому ми є пунктуальними. Усі слідують графіку хвилина на хвилину.
У чому сила вашого покоління?
Сила нашого покоління – це стара школа життя. А молодь вносить новації у бізнес.
Які життєві принципи є фундаментом вашої сім’ї, а які відмінні представники різних поколінь?
Життєві принципи в сім’ї – це взаємна повага.
Розкажіть про свої хобі та інтереси. Як реалізовуєте свій творчий потенціал?
Люблю подорожувати. Ходити в сезон за грибами та ягодами. Вирощувати квіти.
Кожен член вашої сім’ї – різнопланова особистість. Як знаходите точки дотику?
Всі питання, що виникають по роботі, обговорюємо разом і знаходимо золоту середину.
Яких сімейних традицій ви дотримуєтеся?
Великдень та Різдво. Ці свята намагаємось зустрічати разом.
У який момент ви зрозуміли, що годинниковий бізнес це справа всього вашого життя?
У дитинстві годинники почали з’являтися в нашій житті після того, як батьки вирішили зайнятися цим справою всерйоз. У той період вони займалися здачею товару під реалізацію. Батьки часто нас брали до магазинів, де був виставлений наш товар. Потім ми з братом почали допомагати перевіряти часи, перед тим як вони попадали на роздріб, змінювати елементи живлення і т.д. Але справді я зрозумів, що це справа моєї життя після того, як ми відчинили перший окремий магазин.
Як би ви описали одним словом часовий бізнес України?
Година.
Як зберегти теплі стосунки, займаючись сімейним бізнесом?
Кожна думка має бути почута, оцінена та реалізована. Це стосується не лише сім’ї, а й персоналу.
2020 підніс для багатьох бізнесів сюрприз – пандемію коронавірусу. Що ви робите, щоб подолати кризу?
Одягнули маски, одягнули перчатки та нумо до роботи. Якщо чесно, думавши буде багато години, але майже вся команда працювала в домашніх умовах на карантині, то час пішов весь на питання логістики.
Займатися підприємництвом у будь-який час — це певний ризик. Ви належите до тих, хто готовий до нього чи краще втратите можливість, але збережете позиції?
Наша мета — зберегти позиції та планувати реалізовувати наступні кроки.
Пунктуальність і часи — мало не синоніми, чи можете ви назвати себе людьми, які слідують графіком хвилина в хвилину?
Для мене обіцяне слово та година — це одне й те саме!
У чому сила вашого покоління?
У часниковій справі ми побачили розвиток поколінь, годинників як аксесуарів, побачили розвиток технологій, які використовуються в їхньому виробництві, і як вони дисонують із сучасними гаджетами.
Які життєві принципи є фундаментом вашої батьківщини, а які відмінні у представників різних поколінь?
Фундаментом є дружня команда, яка спрацювалася за довгу годину.
Розкажіть про свої хобі та інтереси. Як реалізовуєте свій творчий потенціал?
Зараз люблю подорожувати. Цікавити зимові екстремальні види відпочинку, обожню фрірайдинг на сноуборді. Катався цієї зими у горах Грузії, дуже понравилось.
Реалізую собі у нашій справі, бо це безкінечний розвиток, на який постійно потрібна година.
Кожен член вашої батьківщини – різнопланова особистість. Як знаходите точки дотик?
Ми вже за ці роки сімейної справи перетерли практично всі грані між собою (посміхається). Коли працюєш і з командою співробітників роками, ще цікавіше.
Яких сімейних традицій ви дотримуєтеся?
У нас дуже багато рідних, бо батько з Дніпра, а мама з Чернівців. Ми маємо традицію відвідувати одне одного.
Які у вас світові плани на найближчі кілька років?
Плануємо розширювати команду та розвивати комунікацію як і в ній, так і з покупцями. У планах зробити ближчими наших покупців до справді цікавих годинників, розвивати часовий смак та відповідати в асортименті вподобанням наших клієнтів.
У який момент ви зрозуміли, що годинниковий бізнес це справа всього вашого життя?
Любов до цієї справи з’явилася завдяки батькам ще в детстві, коли почав отримувати карманні гроші за заміну елементів живлення у годинниках. (посміхається). Зрозумів, що це справа моєї життя, коли побачивши у популяризації часників філософію, культурну складову.
Часовий бізнес — це спад від ваших батьків. Як вам вдалося влюбитись у цю справу?
Любов до годинників легко перейняти, коли ти постійно маєш із ними справу. Вони виконують конкретну функцію — це так, але з часом розумієш, що це не просто пристрій для виміру часу.
Як зберегти теплі стосунки, займаючись сімейним бізнесом?
Поважати одне одного і мати почуття гумору.
Як пандемія коронавірусу вплинула на ваш бізнес?
Всім складно в таку годину. Але це не причина припинити свій розвиток та розвиток бізнесу, складнощі наоборот провокують на прогрес.
Займатися підприємництвом у будь-який час — це певний ризик. Ви належите до тих, хто готовий до нього чи краще втратите можливість, але збережете позиції?
Займатись часами за годину, коли з’явилися не тільки мобільні телефони, а й гаджети, вже по своїй суті ризиково (посміхається). Тож ми перші.
Пунктуальність і часи — мало не синоніми, чи можете ви назвати себе людьми, які слідують графіком хвилина в хвилину?
Ні, та й часники все частіше не є інструментом для вимірювання часу. Вони часто є аксесуаром, як інші складові стилю: прикраси, взуття, головний убір.
У чому сила вашого покоління?
У більшій адаптивності до умов ведення бізнесу. Диджиталізації.
Які життєві принципи є фундаментом вашої батьківщини, а які відмінні у представників різних поколінь?
Дружність. Враховуючи різний вік, — відношення до змін різне.
Розкажіть про свої хобі та інтереси. Як реалізовуєте свій творчий потенціал?
Подобається подорожувати, вивчати нові місця за допомогою контакту з людьми. Обожню вінтажні маркети, подобається фотографія, тож компоную це. Улюблені вінтажні маркеті — це Кураж та одеський. Ще дуже понравились у Мілані.
Кожен член вашої батьківщини – різнопланова особистість. Як знаходите точки дотик?
Якщо підходити позитивно і вміти бачити щось кумедне в різних поглядах на один і той же питання, все вийде.
Яких сімейних традицій ви дотримуєтеся?
У кожної сім’ї свої традиції, одна з моїх улюблених у нашій — прогулянки у рідних місцях.
Які у вас світові плани на найближчі кілька років?
Формування дружньої команди, яка готова робити зміни як у світі, своєму житті, так і, звісно, у сфері часового бізнесу.
У який момент ви зрозуміли, що годинний бізнес — це справа вашого життя?
У годинниковому бізнесі я лише три роки, але мені завжди хотілося займатися своєю справою. У мене в лихі 90-ті навіть була своя приватна фірма, але згодом дрібногуртова торгівля була придушена… І так склалося, що я стала бухгалтером. Завжди розуміла, що це тимчасово і бухгалтерія не моє, але в результаті пропрацювала головним бухгалтером 23 роки. Зізнаюся чесно, я дуже втомилася від бухгалтерії і в моїй голові крутилися різні думки про те, чим можна ще зайнятися, щоб не працювати «на дядька». І ось народилася чудова ідея — відкрити магазин годинника у Дніпрі, і я безмежно вдячна братові за те, що він підтримав мене! Мені, як і раніше, доводиться займатися бухгалтерією, але працювати на благо своєї сім’ї набагато приємніше. Тішить тісне спілкування з племінниками та братом. Дуже хочеться побудувати грамотний облік і планування бізнесу, і стати його частиною.
Пунктуальність і годинник – чи не синоніми, чи можете ви назвати себе людьми, які слідують графіку хвилина в хвилину?
Пунктуальністю не можу похвалитися, на жаль. Можу відчувати час до хвилини, знаю, скільки часу, незважаючи на годинник, з похибкою в 5 хвилин. Але запізнення у моєму житті поки що є, і я працюю над цим. Годинник – мій улюблений аксесуар.
У чому сила вашого покоління?
Ми дуже надійні, працьовиті та чесні. Нам можна довіряти на 100%.
Які життєві принципи є фундаментом вашої сім’ї, а які відмінні представники різних поколінь?
Я не можу відповідати за всю сім’ю, для мене головне в житті — мати добрі та здорові стосунки з рідними та близькими. У нас дуже дружна сім’я, навіть не пам’ятаю, щоб ми колись сварилися. Ми їздили по всьому складу, трьома поколіннями, на море — і це був чудовий відпочинок.
Розкажіть про свої хобі та інтереси. Як реалізовуєте свій творчий потенціал?
Багато років займаюсь танцями. Спочатку це були бально-спортивні танці, потім більше соціальні: аргентинське танго, лінді-хоп та інші свінгові напрямки (крок, буги, блюз, чарльстон). Не уявляю свого життя без танців. Вони знімають стрес, підтримують фізичну форму та дарують приємне спілкування з близькими за духом людьми. Ще я дуже люблю подорожувати, шити та співати.
Кожен член вашої сім’ї – різнопланова особистість. Як знаходите точки дотику?
Основне правило: нікому не нав’язувати свої принципи та бачення світу, не давати поради, якщо тебе про це не просять. Головне, не зраджувати собі та інших приймати такими, якими вони є.
Поки що основні точки дотику — це, звичайно ж, спільна справа та сімейний відпочинок.
Яких сімейних традицій ви дотримуєтеся?
Намагаємося частіше збиратися всією сім’єю на свята і просто так. Найчастіше це вдається зробити у Дніпрі, де живуть наші батьки.
Які у вас глобальні плани на найближчі кілька років?
Розширити мережу магазинів у Дніпрі та Києві, та в інших містах. Підняти рівень продажів та покращити обслуговування клієнтів, налагодити власний сервіс з ремонту годинника.
У який момент ви зрозуміли, що годинний бізнес — це справа вашого життя?
Мабуть, у той момент, коли вже трохи працював у цій сфері, близько трьох років тому. Ким я тільки не був: продавцем, менеджером з організації заходів та конференцій, в Америці навіть встиг спробувати себе в ролі прибиральника та кухаря, але відколи я працюю в нашій сімейній справі, почуваюся на своєму місці.
Як зберегти теплі стосунки, займаючись сімейним бізнесом?
Мені здається, наші стосунки стали лише теплішими відколи ми працюємо разом. Раніше ми зустрічалися і телефонували не дуже часто — два-чотири рази на рік. Зараз ми завжди на зв’язку і найчастіше приїжджаємо один до одного. Сподіваюся, так усе буде далі.
Займатися підприємництвом за будь-яких часів – це певний ризик. Ви ставитеся до тих, хто готовий до нього чи краще упустить можливість, але збереже позиції?
Я займаюся паралельно ще однією справою (танцювальна студія), тому можу сказати так: якщо результат вартий того, то можна й ризикнути.
Пунктуальність і годинник – чи не синоніми, чи можете ви назвати себе людьми, які слідують графіку хвилина в хвилину?
Я точно знаю, що відповість мама. У мене все з точністю до навпаки, я волію бути на місці наперед, завжди вчасно. У моєму житті було одне дуже довге очікування (тут фігурує дівчина) та одне дуже серйозне запізнення (довга історія за участю поїзда та стрибків у висоту). Ні те, ні інше мені дуже не сподобалося, тому намагаюся не спізнюватися і не змушувати нікого чекати.
У чому сила вашого покоління?
Ми відкриті до всього нового, намагаємось освоїти нові можливості та впроваджувати їх у свою справу. Зараз все активно перебирається в інтернет, тому потрібно багато чого освоїти саме в ньому. Чим зараз і займаємось.
Які життєві принципи є фундаментом вашої сім’ї, а які відмінні представники різних поколінь?
Мені здається, немає особливо сильних відмінностей у принципах різних членів нашої сім’ї.
Бути чесним із самим собою та іншими, допомагати один одному, слухати та приймати поради старших, але й мати свою голову на плечах.
Розкажіть про свої хобі та інтереси. Як реалізовуєте свій творчий потенціал?
Танці Понад 13 років я займаюся танцями і вже понад 5 років – викладанням у власній студії. Це, що називається, друга моя справа всього життя. Ростимо вже четверте покоління чемпіонів. Що мене зачепило в цій роботі найбільше, так це, звичайно ж, великий обсяг спілкування з різними людьми, спостереження за тим, як вони взаємодіють і як усе це переноситься в танець.
Ну а ще подорожі, танці дають мені можливість подорожувати, як нашою і країною, так і світом. Сподіваюся, карантин закінчиться скоро, і ми поїдемо вже десь танцювати.
Ще одним із моїх захоплень є діджеїнг, до якого мене привели танці. Як виявилося, коли танцюєш на вечірці і думаєш «Млинець, я можу підібрати треки краще, та й звести їх крутіше» – вам час ставати DJ.
Кожен член вашої сім’ї – різнопланова особистість. Як знаходите точки дотику?
У кожного є свої бажання та інтереси. Кожен має свободу займатися улюбленою справою чи хобі, але ми всі горимо нашим бізнесом. Саме це і є точкою дотику, а якщо виникає незгода – діалог все вирішує.
Яких сімейних традицій ви дотримуєтеся?
Збираємось на спільне святкування днів народження наших батьків, як і в будь-яких інших сім’ях. Їздили одного разу всією сім’єю на море, ось це могло б стати чудовою традицією!
Які у вас глобальні плани на найближчі кілька років?
Найближчими роками я планую продовжувати розвивати нашу справу, можливо, вдасться відкрити ще один магазин у Дніпрі. Також у планах розвиватися у танцювальній сфері — сподіваюся з викладанням та діджеїнгом вийти на європейський рівень.
Інтернет-магазин TimeShop — це дружня команда, яка розвивається та експериментує заради того, щоб запропонувати улюбленим клієнтам лише найкраще.
Фотограф: Ольга Войчик