UA
RU

Small Talk: дизайнерка Поліна Веллер про колекцію керамічних прикрас за мотивами кримських майстрів

Редагувати переклад
На думку дизайнерки Поліни Веллер, мода покликана відображати суспільні запити та політичні віяння, що й намагається втілювати у своїх колекціях. Про нову колекцію керамічних прикрас, в яких закодовано культурні традиції корінного народу Криму та досвід роботи в художній резиденції, вона розповіла в інтерв'ю Marie Claire Ukraine.

Small Talk: дизайнерка Поліна Веллер про колекцію керамічних прикрас за мотивами кримських майстрів-Фото 1

Розкажіть про нову колекцію та як вона народилась?

Колекцію одягу “Oyma”, яку було представлено на Ukrainian Fashion Week no season 2021, я створила у співпраці з відомим українським художником Рустемом Скибіним. Ойма — це аутентичні кримські витинанки, які створює Рустем.

Колекція вийшла самобутня, й ми з Рустемом вирішили продовжити співпрацю. Цього разу ми створили прикраси з кераміки, які виконані у старовинній техніці кримських майстрів “Quru Isar”. Сьогодні важливо якомога більше розповідати та привертати увагу до народного мистецтва, оскільки в нього закодовано історію розвитку нації, її уявлення та ментальність.

Small Talk: дизайнерка Поліна Веллер про колекцію керамічних прикрас за мотивами кримських майстрів-Фото 2

Що нового про українську культуру ви дізналися під час роботи над колекцією?

Під час війни я вирішила розширити свої знання про українських митців, чия творчість мала вплив на українське сусупільство та прагнення незалежності, зокрема — Степана Бандеру, Івана Мазепу, Симона Петлюру.

Розкажіть про співпрацю з Еміне Джеппар. Чому ви обрали саме її героїнею для лук буку?

Вперше я побачила Еміне на виставці в «Дивовижні історії Криму», що проходила в Мистецькому Арсеналу три роки назад. Пам’ятаю, що Еміне була у блакитному діловому костюмі з блакитною фесою. Її образ настільки вразив мене, що я підійшла зробити їй комплемінт. За два місяці після нашої зустрічі я почала працювати над колецією «Ойма», а пізніше над колекцією прикрас. Коли постало питання хто буде обличчям колекції, я почала шукати серед красивих. та цікавих кримськотатаркських жінок, й згадала про Еміне й запропонувала їй. Вона погодилась. (Усміхається.)

Small Talk: дизайнерка Поліна Веллер про колекцію керамічних прикрас за мотивами кримських майстрів-Фото 3

Розкажіть про виставку у Канаді. Як народилась ідея її створення?

Я — дизайнер одягу, а мої друзі — переважно художники. В перший місяць війни багато хто з них виїхали, й пропонували мені також виїхати з ними. Я подумала, що якщо вже їхати до чужої країни, то з арт-місією до резиденції художників. Нашвидкоруч я зробила нове резюме й надіслала до майбутніх резиденцій художників. Завдяки інтернаціональній группі Artist AtRisk моє резюме побачила галерея Écart і запропонувала в телефонному режимі зробити виставковий проект в Канаді. Я не повірила та попросиа надіслати лист з їхньою пропозицією. Одрі, менеджерка каадської резиденції відповіла що два дні назад вже відпривили його на мій мейл… Дійсно, на пошті на мене чекав лист від неї. І я була просто на сьомому небі від цієї новини! Звісно я погодилась на пропозицію. Це була моя перша в житті 4-місячна художня резиденція, де я змогла присвятити час роботі над експозицією PIECE INSIDE YOU, яка відкрилась 1 вересня в галереї L’Ecart. Вона присвячена російсько-українській війні та тим почуттям, які переживаю зараз як й інші українці. Інсталяція поєднує у собі різні історії в одній картині. Про згуртованість українців під час російської навали, боротьбу за свою країну на всіх фронтах, зазіхання на наші поля пшениці — в ній перегукуються головні на сьогоднішній день для українців теми.

Small Talk: дизайнерка Поліна Веллер про колекцію керамічних прикрас за мотивами кримських майстрів-Фото 4

Small Talk: дизайнерка Поліна Веллер про колекцію керамічних прикрас за мотивами кримських майстрів-Фото 5

Як війна позначилася на вашій творчості та повсякденному житті?

З першим гуркотом вибухів та артилерійської перестрілки, мені хотілося поринути з головою в творчість, щоб не залишилось нічого крім створеного мною. Й цим відволікти близьких від невідомого та неконтрольованого, від того що на разі ми змушені називати реальністю. І якийсь час це мені вдавалося. Я бралася за різні художні міні проєкти… а потім якось я читала стрічку новин у соцмережі, й зловила себе на тому що поринаю в світ мертвих, розглядаючи померлих людей… І я з новими силами ще більше занурилася в творчість та власні проєкти.

Читайте також: SMALL TALK: ДАРІЯ АЛЬОШКІНА, МИСТКИНЯ, ВИТИНАНКАРКА ПРО ВПЛИВ ВІЙНИ НА ТВОРЧІСТЬ 

Статьи по теме