
Секрет успіху CEO: чи справді стилісти стали ключем до кар’єрного зростання
Влада має інший вигляд у 2025 році. Нове покоління фахівців допомагає жінкам створити відповідний образ.
26-річна жінка, яка переїжджає в Кремнієву долину заради роботи в технічній сфері, “не може розібратися, що ж робити зі своїм стилем”. Керівниця апарату VIP в районі Затоки потребує “гардероба, який відповідає тому, ким вона є професійно”. Директорці з маркетингу компанії вартістю 7,5 мільярда доларів потрібне “повне оновлення іміджу, щоб надати більшої рішучості на роботі”. Це лише деякі з численних електронних листів від клієнток, які надходять на пошту до Вікторії Гічкок від жінок, котрі шукають допомоги в тому, як одягатися.

Кремнієва долина Фото: Nils Huenerfuerst / Unsplash
“Одягайся для роботи, яку ти хочеш отримати”
Гічкок – не звичайний імідж-консультант, якого можна найняти. Засновниця Victoria Hitchcock Style спеціалізується на тому, щоб допомогти впливовим жінкам знайти те, що їм підходить, якщо говорити про одяг.
“Я пам’ятаю, як сиділа в залах засідань і спостерігала за презентаціями людей із таких компаній, як Bank of America, Charles Schwab та Sprint, і думала: “Боже, ці люди такі блискучі, але вони виглядають жахливо”, – пояснює вона. “Їм некомфортно з цим особистим, цілісним аспектом того, ким вони є, і через це вони не знають, як одягатися”.
Членство у Гічкок пропонується щоквартально або на рік із мінімальними витратами у 2 000 доларів. З ним ви отримуєте, по суті, інтенсивний курс із дотримання старої приказки:
“Одягайся для роботи, яку ти хочеш отримати”.
Клієнтки йдуть від неї з оновленим гардеробом, розробленим для максимального підвищення їхньої впевненості, а отже, і кар’єри.

Пеггі Елфорд. Фото: Flickr / World Economic Forum / Sikarin Fon Thanachaiary
Яскравий приклад – Пеггі Елфорд, яка піднялася кар’єрними сходами PayPal до посади виконавчого віцепрезидента з глобальних продажів і наразі є членом ради директорів Meta. Гічкок допомогла Елфорд усвідомити, що вона “насправді любить трохи блиску та яскравості”; це додає їй впевненості навіть у залі засідань.
Бізнес-стилісти: чому зріс попит
Гічкок є частиною когорти дуже затребуваних стилістів, які ставляться до пошуку жінкою її професійного стилю як до серйозного бізнесу. Послуги, які пропонуються – згідно з Дженні Корона, керівницею програми виконавчого стайлінгу Moda Operandi, Moda Private, – включають відповіді на дзвінки клієнтки посеред ночі, коли вона виступає на панельній дискусії в Японії. Запам’ятовування календаря генеральної директорки та каталогізацію образів із показу Chanel для саміту, що відбудеться за шість місяців. Це означає пошук єдиних у своєму роді вінтажних сумок Hermès Birkin. І координацію дій із домами моди для підбору правильної вечірньої сукні haute couture для благодійного гала-вечора.

Hermes Birkin. Фото: Wikimedia Commons / Flickr / Wen-Cheng Liu
Потреба в стилістах корпоративного іміджу різко зросла після пандемії, яка ускладнила й без того непросте питання про те, що вважається “доречним для роботи”. Дистанційні та гібридні моделі роботи стерли межі між офісом і домом, професійним та особистим. Як наслідок, незліченна кількість жінок відчуває розгубленість щодо свого робочого гардероба і потребує порад професіонала, коли збирається одягатися.
Говорячи мовою корпоративного спілкування, вони шукають “особистий бренд”. Його створення може стати шляхом до підвищення зарплати, пояснює Кассандра Сетхі, засновниця нью-йоркської компанії з індивідуального стайлінгу Next Level Wardrobe.
“Коли ви досягаєте вищих корпоративних та керівних рівнів, просувається не лише ваша робота; просувається цілісний образ того, ким ви є”, – каже Сетхі, чиї послуги стиліста коштують 6 500 доларів за віртуальну сесію та 15 000 доларів за особисту зустріч.
Чим раніше ви почнете, тим кращі ваші шанси на довгу гру у вашій кар’єрі, зауважує Гічкок:
“Нещодавно до мене прийшла 26-річна клієнтка і сказала: “Я вже розумію, що те, як я вибудовую свою професійну присутність зараз, приведе мене туди, куди я хочу прийти”, – додає стилістка.
Від водолазки Джобса до “тихої розкоші” Цукерберга
Одяг здавна був основним принципом професійної ідентичності. Стів Джобс мав свої чорні водолазки Issey Miyake. Елізабет Голмс носила схожі светри, наслідуючи покійного генерального директора Apple. Сірі худі та розтягнуті футболки Марка Цукерберга з перших днів Facebook породили модний архетип для чоловіків-техногіків. (Однак сьогодні генеральний директор Meta здебільшого носить бренди “тихої розкоші”, кашемірові футболки без плям від кави та кубинські ланцюги – ймовірно, це ребрендинг, організований прихованим корпоративним стилістом, щоб узгодити його входження в “Бролігархію”).

Марісса Маєр. Фото: Wikimedia Commons / Yahoo
Інші великі боси індустрії балансують між керівною ланкою та сектором високої моди. Під час роботи Марісси Маєр генеральною директоркою Yahoo, Vogue назвав цю технічну керівницю “надзвичайно стильною ґікесою”, згадуючи її пристрасть до туфель на шпильці від Yves Saint Laurent, трикотажу від Oscar de la Renta та коктейльних суконь від Carolina Herrera.
Гардероб нових лідерок
Але розпочати з нуля створення професійного/особистого бренду непросто в постпандемічному ландшафті, де офісний дрес-код розтягнувся так, щоб дозволити людям штани з м’якої тканини на резинці та кросівки Allbirds. Одягатися на роботу ніколи не було легко, крапка. Жінкам, які працюють у галузях, де домінують чоловіки, довгий час говорили дотримуватися формули, яка змушує їх зливатися з фоном. Жодних яскравих кольорів. Жодних прикрас, що відволікають увагу. Нічого, що б їх виділяло – адже той факт, що вони жінки, вже робить їх занадто іншими.

Фото: Pexels / Pixabay
Проте вітри змін вплинули на робочий одяг. Оскільки жінки все частіше підіймаються на керівні посади, а модні тенденції загалом стають більш плинними, минули ті часи, коли підсилені підплічники мали імітувати чоловіків у керівній ланці. Минули шаблонні костюми зі штанами. Зникло, по суті, приписне уявлення про професіоналізм загалом. Більше не йдеться про те, щоб зливатися з натовпом. Це більше не про те, щоб “запозичувати у хлопців”.
“У 2025 році йдеться про те, щоб “вкрасти це у хлопців, зробити це своїм власним і знайти те, у чому ви почуваєтеся комфортно”, – каже стилістка Даніель Кафієро, яка після пандемії перейшла на професійний fashion-консалтинг, щоб допомогти своїм клієнткам орієнтуватися у нових нормах ділового одягу.
Сила тепер має інший вигляд
І на цьому шляху влада та сила починає виглядати інакше. Презентація віцепрезидента має яскравіший вигляд, тому що годинник Cartier змушує її почуватися потужною фігурою. Засновниця фінтех-компанії почувається краще у вільних штанах і шовковій блузці, ніж у жорсткому приталеному girlboss-костюмі, який, як вона думала, був їй потрібен. Директорка з маркетингу виявляє, що зручні туфлі на невисокому каблуці kitten heels підвищують її самооцінку більше, ніж це будь-коли робили 15-сантиметрові шпильки.

Фото: Кarola G / Pexels
“Моя робота полягає в тому, щоб підштовхувати до впевненості”, – каже Евоня Ізлі, стилістка для керівників-професіоналів із Атланти. Серед її клієнтів є біомедичні мільярдери, титани індустрії розваг та незліченна кількість засновників зі списку Fortune 500.
“Я не виконую операцію на серці, але я одягаю кардіохірурга. І, можливо, вона виконує свою роботу краще, бо відчуває впевненість у тому, що на ній одягнено, коли вона знімає свій лабораторний халат та робочий одяг”.
Адже одягатися на роботу завжди означало набагато більше, ніж просто одяг.
“Глибоко в душі жінки, з якими я працюю, справді не відчувають, що заслуговують на свою посаду, і думають, що хтось усвідомить, що їх там не повинно бути”, – каже сертифікована імідж-консультантка та нейрокоуч Мелані Ліппман. “Вони підходять до свого гардероба так само: вони боязкі та бояться зробити помилку, тому не йдуть на жодні ризики”.
На іншому боці їхнього синдрому самозванця є те, чого вони прагнули весь цей час: професійний стиль, який посилює їхню владу та мету.

Фото: Sanket Mishra / Unsplash
Візьмемо Ребекку Янг, технічну лідерку та колишню американську дипломатку.
“Упродовж моєї кар’єри я часто була єдиною жінкою, наймолодшою або єдиною представницею небілого населення в команді чи організації – а нерідко й усіма трьома одразу”, – пояснює вона. “Мені часто доводилося виправдовувати своє існування і доводити свою цінність, часто на шкоду собі”.
Після того, як вона найняла Гічкок, вони працювали над підбором аксесуарів, розробкою індивідуальних лукбуків та створенням гардероба, який відображає сміливість Янг. Тепер, вона каже, що її “особистий бренд відображає автентичного лідера, яким вона була весь цей час”.
Адаптувала: Яна Панюшкіна
Автор: Emma Childs
Більше від
- Людина більша за травму: соціальна кампанія від RITO x UNBROKEN
- KHUSTYNA х Ганна Криволап представляють колекцію шовкових хустин “Luminescence”, натхненну внутрішнім світлом українців
- LITKOVSKA презентує різдвяний дроп та кампанію про мрію, яка веде крізь життя
- Чому фешн знову закохався в хутро
- Дженна Ортега вибирає Bevza — образ зірки на червоному хіднику кінофестивалю в Марракеші