Sustainability Talk: український свідомий бренд Sheezen
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Sheezen адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Олександрою Піскун.
Як народилася ідея створення бренду?
Ідея створення і запуску бренду Sheezen формувалася роками. Перш ніж прийти до створення власної дизайнерської лінійки, я кілька років ретельно вивчала тему sustainable fashion, відвідувала лекції і воркшопи в Україні та Європі, присвячені питанням екологічного виробництва, етичних аспектів створення одягу, а також глобальних світових тенденцій розвитку «стійкої моди».
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Всі матеріали наразі замовляються у перевірених українських та німецьких постачальників, з якими працюю вже декілька років. Вся тканина для одягу виготовляється з органічних сертифікованих матеріалів, також використовуємо доступну на місцевих європейських та українських маркетах дедсток тканину.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Найголовніше — це ретельно перевіряти ланцюжки роботи бренду: з чого виготовлені матеріали, доставляння, оплата та умови праці співробітників; завжди намагатись удосконалитися, знаходити партнерів та постачальників із більш прозорою політикою компанії; і стежити за більш новими sustainable рішеннями в роботі.
Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
На цей момент, я з брендом базуюсь у Берліні. Але все виробництво залишається в Україні, це найскладніше — продовжувати працювати дистанційно. І, звичайно, переїзд в іншу країну загалом дещо здорожчує та ускладнює роботу бренду, бо не завжди є можливість перевірити особисто процес пошиття чи, наприклад організувати фотосесію з перевіреною командою.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Українські клієнти, як частина великої європейської сім’ї, зараз набагато краще реагують на sustainable споживання в порівняні з останніми роками. Ця тема зараз є актуальною, люди в Україні почали більше цінувати та помічати sustainalble продукцію та стали більш відповідальними у виборі та споживанні.
Чим ви надихаєтеся при створенні колекцій?
Надихнутися я можу практично всім — людьми, містом, мистецтвом, природою, кінематографом. Часто, це щось несподіване та спонтанне для мене, звідки потім стає дуже цікаво заглибитися з головою в ту чи іншу тему.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Думаю, що на цей момент, багато людей зайняті іншими проблемами. Тому людям просто не до того, аби думати, з чого виготовлено ту чи іншу річ, і як її виготовляли. Це нормально, але й водночас сумно. Також не всі замислюються про відповідальне споживання, плюс sustainable підхід відчутно здорожчує вироби і не всі мають можливість купувати таку продукцію.
Напевно, мотивувати людей можна якнайбільше висвітлюючи проблему фаст фешну і надлишкового споживання.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?
Життя змінилося. Безумовно, я стала набагато уважніша до деталей обираючи речі, які мене оточують. Але завжди можна удосконалюватися в темі свідомого споживання, тому ще є куди рости.
Читайте також: Sustainability Talk: український свідомий бренд капелюхів Kazvan.Hats
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, щоб це було?
Для мене, наразі, як і для багатьох українців, глобальною проблемою є війна в Україні. Маючи змогу, я б зупинила кровопролиття невинних людей і зруйнувала існування таких режимів.
Також я стурбована несправедливими умовами та оплатою праці працівників на рівні малого та великого бізнесу, країн, що бажаю покращити.