Українські дизайнери в війну: RITO
Тетяну Абрамову, засновницю бренду RITO війна застала, коли вона брала участь у виставці в Мілані. Дизайнерка повернулась в Україну, сьогодні її бренд, який спеціалізується на одязі з трикотажу, виробляє балаклави для захисників України. Про перші дні війни, трансформування бренду та плани на майбутнє вона розповіла фешн-журналістці Ксенії Ковальовій.
«22 лютого я вирушила до Мілану на виставку пряжі на запрошення Міланської Торгової палати», — починає розповідь про те, як пройшов перший місяць війна Тетяна, засновниця бренду RITO. Це єдиний український бренд, який взяв участь в італійський виставці. «Все пройшло феєрично, був такий чудовий фідбек… Рано вранці 24 лютого мене розбудила подруга, а далі ви самі розумієте», — важко зітхає Тетяна. «Я залишилася в Італії, благо там живе моя близька подруга і я місяць жила в неї. Ми знайшли волонтерську організацію і працювали на гуманітарному складі з ранку до вечора. Робота хоча б трохи притупляти тугу з батьківщиною. Так я відчувала, що хоч щось роблю для наближення перемоги. Перший місяць пройшов у мене вдалині від батьківщини і іноді перебувати в далині набагато болючіше», — коментує дизайнерка, яка на даний момент повернулася в Україну.
Перший удар був по Броварах — місту, де знаходиться виробництво RITO. «Буквально за кілька тижнів 80% нашого колективу виїхало. Через кілька тижнів мене набрала співробітниця і дуже обережно поцікавилася, чи можуть вони вийти на роботу, адже надійшов запит на балаклави», — розповідає засновниця бренду і згадує, як тоді в неї полилися струмком сльози від усвідомлення, що перебуваючи за тисячі кілометрів, ти не можеш просити людей виходити на роботу під акомпанемент канонади вибухів та артилерійські снаряди. «Коли найсміливіші та найхоробріші з моїх кравчинь вийшли на роботу та почали шити балаклави, я зрозуміла, що ми непереможна нація».
«Вже понад тиждень я вдома, в Україні», — продовжує розповідь Тетяна, каже, що це надає їй сил, адже перебуваючи вдалині сприймаєш все гостріше: «Все набагато складніше і болючіше, коли ти знаходишся далеко від дому. Ми вже працюємо, фабрика відновлює своє виробництво, навіть у тестовому режимі ми відкрили магазин, бо не йдеться про легкі літні колекції. Ми сьогодні продовжуємо робити балаклави та патріотичні шарфики, відновлюємо українську колекцію — шиємо вишиванки. Продовжуємо надсилати замовлення до Європи. І так гріє душу, коли ти отримуєш велику кількість замовлень з Європи, Америки. Коли люди пишуть, що їм хочеться підтримати Україну та український бізнес!».
«Знаєш, що стосується впливу війни на індустрію – я скажу, що все, що нас не вбиває, робить нас сильнішим. Ми сьогодні настільки впевнені в нашому світлому майбутньому, ми щодня не лише наближаємо перемогу, але й розуміємо, що ми справді сильна нація і те, що ми можемо виробляти офігенний продукт, що у нас найкрутіша і найсильніша армія. Ось це напевно справді розбудило такий величезний потенціал усередині кожного з нас і тому я бачу такий самий грандіозний потенціал у самій індустрії», — каже Тетяна, яка продовжує перейматися підтримкою, яка надходить Україні з усього світу і вірить у світле майбутнє для made in Ukraine: «Ми маємо максимально поширювати інформацію та просувати наші продукти, адже Україна бренд на кілька років уперед». Звичайно, RITO також зіткнулися з низкою проблем, насамперед логістичними. Але ж вся справа не в проблемах, а в їхньому сприйнятті стверджує дизайнерка: «Сьогодні більше часу вимагає доставка пряжі, відправка замовлень, але всі замовники розуміють і готові чекати, що також мега приємно, адже для людей важливо мати продукцію українського походження».
Тетяна за своєю натурою невиправна оптимістка: «Вірю, що оптимізм править світом, хоч би як це дивно звучить зараз. Я впевнена, що навіть таке випробування далося для нашої країни не просто так. Це як народження, адже народження завжди йде через страшний біль. І нашій країні, щоб переродитися і народитися вільною, незалежною, потрібно пройти цей біль, відторгнення від цієї російської ментальної залежності і дати росіянцям зрозуміти, що ми абсолютно вільна, окрема держава. Я вірю, що на Україну чекає процвітаюче майбутнє. Все буде Україна!»
Автор: Ксенія Ковальова
#ВсеБудеУкраїна!
Читайте також: УКРАЇНСЬКІ ДИЗАЙНЕРИ В ВІЙНУ: СЕРЖ СМОЛІН, IDOL MENSWEAR