Над вбраннями із заповітною биркою Givenchy свого часу працювали Джон Гальяно, Олександр Маккуїн та Рікардо Тиші. Сьогодні бренд взагалі віддали у владу креативу streetwear-дизайнера Метью Вільямса. А починалося все більше півстоліття тому – коли французький аристократ Юбер де Живанші зрозумів, що його покликання у тому, щоб нести у світ чисту красу.
Юбер де Живанші заснував свій іменний модний Будинок у віці 25 років, у 1952 році. Він став наймолодшим кутюр’є у тодішній історії. Але основа для творчості у нього була завидна – будучи правнуком французького живописця П’єра-Адольфа Бадена та спадковим аристократом, він виріс в оточенні мистецтва, естетики у кожній деталі та вишуканих манер.
Крім того, Юбер на той момент вже встиг отримати диплом паризької Школи витончених мистецтв і побути асистентом таких легендарних модельєрів, як Ельза Скіапареллі, Жак Фат та Люсьєн Лелонг.
Перша колекція Юбера де Живанші мала величезний успіх. New York Times тоді видали захоплений заголовок «Народилася зірка», а Time присвятили молодому кутюр’є цілих чотири сторінки, що було небаченою редакційною щедрістю.
Особливо критикам та клієнтам запам’яталася блуза Bettina. Її Юбер де Живанші присвятив найвідомішій моделі свого часу Беттіне Граціані, і вона ж погодилася показати цю річ на подіумі. Тепер біла блузка з воланами – визнаний музейний експонат.
Через рік дизайнер познайомився з Одрі Хепберн і це стало початком довгої та міцної дружби. У нарядах Givenchy актриса блискуче йшла на прийомах, фестивалях і у фільмах «Сніданок у Тіффані», «Забавна мордочка», «Шарада», «Як вкрасти мільйон», «Сабрина» (останній, до речі, був удостоєний «Оскара» за найкращі костюми) .
Список знаменитих шанувальниць творчості Юбера де Живанші постійно збільшувався. Клієнтками Будинку були Марлен Дітріх, Елізабет Тейлор, Грейс Келлі, Уолліс Сімпсон, Жаклін Кеннеді. Кутюр’є підходив до кожної з них індивідуально і створив канонічні образи, які досі викликають захоплення та трепет.
Юбер де Живанші самостійно керував своїм іменним брендом до 1988 року. Потім капіталізм узяв гору над чистим мистецтвом і Givenchy придбав конгломерат LVMH. Але кутюр’є не відійшов від справ та самостійно продовжував займатися колекціями аж до 1995 року.
Після цього легендарний кутюр’є вирішив залишити модну індустрію і залишок життя провів у улюбленому Парижі. Юбера де Живанші не стало у березні 2018 року, йому було 91 рік.
У 1995 році на зміну Юберу де Живанші в Дім Dior прийшов Джон Гальяно. Глава LVMH Бернар Арно помітив модного бунтаря, який вже тоді користувався протекцією Анни Вінтур, і запропонував спробувати свої сили у бренді з історією.
На той момент Гальяно вже прославився своїми шаленими сукнями з кринолінами, дипломною колекцією за мотивами Французької Революції та театралізованими показами. Тому з його приходом Дім Givenchy зазнав перших серйозних змін. На зміну вивіреним жіночним сукням і аристократичним капелюшкам прийшли драматичні вуалі, велика кількість темних кольорів і атмосфера декадансу.
Публіка тоді із захопленням сприймала те, що робить Гальяно. Але навіжений творець не став надовго затримуватись у Givenchy і вже через рік прийняв пропозицію від іншого французького Дому – Christian Dior.
Після відходу Джона Гальяно керівництво LVMH звернуло увагу на іншого талановитого хулігана Олександра Маккуїна. Британець тоді був не обтяжений контрактами і працював на своє ім’я, представляючи шалені та новаторські колекції на Лондонському Тижні моди.
З його приходом на посаду креативного директора Givenchy вигляд марки став ще більше змінюватися. Маккуїн перетворював подіум на міфічний простір, яким пропливали моделі з неймовірними головними уборами, у вбраннях сучасних німф, а то й взагалі зі мікросхемами, що світяться, замість одягу.
Критики старого загартування були в легкому шоці від таких експериментів зі спадщиною Будинку. Але було багато і тих, хто зазначав, що саме Маккуїн дав Givenchy нове дихання та адаптував бренд під сучасні реалії.
Тим не менш, на “другий термін” Олександр Маккуїн у Givenchy не пішов. 2001 року LVMH віддали контракт Джулієну Макдональду. Щоправда, уродженець Уельсу протримався у Будинку лише три роки. Макдональд надто захопився гламуром «нульових» і його витвори мали найменше спільного з ДНК Givenchy.
На зміну Джулієну Макдональду прийшов італієць Рікардо Тиші. І це поки що найдовший розділ у новітній історії марки. Тиші придумав новий і абсолютно відомий образ героїні Givenchy. Створювані ним моделі мали фатальний і зухвалий характер і були сумішшю готики, гранжу і французького шику.
Ланцюги, пір’я, глянсову шкіру та інші атрибути рок-н-рольної принцеси Рікардо Тиші нанизував на силуети, знайдені в архівах Будинку 1950-1960-х років. Ця сміливість і послідовність вивели Givenchy у топ світових брендів з продажу, а селебріті на кшталт Мадонни та Кім Кардаш’ян не втрачали можливості показати на собі нові твори Рікардо Тіші.
12-річна плідна співпраця закінчилася у 2017 році – Тиші несподівано для багатьох вирішив припинити свою роботу в Givenchy та повідомив, що хоче зосередитися на своїх інтересах.
Після відходу з Будинку Рікардо Тиші керівництво конгломерату вперше запросило на посаду креативного директора жінку – Клер Вейт Келлер, яка до цього чудово зарекомендувала себе у Chloe.
Дизайнер помітно «заспокоїла» колекції Givenchy, додала їм більшої графічності, одягла у сукні свого авторства Шарліз Терон, Руні Мару та Меган Маркл (і не кудись, а на весілля).
Але щось знову пішло не так і через три роки LVMH не продовжили контракт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: GIVENCHY ЗАЛИШИЛИСЯ БЕЗ КРЕАТИВНОГО ДИРЕКТОРА – КЛЕР УЕЙТ КЕЛЛЕР ПОКИНУЛА ЦЕЙ ПІСТ
Тепер керівництво Будинку, схоже, вирішило йти ва-банк. Новим креативним директором став дизайнер-самоучка Метью Вільямс, відомий у модному середовищі завдяки своєму бренду 1017 Alyx 9SM. У рамках цієї марки Вільямс вміло балансує між урбаністичним стилем та позачасовою елегантністю (це стосується, перш за все, жіночих колекцій), експериментує з матеріалами та активно підтримує світовий порядок денний, пов’язаний з ідеями інклюзивності.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: МЕТЮ УІЛЬЯМС СТАВ КРЕАТИВНИМ ДИРЕКТОРОМ GIVENCHY
У своєму вітальному слові на новій посаді Вільямс пообіцяв нести “меседж надії”. Яким саме його бачить дизайнер – дізнаємось вже у жовтні, під час представлення його дебютної колекції для Givenchy.