Креативний директор італійського модного дому Valentino Алессандро Мікеле представив свою першу кутюрну колекцію – Valentino Vertigineux.
Креативний директор італійського модного дому Valentino Алессандро Мікеле представив свою першу кутюрну колекцію – Valentino Vertigineux.
Алессандро Мікеле, який минулого року став новим креативним директором модного дому Valentino, представив свою першу кутюрну колекцію. Дизайнер надихався творчістю Умберто Еко.
“Список лежить у витоках культури. Це частина історії мистецтва та літератури. А чого хоче культура? Зробити нескінченне зрозумілим. Вона хоче створити порядок – не завжди, але часто. А як ми, як люди, можемо впоратися з нескінченністю? Як ми можемо осягнути незбагненне? Через списки, каталоги, колекції в музеях, енциклопедії та словники. Список не руйнує культуру, він її створює”, – наводить цитату письменника і філософа Алессандро Мікеле.
Умберто Еко вважав, що кожен список зміщується між двома протилежними тенденціями, які доповнюють одна одну. З одного боку, це спроба обмежитися рамками та навести порядок у хаосі – як в описах бібліотек та музейних архівах. З іншого боку, список може стати візіонерським, естетичним, оповідальним інструментом.
Мікеле працював за цим принципом. В результаті вийшла візіонерська, естетична, оповідальна колекція. Умберто Еко згадував “запаморочення від списку”, що викликає відчуття від бурхливого, нестримного, нав’язливого переліку.
“Насправді запаморочення виникає через незавершеність будь-якої можливої каталогізації. Лежачи в жадобі нескінченності, яка живе всередині будь-якої кінцевої речі”, – вважає Алессандро Мікеле.
Під час підготовки свого першого показу Haute Couture він уявляв кожну унікальну сукню як безперервний і потенційно нескінченний каталог. До колекції увійшли 48 суконь, які можна представити як 48 списків. У кожному списку співіснують як матеріальні, так і нематеріальні елементи. Це вимірювані пропорції, емоції, графічні посилання,візуальні архетипи, історичні тканини і багато іншого. Кожна сукня створювалась через асоціації та посилання.
“Кожна сукня – це не просто об’єкт, це скоріше вузол мережі значущості: жива картографія, яка зберігає сліди візуальних і символічних спогадів. Це наративний архів, де неймовірні комбінації знаходять гармонію, що нагадує різні епохи, культури та відлуння минулих історій, які перегукуються із сьогоденням. Це список, який розгортається в сплеск комбінацій, спогадів, відлуння до самого краю вимовного; це подорож у запаморочення незавершеної множинності”, – розкриває ідею колекції Алессандро Мікеле.
Фото: Valentino