«Відповідальна країна» — проєкт про благодійну діяльність бізнесу
2022-й став роком відповідальності в усіх сенсах цього слова. Бізнес, фонди, волонтери взяли на себе зобов’язання вирішувати пул актуальних проблем військових та постраждалих від воєнних дій. Топове видання про маркетинг та комунікації MMR презентувало спецпроєкт «Відповідальна країна», мета якого — розповісти про доброчинні ініціативи бізнесу. Керівниця MMR Катерина Машевська розповіла про ідею проєкту та напрями соціальних ініціатив.
Кожен із нас чи не щодня відповідає на численні запити про допомогу, ви ж вирішили зібрати в одне ціле соціальні проєкти бізнесу. Яких серед них найбільше?
Рейтинг «Відповідальна країна» став нашою вдячністю компаніям, які повсякчас вирішують ті чи інші соціальні проблеми. Ми щодня публікуємо новини про маркетингові активації та комунікаційні проєкти, у нас є дайджест добрих справ. Певною мірою я розумію масштабність соціальної діяльності бізнесу, але зібрати разом стало певним викликом. По-перше, більшість не афішує свою доброчинну роботу. По-друге, не говорять про фінансовий бік, а це колосальні бюджети, які компанії спрямовують на допомогу. По-третє, корпоративно соціальна відповідальність за минулий рік вийшла на новий рівень свого розвитку і стала для багатьох чи не основним видом діяльності.
Найбільше бізнес зосередився на допомозі ЗСУ та співпраці з благодійними фондами. Не залишили поза увагою навчальні проєкти, допомогу дітям та молоді. Окремо хочу відзначити напрям корпоративного волонтерства. Це надзвичайна підтримка компаніями ініціатив своїх співробітників.
А як споживачі реагують на подібні соціальні ініціативи бізнесу?
Нещодавно ми проводили опитування серед представників галузі щодо трендів та інструментів маркетингу на 2023 рік. Серед іншого запитали про залученість до соціальних ініціатив. Понад 60% відповіли, що беруть участь в ініціативах компанії та донатять фондам і волонтерам. Це свідчить про те, що рівень соціальної відповідальності надзвичайно великий не лише у корпоративному сегменті, але й серед населення. Усі ми охоче підтримуємо заклики та активно шеримо їх.
Які передумови вдалого соціального проєкту?
Не може бути вдалих чи невдалих проєктів корпоративно соціальної відповідальності (КСВ), бо добрі справи заслуговують лише на вдячність, навіть якщо вони стосуються однієї людини. Перш ніж запускати КСВ-проєкт, потрібно розуміти цілі і завдання, тривалість. Важливо бути у контакті з реципієнтом, аби ініціатива справді принесла користь.
Який зиск бізнесу від КСВ-проєктів?
Вигода одна — перемога спільного ворога, і для цього бізнес вкладає чималі матеріальні та нематеріальні ресурси. Готуючи спецпроєкт «Відповідальна країна», ми захоплювалися не лише ідеями, а наполегливістю, віддачею, безмежною вірою в Україну. Хочу наголосити на масштабності, адже багато ініціатив виходять за межі України. Залучаються міжнародні донори, відкриваються хаби, приєднуються амбасадори.
Така діяльність має і опосередковану місію — це репутація держави та українського бізнесу у світі.
Які проєкти уподобали ви особисто?
Кожен учасник рейтингу захоплює. Хтось будує укриття, хтось власним коштом релокує бізнес з окупованих територій. Більшість збирає кошти на необхідне для військових. Виробники продуктів харчування передають тисячі тонн харчів, роблять активації для залучення коштів від своїх клієнтів та партнерів. Масштаб благодійної діяльності бізнесу вражає.