Поки Росія та Білорусь зайняті плетінням інтриг на міжнародній арені, щоб змусити хоча б когось повірити їхній брехні, українські дизайнери зайняті плетінням маскувальних сіток та вовняних шкарпеток для ЗСУ. Кожен у ці дні допомагає армії та біженцям чим може. Ось уже майже три тижні Україна єдина як ніколи у своєму величезному прагненні здолати ворога загальними силами та за всяку ціну. Про роботу в тилу українських дизайнерів розповідає fashion-журналістка та колумністка Marie Claire Ukraine Ксенія Ковальова.
Не всі студії українських дизайнерів покинули країну. Попри тренд «біженця», багато людей мистецтва залишилися в Україні, багато хто з них навіть залишився в Києві.
Андре Тан, який поки що очолює рейтинг активності за допомогою армії, перепрофілював усі свої фабрики під пошиття курток, футболок, штанів, жилетів та білизни для Територіальної Оборони. Щодня швачки бренду видають величезні партії продукції, яку доставляють до пунктів прийому допомоги ТерОборони. Андре Тан не самотній у своєму прагненні – він також закликає і простих українців приєднатися до нього у цій війні та приймає допомогу на карту від усіх, хто хоче допомогти із закупівлею матеріалів та тканини.
“Вкотре хочемо висловити подяку усім, хто допомагає! Ви наші герої.
А тепер трохи цифр для історії. На сьогодні ми відшили:
– більше 1000 флісових кофт;
– більше 1000 фоісових штанів;
– більше 2000 спідньої білизни;
– більше 1000 теплих жилетів;
– 500 спальних мішків!Наразі усі зусилля кидаємо на пошиття бронежилетів. Тому дуже необхідна тканина!”, – зазначено на офіційній сторінці дізанера.
Кожен у цій війні допомагає чим може. Бренд Sidletskiy шиє футболки та куртки для ЗСУ, Starchak виробляють військову термобілизну та шкарпетки. Kachorovska Atelier виробляє взуття для військових.
“Найприємніший відгук, який ми отримували в своєму житті прийшов від військового, чоловіка нашої співробітниці : він пройшов в бєрцах близько 60 км і сказав, що це найкращі бєрци в його житті, настільки вони легкі і комфортні”, – зазначено на сторінці бренду в Інстаграм.
Дизайнер Серж Смолін (iDOL), як і сотні волонтерів у всіх містах України власноруч плете маскувальні сітки.
«Коли ти відомий український дизайнер! Макраме, так сказать. #UFW готуємось до нового сезону!», — пожартував з фоторафії Серж Пайє, художник і директор бренда
Український бренд Gunia Project для того, щоб допомогти і підтримати українську армію та притулки тварин, вирішив продавати блакитні та жовті свічки-пташки за спеціальною ціною. Всі гроші буде пожертвувано фонду “Повернись живим” та “UA animals”.
DRESSX та TTSWTRS виступили з масивною інформаційною атакою проти російської пропаганди. Завдяки своїм світшотам DRESSX привернули увагу всього світу, а сотням українців, які відчувають «почуття кинутого», не маючи можливості виїхати закордон, надали сил та надії на якнайшвидшу перемогу. TTSWTRS ж почали не лише показувати на своїй сторінці, що насправді відбувається в Україні, а й закликати росіян виходити на мітинги проти кривавого путінського режиму.
Багато брендів зараз евакуюють своїх співробітників у безпечні місця, звідки вони зможуть продовжувати працювати на благо країни та підтримки її економіки – одразу них Ienki Ienki та Sleeper. Їх теж можна вважати активними учасниками українського опору, адже наше завдання сьогодні – не дозволити українській економіці увійти у стані стагнації, а для цього всі ми маємо продовжувати працювати на наших безпосередніх робочих місцях та сплачувати податки державі. Саме тому вклад Ienki Ienki, Sleeper не варто недооцінювати.
Vita Kin, Poustovit, Bevza – всі вони, будучи досить відомими медійними брендами, використовують соціальні мережі для поширення інформації про реальну війну: показують своє нове життя, яке протікає за всіма законами воєнного часу (Vita Kin), намагаються підтримати бойовий дух українців (Bevza) та просто привертають увагу міжнародного ком’юніті до проблем України на щоденній основі (Poustovit).
Одним із найактивніших борців за допомогу країні в цей час залишається Kseniia Shnaider, яка з першого дня війни закликає людей з усього світу допомагати армії та біженцям фінансово. Карина Гасанова на офіційній сторінці бренду відверто ділиться думками про війну і в цьому тренді вона сходиться з Русланом Багінським, який так само намагається донести людям ідею про те, що фізична війна у ХХІ столітті – просто неприпустима.
Не залишаються осторонь і всі ті, кому довелося залишити рідну домівку у пошуках безпечного укриття. Одним із таких став Костянтин Омеля, який з усією своєю командою збирає та розсилає гуманітарну допомогу. У цей же час експати старого гарту допомагають батьківщині фінансово. Наприклад Діана Перфільєва – засновниця бренду T-Dress створює NFT із дитячих малюнків, які закликають зупинити війну. 100% виручки перераховується допоможе армії. Володимир Подолян закликає долучатися до благодійного фонду, створеного сестрою його дружини та її чоловіком в Англії, щоб допомагати українцям потерпілим від війни. Й закликає долучатися до нього @toukrainewithlove.
Ніколи ще країна не була така згуртована.
Уся країна стала на захист рідної землі. І оскільки сьогодні дизайнери ще ніколи не були єдиними. Начебто й не було ніколи конкреції та суперечок про те, хто як допомагає розвивати українську культуру через нотки етносу у власних колекціях. І ось ця єдність у бажанні здолати спільного, не такого вже страшного, а скоріше підлого, ворога – найсильніша зброя. І вона обов’язково принесе нам перемогу.
Автор: Ксенія Ковальова
#ВсеБудеУкраїна!
Фото: офіційні Інстаграм сторінки @andre_tan_official, @sidletskiy__official, @kachorovska_atelier, @podolyanbrand, @gunia_project, @dressx, @kseniaschnaider
Читайте також: Підтримати Україну через міжнародний фонд «Червоний хрест»и