Ми поговорили із підприємцем Юлією Лисюк про те, чому жінкам доводиться працювати більше чоловіків, про вплив карантину на бізнес та те, як створюють м’які сири.
— Юліє, розкажіть, як народилася ідея створити свій бізнес і присвятити його саме сирам?
— У 2012-13 роках, коли ми тільки задумалися про створення Pastourelle на українському ринку, не було якісних сирів у білій благородній цвілі середньої цінової категорії. А той сир, який привозили з інших країн, був дуже дорогим та часто погано переносив транспортування.
Команда сироманів-однодумців, назвемо нас так, дуже хотіла, щоб в Україні був свій натуральний свіжий та доступний сир. Тому ми вирішили створити гастро-мануфактуру.
Наша любов до м’яких сирів у білій благородній плісняві стала центральною серед цінностей нашого бренду.
Читайте також: 5 РЕЧІ, ЯКІ ЗАВЖДИ РОБІТЬ УСПІШНІ ЖІНКИ
— Який шлях проходить голівка сиру, перш ніж потрапити до столу споживача? І скільки часу це триває?
— Від молока до сирної голівки минає від 20 до 1.5 місяця, це залежить від розміру голівки та виду сиру. Наш сир виготовляється з натурального молока екстра-класу корівок породи Джерсей, які народилися в Голландії та привезені в Україну спеціально для сирного виробництва.
Молоко екстра-класу корів одного стада доставляється нашим молоковозом протягом двох годин відразу після доїння.
Перед тим, як молоко надходить у виробничий цикл, мікробіолог бере спеціальну пробу на відповідність молока необхідним показникам. Далі, за відповідною процедурою ТУ та ДСТУ ISO 22000:2007 молоко пастеризується та подається до сирного цеху, де до нього вносять ферменти, закваски та плісняві культури французького виробництва.
Через 2.5 години наші сировари нарізають сирне зерно, вимішують його та виливають у форми. Наступного ранку, після досягнення необхідного PH, сир солять і переміщують у зал обсушування, а після закінчення ще трьох днів — у зал дозрівання.
Потім протягом 20 днів сир щодня перевертають і після того, як він дозріває, упаковують у екологічно металізований папір, що дихає, і переміщують на склад готової продукції, де маркують і відправляють замовнику.
– Як зрозуміти, що сир відповідає високим стандартам? Чи є прості “фішки”, які допоможуть навіть не експерту розібратися як продукт?
— Мабуть, головна така “фішка”, яку можна побачити, навіть не скуштувавши сиру, — це рівномірне обростання білою пліснявою. Також варто звернути увагу на зовнішній вигляд голівки сиру, однорідність структури на зрізі, ніжний грибний запах та натуральний вершковий смак.
І обов’язкова наявність повного маркування на упаковці: склад, ТУ, сертифікація ДСТУ ISO 22000:2007.
Читайте також: 5 ЗІРКОВИХ МАМ, ЯКІ МАЮТЬ СВІЙ БІЗНЕС
— У чому користь м’яких сирів із пліснявою?
— Сир відноситься до ферментованої групи продуктів, тобто легко засвоюється організмом. У ньому немає вуглеводів, до його складу входить багато корисного білка.
У сирів із цвіллю дуже висока концентрація амінокислот (Триптофан, Тирозин, Метіонін), що допомагає протистояти стресам.
У сирі терміном “старше” 3-х тижнів лактоза розщеплюється, і сир стає не лактозосодержащим, зате утворюється більше кальцію. Відповідно, зрілий сир дуже благотворно впливає на стан нігтів, зубів та кістково-м’язового апарату.
Цілюща цвіль, що містить Penicillium, ефективно справляється з патогенною мікрофлорою.
Невелика калорійність при високій харчовій цінності – це дозволяє додавати сири з білою цвіллю нашої гастро-мануфактури в дієтичні та лікувальні меню.
— Який найцікавіший факт про сири ви дізналися за роки вашої справи?
— Дослідження 2015-го року (сайт Національної бібліотеки медицини США) підтверджують, що сир змінює харчові звички та провокують звикання.
Це пояснюється наявністю молочного білка казеїну, який у процесі травлення трансформується на білок казоморфін, подібний до дії з морфієм. Він сприяє викиду гормону щастя серотоніну, що провокує звикання.
Сир – це продукт щастя!
— Який ваш улюблений вид сиру та рецепт з ним?
— Я люблю всі наші сири, дуже рідко їмо сири інших ТМ, виняток – коли бачу сировину та умови виробництва. Основа нашої сирної лінійки – Брісаль, Брі та Камамбер – доречні завжди, у будь-який час дня та поєднуються з абсолютно будь-якими продуктами.
Сири в паніровці (бри з прованськими травами, бри з паприкою, камамбер з попелом) – сири, якими можна красиво підкреслити момент. Altin Cheese Gold, Камамбер у червоному вині для урочистих подій чи святкування маленьких перемог.
Наша авторська розробка – сир Кремажур – це дуже ніжний та крихкий сир. До місяця дозрівання сир із щільної сирної текстури стає від краю до середини м’яким, практично рідким, пікантним, зберігаючи при цьому щільну серединку з легкою кислинкою.
— З якими міфами про жінок-підприємців доводилося вам стикатися?
– Що стерва – ні, такого я не чую. Найчастіше можна зустріти розмови про те, що чоловік подарував бізнес, щоби вдома не маялася. Але насправді це не так. Більшість тих бізнес-леді, яких я знаю особисто — самі все створили, з нуля. Вони у хорошому сенсі зациклені на роботі!
— В українському бізнесі відчувається ґендерна нерівність?
– Ще років 5 тому я могла сказати – так. Проте сьогодні ситуація значно змінилася. Все більше жінок у бізнесі – підприємниць, власниць великих бізнесів та стартапів, і це найцікавіші проекти! Більше того, сьогодні жінки є творцями цілих ніш та ринків.
При цьому більшість домашніх турбот – на них же. Тому нам просто, як і раніше, доводиться працювати більше, ніж чоловікам. В даному випадку, це питання організації себе, свого часу та оточення. І це окремий обсяг роботи.
Читайте також: ЯК ВІДКРИТИ ТАТУ-СТУДІЮ, ЗНАЙТИ СВІЙ СТИЛЬ І СТВОРИТИ ЕКО-ВІДПОВІДАЛЬНИЙ БІЗНЕС
— Як ваш бізнес відчував себе під час карантину?
— У період карантину, коли всі перебували на самоізоляції, ми зупинили виробництво з метою безпеки команди та продукту.
Для залів дозрівання та зали готової продукції було розроблено комплекс підтримуючих заходів, вжито антикарантійних заходів щодо створення подушки безпеки — як сировинної, так і грошової.
Ми активно стали працювати в E-commerce, розробили стратегію просування, активно розвивали сторінки у соціальних мережах, підключили CRM.
Звичайно, більшість команди перейшла в повністю віддалений режим. Але цей процес не був для нас чимось складним — наша команда працює в режимі 24/7 постійно, коли це не офісний годинник, ми працюємо онлайн.
— Чи були у вас моменти, коли хотілося поставити крапку і зайнятися чимось іншим?
– Однозначно ні! Зате часто бувають моменти, коли я задаюсь питанням “чи все я зробила на 110%”? Якщо відповідь негативна – роблю. Улюблена справа мене та команду драйвіт!
– Які у вас бізнес-плани на майбутнє?
— Ми розробили для Pastourelle низку нових, унікальних рецептур і незабаром порадуємо наших шанувальників новими ексклюзивними м’якими сирами.
І ми вже маємо стратегію виходу на міжнародний ринок — ми дуже хочемо, щоб Україна була відзначена на світовій карті автентичних виробників сирів з білою благородною пліснявою.