Закрити
UA
Мода

Знакові моменти з життя Карла Лагерфельда

Поділись:

Кінець епохи.

posts-to-db-Фото 1

Карл Лагерфельд був чи не останнім оплотом справжньої краси та чесності у сучасній fashion-системі. Понад півстоліття він невпинно працював, відкривав нові грані себе, робив суперзірками інших, першим ставив головні тренди і завжди твердо стояв на своїх принципах. 19 лютого у віці 85 років він пішов із життя, і світ моди досі не може оговтатися від цієї втрати. Ми вирішили згадати найзнаковіші моменти життя Дизайнера з великої літери.

Зірки серед нас

Саме Карл Лагерфельд став першим дизайнером люксових товарів, який зважився на колаборацію з мас-маркет-гігантом H&M. Це сьогодні такі колекції – звична справа, яка стала для шведського бренду доброю та прибутковою традицією. Але в 2004 році, коли про демократизацію моди навіть думати боялися, рішення Лагерфельда створити футболки за $20 було ще авантюрою.

Колекцію розкупили за лічені години (і це з урахуванням того, що тоді ще не був розвинений Інтернет, а Instagram і не було), а представники H&M сказали, що не бачили нічого подібного за всі 60 років у бізнесі. Але й у цю бочку солодкого успіху непримиренний Карл примудрився додати ложку дьогтю: у ЗМІ просочилася інформація про те, що Лагерфельд заборонив відшивати свою колекцію у великих розмірах, бо «задумував цей одяг для худих». Але людина сама за рік схудла на 30 кг, напевно, цілком могла собі дозволити такі заяви.

Високого польоту

У fashion-ком’юніті Лагерфельда називали “Кайзер” – як німецьких монархів, чиї титули відповідали “Імператору”. З’явилося це приємне прізвисько зовсім не через співзвучність з ім’ям. У 1950-і роки німець Лагерфельд приїхав до Парижа з Гамбурга. За всієї «просунутості» місцевого населення, спогади про страшні військові події були ще надто свіжі і до людей з німецькою пропискою ставилися, м’яко кажучи, не дуже добре.

Але Карл зміг силою свого таланту змусити забути про геополітику: спочатку він працював асистентом П’єра Бальмана, у 1965 році повернув до життя італійський Будинок Fendi, у той же час працював над айдентикою Chloe, якої там дотримуються досі, у 1980-х відродив із попелу Chanel, а потім ще запустив власний бренд Karl Lagerfeld. Велика імперія, чи не так? І це ще крім десятків «володінь» на кшталт парфумів, книгарні, видавництва, написаних книжок, намальованих карикатур та колаборацій (від створення іграшок та мотоциклетних шоломів до проектування міста в Дубаї). Більш працездатного та продуктивного дизайнера світ не знав ніколи. 

Читайте також: Життя Карла Лагерфельда у цитатах

posts-to-db-Фото 2

Дізнаєшся з тисячі

Карл Лагерфельд завжди мислив категоріями цілого образу. Саме тому total look Chanel ніколи не вважався моветоном. За таким же принципом він формував і свій стиль, зробивши його воістину культовим. Почалося все у 1980-х. Тоді Карл почав з’являтися на людях переважно у чорних костюмах-трійках, доповнюючи образ ексцентричним віялом.

Сам він стверджував, що таким чином захищався від сигаретного диму та спалахів папараці. Потім він, мабуть, упокорився з неминучим і від віяла відмовився. Але замінив його на інші атрибути, які тепер назавжди асоціюватимуться тільки з ним: мітенки, комір-стійку, срібні медальйони та незмінно вузькі джинси.

Пігмаліон

Під час своєї 36-річної роботи у Будинку Chanel Карл вивів у люди десятки талантів. Насамперед це, звичайно, стосувалося моделей. Він розглянув потенціал в Іннес де ля Фрессанж, Лінді Євангелісті, Наомі Кемпбелл та Клаудії Шиффер. Остання у своєму прощальному посту так і написала «Ти зробив зі звичайної сором’язливої ​​німецької дівчини супермодель».

Прокладав дорогу у світле майбутнє він і сучасним інженем. Своєю славою Карлу зобов’язані Лілі Роуз-Депп, Клеманс Поезі та всі супермоделі нового покоління. Саме Лагерфельд першим віддав топові позиції у своїх шоу та місця у рекламних кампаніях Каре Делевінь, Кендал Дженнер, Джіджі та Белле Хадід та Кайє Гербер.  

posts-to-db-Фото 3

Усі рівні

Це сьогодні всі в єдиному пориві виступають за відсутність будь-яких забобонів і часом демонстративно випускають на подіуми людей будь-якого віку та занять. Але почав це не Демна Гвасалія, Вірджіл Абло і навіть не Рік Оуенс. У 1993 році нову колекцію Fendi демонстрували не професійні моделі, а стриптизерки та порноактриси. Приголомшена Ганна Вінтур тоді вибігла із зали, так і не додивившись шоу. А через чверть століття поставила на обкладинку свого видання Кім Кардаш’ян.

Читайте також: 5 казкових творів Карла Лагерфельда

Мультітаскер

Геній Лагерфельда було обмежитися лише створенням одягу, нехай і таким плідним. Він спав по 7 годин на добу, а решту часу присвячував роботі, причому відразу над кількома проектами. Все, за що він брався, до останнього дня свого життя контролював сам. Карл не просто роздавав вказівки підлеглим – він сам створював усі ескізи, стежив за роботою ательє, вибирав моделей, особисто знімав рекламні кампанії та, звичайно, продумував концепції шоу. Це завдяки його невгамовній фантазії паризький Гранд-Пале перетворювався і на революційну площу, і на космодром, і на супермаркет, і на таємничий ліс, і на льодовик, і навіть пляж із справжніми піском і хвилями.

сила слова

Уславився Карл Лагерфельд не лише своїми дизайнерськими талантами, а й неповторним сарказмом. З’явився навіть термін «карлізми» – їдкі та чесні висловлювання, які обов’язково когось образять, але їх автору загалом все одно (за принципом «на правду не ображаються»). Через свою надмірну прямоту Лагерфельд нерідко потрапляв в епіцентр скандалів.

Жертвами його гострої мови ставали, здається, всі – від людей із зайвою вагою та колег-дизайнерів до Ангели Меркель та активісток руху #metoo. Приміром, саме йому належить висловлювання: «Спортивні штани — ознака поразки. Якщо ви придбали їх, то ви остаточно втратили контроль над власним життям». Його ж авторства і такий вислів: «Товсті матусі, що сидять з пачкою чіпсів біля телевізора і говорять, що моделі погано худі, звучать непереконливо».

При цьому люди, які близько знали Лагерфельда, в один голос кажуть, що він був добрим, уважним і співпереживаючим. Просто, на додачу, ще й справедливим.