Український бренд вишиванок Etnodim випускає новий дроп, до якого увійшли три концептуальні сорочки.
Український бренд сучасного національного одягу Etnodim випускає новий дроп, до якого увійшли три вишиванки.
Перша модель в колекції отримала назву “Рутенія”. Вона присвячена шрифту, створеному видатним художником-графіком Василем Чебаником, який понад 40 років віддано працював задля відновлення зображення української мови. Вишиванка містить літери з проєкту українського каліграфа. Кожна буква має своє трактування та, закладений Василем Чебаником, символізм. Сорочка має прямий крій з круглою горловиною, що фіксується кнопками. Пишний рукав напів реглан, густо оздоблений вишивкою, а низ рукава фіксується завʼязками.
Друга вишиванка – “Абрикоси“. Сорочка натхненна українським Сходом, який сповнений важкою боротьбою за своє життя та розквіт. Задля підкреслення інтелектуальності та поетичності Сходу, бренд надихнувся символом, який створила відома поетеса з Луганщини – Люба Якимчук.
“Донбас у свідомості людей як в Україні, так і за кордоном, асоціюється з чимось негативним, зокрема з промисловістю, машинами та війною, яка почалася звідти. Ще до повномасштабного вторгнення доводилося адвокатувати місце, де я народилася, а саме Луганську область, та пояснювати певні очевидні речі, наприклад, чому Луганськ — це Україна. Мене це страшенно дратувало, а із дратуванням завжди народжувались рішення. Це мав бути якийсь позитивний образ та водночас правдивий, як абрикоси. Саме там, де не ростуть абрикоси, і починається росія“, – розповідає Любов Якимчук.
Цей символ з поетичної збірки “Абрикоси Донбасу” став ключовим елементом сорочки. Зіставлення вишивки із сучасною поезією створює образ, що розкриває глибину культурного спадку Cходу. У своїй поезії авторка використовує метафору абрикосів, як символ сонячності, радості та стійкості.
Абрикоси — сонячні та приємні, але водночас з дуже твердою кісточкою, як вуглина, тобто вони й про стійкість. Абрикосові дерева є фізичним цивілізаційним кордоном між сучасною європейською, відкритою світові, Україною та між архаїчною росією, культура якої зводиться до завоювання чужих земель краще із застосуванням збройного і культурного насильства. Абрикоси — фізичний доказ того, що Луганщина і Донеччина це Україна і залишаються Україною навіть під час окупації, яка колись закінчиться. Абрикосові дерева стоять, тому ми теж вистоїмо.
Абрикосові дерева стали не лише частиною ландшафту, але й живим кордоном між Україною та росією. Сорочка “Абрикоси” є метафоричним повідомленням, що втілює мужність та стійкість українського народу.
Читайте також: Актриса Соломія Кирилова у fashion-фільмі «Журавлі» sustainable-бренду STARCHAK
Сорочки “Абрикоси” представлені у жіночому та чоловічому варіантах. Жіноча має прямий силует, довгий рукав реглан, розширений донизу, що складається з двох частин: центральний розріз на 5 зав’язок та округлу горловину, оброблену обшивкою. Чоловіча лляна сорочка виготовлена з вільним кроєм та довгим рукавом. Має відкладний класичний комір та спинку з кокеткою. Манжети із застібкою на 1 ґудзик та центральну застібку на кнопках донизу.
Завершує підбірку вишиванка, створена на основі візерунку з видання «Український народний орнамент» 1987 року, авторкою якого є видатна Олена Пчілка.
Сорочка “Пчілка” виконана з повагою до фундаментальної праці письменниці, де зібрано неймовірні 298 зразків вишивок, 31 таблиця орнаментів та 23 візерунки для писанок. Це живе поєднання мистецтва та історії, що зберігає наше культурне багатство. Жіноча сорочка, що має відкладний комір, об’ємні рукава зі зборками, та манжети, які застібаються на ґудзики. Оздоблена орнаментом з книги Олени Пчілки, вишитий бавовняною ниткою.
Вірність та розкіш у деталях роботи, де вишиванка стає не лише предметом одягу, але й символом національної гідності та турботи про спадщину.
“Рутенія” та “Абрикоси” вже доступні для замовлення на сайті, а також у київському шоурумі за адресою вул. Верхній вал, 58/28. Вишита сорочка “Пчілка” буде доступна до замовлення протягом наступних двох тижнів.
_________________________________________________________________________
Etnodim – бренд українського етнічного одягу. Він поєднує традиційні орнаментами із символами новітньої історії України. За допомогою одягу передає знання про сучасні цінності та події наступним поколінням. Це яскраво відображається у проєктах бренду, темах колекцій та сенсів, що закладаються у сорочки. У 2022 році вишиванка бренду, що присвячена розстріляному відродженню та будинку «Слово», потрапила у архів музею Івана Гончара – як культурна спадщина. Etnodim звертається до минулого для того, аби творити стиль нової генерації.