20 колекцій Паризького тижня моди: футуризм, краватки з волосся та ретро-дух завершення Тижня моди в Парижі
Про Chanel, Christian Dior, Stella McCartney, Louis Vuitton, Givenchy, Loewe та інших не написав лише лінивий. Ми пропонуємо вам подивитися на Паризький тиждень моди під іншим кутом і розглянути колекції, які не менше заслуговують на нашу увагу.
В Парижі офіційно завершився Тиждень моди сезону осінь-зима 2024-2025. Насичений календар включав 71 шоу та 38 презентацій. Вже не вперше Париж, на відміну від інших столиць, виходить за рамки тижня і події проходять 9 днів. Цього разу в розклад повернулися Marine Serre, Rochas, Vetements, Ester Manas, Off-White та Lacoste. Обговорення дебютної колекції від Шона МакГірра для Alexander McQueen після неперевершених 14 років роботи Сари Бертон досі не вщухають. Valentino, на подив, показав всі образи виключно у чорному, прокоментувавши, що підійшов до кольору як до полотна, відправної точки, з котрої можна будувати силуети. Відео з камерного показу з The Row все ж таки просочилося в мережу, чому всі модники раді: чи це було маркетинговим ходом спочатку — нам доводиться тільки здогадуватися.
Але пальму першості отримує – Saint Laurent. Абсолютно несподівано для всіх бренд вирішив «струсити» останній день і позапланово зробив ще один показ, але вже чоловічої лінійки, тим самим поставивши жирну крапку у всьому тижні моди.
Schiaparelli
Готовий одяг від Schiaparelli, за словами Даніеля Розберрі, кредитивного директора бренду, це гардероб, повний варіацій блейзерів, строгих штанів та окремих предметів, а також ефектних вечірніх вбрань, що включають такі знакові та відомі елементи як анатомія, мірна стрічка, замкова щілина. Але, що визначає цей бренд — так це аксесуари: сумки, брошки, сережки та окуляри – деталі, безсумнівно, відразу видають Schiaparelli. Must-see цього сезону стали образи iз деніму і краватки з волосся.
Isabel Marant
У новій колекції від Isabel Marant переплітається поєднання грубості та сексуальності. Патини на замші та розкішні пояси з дорогоцінним камінням, що стягують талію або прикрашають черевики, надихають на пригоди та прагнення нових горизонтів. Сам дух гаучо оживає в анімалістичних принтах і спадаючою бахромою вздовж рукавів. Замшеві шарфи оверсайз з перфорацією, заклепками та вишивкою перлами у виробах поєднуються з енергією неоново-червоного кольору.
Casablanca
Нова колекція Casablanca – це гармонійне поєднання минулого та сьогодення, звернення до Стародавньої Греції у пошуках натхнення. Чоловіча лінія пропонує вишукані костюми і блейзери в давньогрецькому стилі, в той час як жіночий одяг включає елегантні сукні та костюми з натхненням від античності. Різноманітність текстур та сучасний крій роблять вироби привабливими для тих, хто шукає свіжий погляд на класику. Варто зазначити, що в колекції представлені 2 культові колаборації, що втілюють переплетення часів і культурних контекстів: одна зі знаменитим Джеффом Хемілтоном, а друга — з брендом сандалів Ancient Grec Sandals. Результат першої — це дві куртки: одна з вишивкою та поєднанням кристалів, а інша – переосмислення його іконічних шкіряних курток у стилі клаптевого шиття, обидві прикрашені сезонними витворами мистецтва, що є характеристикою динамізму, котрий просуває бренд.
Pierre Cardin
Футуристична лінія у флуоресцентних відтінках зі структурованими силуетами демонструє авангардну естетику будинку Pierre Cardin 1960-х років. Деякі вбрання виготовлені з обрізків тканини, відновлених для захисту від сонця з супутників. Показ проходив у паризькому центрі цифрового мистецтва Atelier des Lumières та занурив гостей у фауну водного світу.
Victoria/Tomas
Натхненні «Поцілунком», скульптурою Огюста Родена, силуети у новій колекції вертикальні та прості, що відображають твердість мармуру та чуттєвість руху. Основні чорно-білі тони уособлюють собою мінімалізм, доповнений шкіряними черевиками на плоскій підошві та драпірування, що надають грайливий акцент. Цей сезон також привносить у мистецтво шкіри, яке започаткувало їх бренд, втілене в сорочках, спідницях та штанах з ефектом потертості, доповнених вицвілими джинсами та клатчами.
Shiatzy Chen
Ця колекція натхненна течією чорнила на рисовому папері, втілюючи концепцію та майстерність у різних візерунках із символізмом «квітки всередині квітки». Серед вишитих тушшю рослин нефритова чорнильна орхідея стає родзинкою колекції, розкриваючи глибини східної культури. Чіткі прямокутні силуети та контури костюмів у стилі 1960-х років унікально поєднують західні тканини зі східною технікою, демонструючи органічне злиття Сходу та Заходу. Деталі із золотою пряжею, вишивкою у східному стилі та чорними пензликами, створюють драматичний ефект, відбиваючи багатство та спокій чорнила. Аксесуари, включаючи класичні підбори та нефритові браслети-сумочки, підкреслюють знакове значення чорнила.
Dawei
Мінімалістична колекція вміло поєднує у собі ретро-дух Парижу 50-х років, Мілану 90-х та Нью-Йорку сьогоднішнього дня. Вона включає пальто, костюми, асиметричні кардигани, витончені сукні і багато іншого. Елегантність пронизує кожен шов колекції. Яскраво-жовтогарячий оксамит і смарагдово-зелений шовк вступають у гру, як символ початку нової епохи та величного завершення довгого шляху.
Germanier
Колекція за назвою «Шипи» закликає переглянути їхню двоїсту природу, поєднуючи в собі грізне та вишукане. Вона відображає відданість Germanier до стійкої моди, демонструючи витончене використання перероблених матеріалів з особливим акцентом на перли. Кожен предмет одягу несе у собі ретельно обрані та перероблені перли, перетворюючи відходи на твори високої моди. Продовжуючи експериментувати з інноваційними методами вишивки та деталізації, дизайнер створює витвори мистецтва з кожного виробу.
Anrealage
Колекція під назвою «Об’єкт» була представлена у форматі інсталяції серед великих геометричних фігур, виготовлених з тканини з того ж одягу, що і моделі. На презентації вони немов чарівні істоти ширяли в повітрі завдяки мініатюрним пропелерам. Цей образ мимоволі нагадував популярного японського анімаційного героя Дораемона. Поєднання футуристичного стилю та грайливої ностальгії створило неповторну атмосферу. Варто відзначити, що представлені спортивні флуоресцентні костюми створені в колаборації з Reebok.
Vautrait
Позачасовість та мінімалізм — основні концепції бренду Vautrait та підкреслені у кожному виробі. Якість одягу та вищий рівень майстерності переважає над тенденціями та модним дизайном. Дизайнер підкреслює вбрання елегантними, деконструйованими силуетами, представленими в новій колекції.
Enfants Riches Déprimés
На фоні покинутого паризького гаража Анрі Леві зухвало змішує теми стилю бароко та панк-ностальгії у новій колекції. Моделі, пронизані густим туманом і освітлені зеленим, оживали простір. Вони проходячи повз старовинні розкішні автомобілі, створювали тривожну атмосферу, що нагадує про культурну задуху. Вироби в чорному, криваво-червоному та темно-сірому кольорах вражали багатством та складністю матеріалів, таких як італійська вовна, кашемір, оксамит та шовк, створені з використанням передових технологій. Аксесуари, включаючи ковбойські чоботи та золоті прикраси, доповнюють образи, надаючи їм характер та завершеність.
Paloma Wool
Нова колекція Paloma Wool — з акцентом на чіткий силует та різноманітність: від культового трикотажу з графічними візерунками до технічних матеріалів у вуличному одязі. Оксамитове вбрання надає нарядам вишуканості та розкоші, а використання шовкових виробів полегшує накладання шарів. Універсальні елементи одягу дозволяють експериментувати із різними стилями.
Danamé
Дана Месіка для нової колекції шукала натхнення в крокодилячих племенах Папуа-Нової Гвінеї. Моделі поєднують у собі дух та чарівність місцевих культур з елементами сучасної елегантності, висловлюючи гармонію між традиціями та сучасністю. У колекції представлено безліч дизайнів, землисті тони та дорогоцінні деталі, які відображають багатство племінної майстерності й красу природи.
Ujoh
Стильна колекція натхненна серією фотографій «Чоловіки та жінки», знятих Брюсом Вебером у 80-х роках, та демонструє розкішний та сучасний стиль кочівника, створений шляхом вільного нашарування. Великі та струмливі об’єми у виробах контрастують зі структурованим кроєм. Колірна гама виконана переважно у відтінках кремового, жовтого, сірого, чорного та фіолетового.
Atlein
Антонін Трон черпає натхнення у своїх улюблених науково-фантастичних фільмах для нової колекції, таких як «Анігіляції» та «Під шкірою» зі Скарлет Йохансон. Властиві бренду сексуальні драпіровані силуети, що облягають фігуру, доповнені капюшонами та металевими блискавками. У колекції також представлені бомбери, плющові жакети та пальта. Цього сезону на додаток до рубчика та віскозного трикотажу вироби прикрашені блискітками, мереживом та кристалічною сіткою.
Uma Wang
Дизайнер у новій колекції занурюється у спогади та досліджує чарівність текстур, форм та силуетів. Так, більшість виробів демонструють невизначені фасони і матеріали, що переплітаються, а також затишні обʼєми і теплі, блискучі тони. Грації силуетів розкриваються з прямими і строгими лініями, а форми, що акуратно огортають тіло, ретельно вивірені, скроєні і зав’язані у вузлах, ніби створюючи гармонійну структуру.
Maison Rabih Kayrouz
Нова колекція наповнена комфортними затишними силуетами. Родзинкою всієї лінійки став «дикий» принт метаморфози, який пропонує нові кольори, як свіже чорнило: у шифоні для блузок та суконь, а також у фетрі для пальт. Бренд цього року відзначає своє 25-річчя і з цього приводу відкрив тимчасовий поп-ап у центрі Парижа, мета якого дозволити кожному дізнатися історію становлення та доторкнутися до витворів.
Benjamin Benmoyal
Дизайнер в черговий раз віддав шану майстерності та ткацтву, які стали його візитною карткою. У колекції Benjamin Benmoyal відродив культову тканину з касетними стрічками, переосмисленою з використанням штучної зміїної шкіри. У співпраці з Dr. Martens були створені варіанти взуття, що підходять до кожного образу, а гігантські круглі головні убори були виготовлені з обручів, що розходяться нитками.
Ungaro
Цього разу Кобі Гальперін черпав натхнення у «Медитативній троянді» Сальвадора Далі. За словами дизайнера, троянди завжди полонили його уяву. Драматична колекція з іспанським стилем складається з чорних, білих, червоних та золотих відтінків. Збагачена розкішними деталями та вмілою грою текстур та нашарувань, вона зроблена з розкішних тканин, таких як мереживо, оксамит та сміливі квіткові принти.
Ruohan
Нова колекція відзначає завершальну частину епічної трилогії: форми, лінії та крапки. Колекція, що складається з 34 образів, повертає нас до основ одягу, фокусуючись на одному елементі та його різноманітних інтерпретаціях — таким чином дизайнер досліджує значення крапки. Дизайн бренду стає все більш витонченим і гармонійним, відбиваючись у деталях кожного образу: атласна шовкова органза, паралелограмальні одиночні кишені й пропорційний хаос складок.
Підготувала Тетяна Тука @taniatuka