Речі із символізмом в капсулі Monetre та Ірини Тітенко
Попри всі упередження та аргументи “не на часі”, українська фешн індустрія продовжує розвиватися. Дизайнери просувають власні візії, створюють колаборації і знаходять нові сенси в речах. Одна з таких співпраць – спільна колекція бренду Monetre та фотографа Ірини Тітенко, яка з початком повномасштабної війни почала вишивати. Детальніше про створення колаборації, пошук ідей та їх реалізацію.
У той час, коли здається, що для творчості лишається мало місця і часу, засновниця бренду Олена Батирева та Ірина Тітенко хотіли створити щось як подарунок самим собі. Над пошуком саме тієї ідеї працювали кілька місяців. Вирішили, що капсула має складатися з двох речей, але в процесі розширили її до шести.
Натхненням капсули стали старовинні світлини українських жінок у святковому і повсякденному одязі. Але скоріше не сам одяг, а архітектура крою та форм. Головною все ж таки має залишатися жінка. Тому дизайнерка вирішила використати прийом ахроматики – відсутності кольору. І зробити акцент на формах і матеріалах. Так основною тканиною став креп – текстурний і цупкий.
«Я обожнюю одяг, який може слугувати довго, без сезону, без тренду, та не стане сукнею “однієї події”. Окреслити цей золотий перетин складно, але навіщо тоді братись, якщо буде просто? Адже так його може створити будь-хто, і тоді це немає ніякого сенсу. Іра виконала вишивку вручну шовковими нитками чорним по чорному та білим по білому на кожному виробі в капсулі. Робота над капсулою надихала та давала нам сил рухатись далі не дивлячись ні на що. Адже створення краси найкращий спосіб наповнюватись та бачити прекрасне в будь-який час», – зазначила дизайнерка Monetre Олена Батирева.
Далі почали експериментувати над вишивкою. Спершу вирішили, що це має бути текст. Потім шукали ідеї в різних геометричних малюнках. Але на готових виробах вони виглядають інакше, ніж на панно. Тому все ж таки повернулися до ідеї з текстом через його багатофункціональність у донесенні змісту та особливість вигляду на тканині на рядках з віршів.
Потрібно було вирішити, що саме вишити, які меседжі і сенси. Звичайно ж, найбільш актуальною і доцільною виявилась українська поезія.
«Речі Monetre дуже самодостатні. Вони говорять самі за себе. Тільки-но ти одягаєш їх, розумієш енергетику і силу. А вишивка це оздоблювальний елемент, який привертає до себе багато уваги і частіше за все є головним. Тут мені не хотілося, щоб вишивка була головною. Вона повинна була підкреслювати вже ту особливість якою наділені самі речі. Та отримувати “Оскар” за роль другого плану», – додає Ірина Тітенко.
У колекції поєднані елементи жіночого одягу з минулого, які отримали сучасне прочитання. Так, традиційна спідниця поєднується з корсетом і в результаті виходить ідеальна вечірня комбінація. До речі, багаторельєфний корсет складається з 24 деталей. Також у колекції навмисно відмовилися від оверсайзу, щоб відкреслити красу жіночого тіла за рахунок ідеально викроєної сорочки та брюк на високій посадці.
Окремої уваги заслуговує коротка рельєфна сукня з волонами із тафти, яка виявилась найскладнішим елементом капсули. А от речі на широких шнурівках мають в собі особливий символізм. Вони уособлюють силу і гнучкість жінки одночасно.
Окрім того, що Ірина Тітенко працювала над вишивкою, вона також і зняла кампейн в одразу в двох країнах – в Португалії та Австрії.
«Я хотіла відзняти капсулу на локаціях, де я ніколи не була. Хотіла відчути щось нове, щоб мати змогу передати це в кадрі. Тому із 20 кг мого багажу 15 кг займала капсула. Надихалася я здебільшого Родні Смітом, тому що він про форми, лінії та простір. Це саме те, що і я хотіла показати в кадрі», – додає Ірина.
Читайте також: SOUL OF UKRAINE: АРОМАТ, ЯКИЙ ПІДКОРИВ ЄВРОПУ І НАРЕШТІ ПРИЇХАВ ДО УКРАЇНИ