«Іграшки для дорослих», рок-н-ролл та епоха Просвітництва в рамках Міланського тижня моди
Fashion Week подорожує країнами: за Нью-Йорком і Лондоном модну естафету прийняв Мілан. Тиждень моди розпочався кількома подіями, включно з відкриттям культурних просторів в улюбленому модниками місці - 10 Corso Como, та з виставками «З днем народження, Луїзо Паркер» Роя Етріджа і П'єтро Консагри «Орнаменти».
Можна з упевненістю сказати, що мода повністю пережила ковідний і постковідний часи, але пандемія все ж внесла свої корективи та вплинула на розвиток індустрії. Так, цього сезону в рамках Міланського тижня моди загалом очікується 56 показів, 5 цифрових шоу, 74 презентації та 26 різних заходів
Слід зазначити, що Мілан завжди про сімейні цінності та традиції. Це звучить в повітрі та відчувається на бекстейджі модних італійських будинків. Для Брунелло Кучінеллі його команда — це, власне, родина. Дизайнер підтримує рідне місто Корчано і створює робочі місця. Це видно і з колекцій: представлені чоловіча, жіноча та дитяча лінії.
Прихильність до традицій виразно демонструє Max Mara Fashion Group, зокрема, у своїх нарядах. Від італійської сировини та виробництва до такого улюбленого місцевими комфорту та шику. Made in Italy вже давно сприймається у світі, як знак якості, і в останні сезони відчувається новий етап відродження італійської індустрії.
Дебют Адріана Аппіолаза, колишнього співробітника Loewe, як креативного директора Moschino, був прекрасно сприйнятий публікою, а сама колекція — ковток свіжого повітря для бренду. Том Форд вже вдруге обрав Мілан, як основний подіум, і залучив голлівудських зірок до італійської столиці — Шерон Стоун, Уму Турман, Ембер Валлетту.
У Парижі, Лондоні та Нью-Йорку увага завжди більше прикута до показів, але саме Мілан славиться своїми презентаціями. Одна за одною, вони ніби змагаються в масштабності та унікальності концепції. Наприклад, Kiton запросив усіх до свого шоу-руму, в якому побудував ціле шале, а Mantu взагалі змусили гостей замислитися — якими своїми особистими якостями вони пишаються.
Давайте розглянемо колекції перших днів Тижня моди в Мілані сезону осінь-зима 2024-2025:
Fendi
У новій колекції Кім Джонс уособлює свободу і нестримність, об’єднуючи лондонську безтурботність з римською елегантністю. Досліджуючи дуалізм практичності та грайливості, кожне вбрання вирізняється вишуканим кроєм і розкішними матеріалами. Вовняні тканини створюють жіночні силуети, а утилітарні елементи поєднуються з прозорими тканинами та вишуканою вишивкою. Шкіра і дублянки демонструють майстерність Fendi, переосмислюючи традиційне застосування цих матеріалів і створюючи неповторні текстури і відтінки. Сумки від Сільвії Вентуріні-Фенді пройшли реконструкцію і знайшли нове життя. Форми стали більш м’якими і витонченими, відображаючи новий погляд на естетику аксесуарів.
GCDS
Колекція під назвою «Іграшки для дорослих» повертається в ностальгію дитинства, досліджуючи спогади і настрої через призму GCDS. Посилаючись на нашу чистоту при народженні, показ відкрився трикотажним ансамблем, що розкриває тіло в його найприроднішій формі. У прозорому білому кольорі невинність підкреслюється ніжним оздобленням з рюшами. Далі палітра виробів затемнюється і стає глибокою та емоційною, уособлюючи чутливість і драматизм, тоді як деталі, натхненні поп-культурними символами, надають колориту й грайливості. У колекції присутні яскраві акценти, як-от туфлі з підборами у вигляді щелепи та кристалізований символ жахів на мінісукні, що закликають до відкритого дослідження розмаїття людського досвіду.
Luisa Beccaria
Луїза Беккарія у своїй новій колекції втілила дух свободи і творчості, об’єднуючи природу і місто в дивовижній гармонії. Основним акцентом став культовий квітковий принт бренду, втілений у монохромі й мікроверсії на різних речах. М’які форми з виразними деталями підкреслюють жіночність, а креативні аксесуари, починаючи від панів до вузьких чобітків, надають колориту та індивідуальності кожному образу. Частина колекції натхненна Близьким Сходом, з останньої поїздки дизайнера. Тут присутні сукні з оксамиту, абайї, гра світла на бахромі з паєтками.
Maison Yoshiki
Бренд у межах свого дебюту на Міланському тижні моди представив 37 образів, де жіночність переплітається з рок-н-рол стилем і сучасністю, вираженою в чіткості та різкості. Колекція, представлена в чорному кольорі з червоними акцентами, уособлює високу якість матеріалів, включно з італійським і французьким шовком, вовною і штучним хутром. Силуети потужні і витягнуті, з використанням різних текстур, таких як блискітки та джинсова тканина, переосмислені в нових контекстах. Аксесуари, включно із взуттям і прикрасами, виконані вручну.
SaraWong
Колекція під назвою «Цвітіння піску» переносить у світ історії та поезії, об’єднуючи внутрішню красу з глибоким змістом. Дизайнерка черпає натхнення з вірша Вільяма Блейка і культурного багатства Шовкового Шляху. Колекція уособлює мудрість авторських слів, перетворюючи звичайні елементи на незвичні, занурюючись у мікрокосмос природи і викликаючи глибокий зв’язок із землею та небом. Квіткові принти, натхненні фресками Дуньхуана, символізують міцність і красу жінок. Вироби поєднують вічну елегантність із сучасними інноваціями, створюючи ідеальний баланс між витонченою жіночністю та сучасністю. Шовковий шлях пронизує наряди своєю тисячолітньою історією, відображаючи велич його пейзажів і культурного обміну між Сходом та Заходом. Складна вишивка, дорогоцінні тканини та майстерність ручної роботи створюють унікальні вироби, що розповідають давні та сучасні історії.
Kiton
У колекції відображається гра тканин і візерунків, а білі та пудрово-рожеві відтінки поєднуються з жакардовими пальтами і креповими штанами, створюючи вишуканий образ вісімдесятих років. Чорні й білі кольори, великі візерунки й об’ємні сорочки надають динаміки й жіночності, а вечірнє вбрання, натхненні смокінгом і мерехтливими сукнями, підкреслюють універсальність і елегантність колекції Kiton.
Calcaterra
Даніеле Калькатерра, закоханий в природу й землею, відкрив свою колекцію символізмом, що означає внутрішній шлях і повернення до коріння. Він описує свою жінку, як сильну, через образи півоніє та лілії, уособлюючи елегантність й царственість, проникаючи в осінні відтінки лісу. Квіти розпускаються у верхньому одязі, розширюючись у поєднанні з мінімалістичними правилами крою та силуету, забезпечуючи легкість і рух. Калькатерра використовує різні матеріали, включно з вовною, бавовною й альпакою, об’єднуючи їх з технічними матеріалами, а ключовим елементом стає пальто з великими об’ємами на плечах, доповнене шарфом, створюючи унікальний образ.
Max Mara
Звертаючись до Колетта, символу епохи початку 20-го століття, Max Mara втілює ідею колекції, в якій строгість чоловічих елементів поєднується з чуттєвістю будуарних акцентів і натхненням з Японії. Це суміш мікрокомбінезонів з тонкими плечима, пальт, піджаків на замовлення, пальт з рукавами-кімоно, поясів-обі і халатів. Натхнення Belle époque і певна доза чуттєвості надають мінімалістичній колекції провокативної нотки.
La DoubleJ
La DoubleJ представляє лінійку, яка є відображення італійського ремесла та впливом сили епохи Відродження. Силуети, вишивка і текстури уособлюють розкіш і вишуканість тих часів. Колірна палітра, натхненна символікою Просвітництва, вирізняється тонкою та витонченою гамою, закликаючи до гри та самовираження.
Anteprima
Anteprima представляє колекцію, яка осмислює фізичне і цифрове, відзначаючи інновації та елегантність у сучасному світі. Ізумі Огіно, креативний директор бренду, натхненний концепцією «цифрової елегантності», поєднує панк-стиль з інтелектуальністю. Колекція демонструє злиття майстерності та технології, граючи з контрастами матеріалів і візуальними ефектами. Дизайн досліджує сучасні технології в синергії з гостроту кіберпанку і вишуканістю моди.
Підготувала Тетяна Тука @taniatuka
Фото надані прес-службами брендів, Max Mara та Calcaterra з офіційного сайту MFW