Українські бренди в війну: TOTÉ та COOSH
Новини про війну застали засновницю брендів TOTÉ та COOSH Аліну Френдій в Мілані, її чоловік на той момент знаходився в Тернополі, а дитини в Києві з нянею. Про роботу бренду під час війни, перехід в оффлайн, допомогу ЗСУ та амбітні плани.
Інтерв’ю з TOTÉ починається з розмови про найжахливіший день 2022 року — про напад росії на мирну та спокійну Україну, в якій кожен мав своє життя та плани. «З початку 2022 року ми активно почали розробляти стратегію розвитку для брендів COOSH та TOTÉ, інвестували у дизайн, виробництво, закуповували кілометри тканин, розширювали команду. Ми зовсім не були готові до війни ні морально, ні фінансово, адже 23 лютого сплатили купу рахунків на запуск колекції весна-літо та осінь-зима. А це чималі інвестиції», — розповідає Аліна Френдій, засновниця бренду. Чимало було тих, хто почав будівництва, оформлення нових колекцій та зробив купу замовлень, які вже не отримає. Чимало було планів та думок, які всі були зруйновані так само, як українські міста та села.
«Як тільки почалася війна ми поговорили з кожним працівником та впевнились у їх безпеці. Виплатили заробітну плату за лютий та запевнили, що у березні також підтримаємо кожного. Команда у Тернополі була у відносній безпеці, то ж ми на початку березня відкрили оффлайн магазини та запустили онлайн-продажі, оскільки був запит на одяг, адже багато людей переїхали на Захід. З середини березня ми запустили таргетовану рекламу на ринок Європи. Дуже багато людей хочуть нас підтримати та зробити свій внесок в економіку України. Зараз ми намагаємось відновити частково виробництво, інвестувати зароблені кошти у тканини та пошиття, щоб поповнювати асортимент новинками та намагатись повноцінно функціонувати». І дійсно, опинившись на Заході України дуже багато тих, хто звик до комфортного життя, мають починати все спочатку, адже не мають жодного розуміння, коли зможуть врешті-решт повернутися додому.
Більш того, багато людей по всьому світу хочуть придбати українське щоб допомогти країні та показати свою лояльність до вітчизняних брендів. Працювати в умовах війни складно, незалежно від того хто де знаходиться — у відносній безпеці в Тернополі чи під вибухи бомб у Києві. Держава потребує кожного з нас. Зараз ми всі є частиною єдиної системи, де таки бренди як TOTÉ своєю працею та колекціями надихають працювати інших. Сьогодні люди як ніколи слугують прикладом один для одного, та на власних вчинках показують хто чого вартий.
Ми мусимо займатися улюбленими справами не тільки для того, щоб економіка країни продовжувала своє існування, але й для того, щоб інші бачили, що ми є, ми живі та енергійні, ми незламні та повні ідей, як і раніше.
Але незважаючи на мужність та стійкість, з якою ми кожного дня працюємо, війна кожного дня нагадує про себе. «На момент, коли ворог впритул підійшов до Києва й почалися обстріли, я знаходилась в Мілані, мій чоловік у Тернополі, а дитина з нянею у столиці… Тому сказати, що я пережила своє особисте пекло — нічого не сказати. Потім певний час я перебувала на Західній Україні з сім’єю. Максимально відтягувала момент відїздду за кордон. Але з першими вибухами на заході — я здалася: забрала дитину і поїхала до Польщі. Зараз це найкраще місце для мене, щоб бути близько біля дому, але щоб дитина не чула сирен 24/7. Відчуття — змішані. Хочеться додому. В Київ. Якнайшвидше». Туга за домом, переживання за рідних та друзів та розуміння того, що маючи можливість поїхати куди завгодно ти б з радістю обрав улюблену кав’ярню поряд із домом — те, що переживають багато українців, які вимушені знаходитися за кордоном. Але ми віримо, що це ненадовго. Адже усі сили та більшість коштів від продажу речей TOTÉ, як й інших справжніх українських брендів, йдуть на підтримку країни: «Слава Богу, що на заході України відносно спокійно, і наші два діючі магазини можуть функціонувати. Дякуючи операційному директору та керуючій у Тернополі, всі процеси запущені та рухаються безперервно — команда просто найкраща! Я в свою чергу намагаюсь допомагати на місці у Польщі фізично та інформаційно, адже мій блог та мої підписники – це велике онлайн військо. І я ще раз в цьому під час війни переконалась. Деякі наші працівники, особливо команда з Києва, займаються волонтерською допомогою. Також частину коштів від продажів ми перераховуємо на допомогу ЗСУ. Нещодавно закупили 3 бронежилети та 2 тепловізори на суму 139 614 грн».
Воювати на усіх доступних фронтах — нова реальність та щоденний обов’язок тих, хто не може сидіти без діла. І дивлячись на те, як відчайдушно, не покладаючи рук кожного дня дизайнери та підприємці роблять уже можливе задля наближення перемоги вже хочется мріяти про тихе та мирне завтра. «На даний момент намагаюсь не зупинятись та максимально підготуватись до періоду, коли все закінчиться», — розділяють мої думки в TOTÉ, — «шукаю натхнення, щоб розробити дизайни майбутніх колекцій для COOSH та TOTÉ, консультуюсь з піар командою. Вигадуємо нове пакування, фішки для брендів. Хочеться не марнувати час та мати змогу швидко відновитись після війни. І звичайно, 100% планую виходити на міжнародний ринок. Ми бачимо підтримку та попит, тож це буде основною ціллю на мирний час». Війна — це необхідність стати сильнішими. Також я розумію, що сьогодні для України світ відкритий як ніколи. То ж варто виходити на міжнародний ринок та нести нашу дивовіжну культури людям, які зараз продовжують надихатися нашим неймовірним народом.
Автор: Ксенія Ковальова
Фото: пресслужба COOSH та TOTÉ
Читайте також: УКРАЇНСЬКІ ДИЗАЙНЕРИ В ВІЙНУ: DZHUS