Оскільки на роботі ми проводимо багато часу, хочеться спілкуватися із приємними людьми, а не токсичними колегами, які випивають усі соки.
Колег та начальство, на відміну від друзів чи партнерів, вибирати не доводиться. Адже ніхто не може знати заздалегідь, який колектив виявиться насправді — привітний і доброзичливий чи токсичний. Якщо вам не пощастило і щодня доводиться не лише бачитися, а й обговорювати робочі відносини з колегами останнього типу, то озброїться знаннями щодо того, як спілкуватися з ними.
Читайте також: Як заводити друзів, якщо ви працюєте з дому: 5 корисних порад
Ми часто чуємо поняття “токсичні люди”, але не всі знають його значення. Токсичним можна назвати психологічний вплив на людину з метою перетворити ситуацію на стресову або вивести когось із себе. Токсичними можуть бути друзі, партнери, родичі та колеги. Вони можуть який завжди усвідомлювати, що мають на оточуючих негативний вплив.
Здорова критика – двигун прогресу, але не у випадку з токсичними людьми. Наполегливий і недоречний критикан в умовах офісного життя – це людина, яка не проґавить можливості на зборах знецінити чиюсь ідею, а при особистому спілкуванні постійно буде незгодна з вашою думкою. Відмінна риса критика в тому, що він не пропонує замість відхилених ідей альтернативні, а лише заявляє про свою незгоду.
Як спілкуватися: завжди вислуховуйте людину-критику, а потім ставте зустрічні питання: «Яку ідею пропонуєш ти?», «Чому ти вважаєш, що це нездійсненно?». Якщо у звіт ви не почуєте нічого зрозумілого, можете сміливо ставити на людину ярлик «токсичний». Якщо уникнути спілкування з таким колегою неможливо, намагайтеся завжди бути позитивними та не піддаватися хвилі хейту.
Читайте також: Говорять вчені: домашні тварини роблять вас продуктивнішими на робочому місці
Меми про працівників, які замість прямих обов’язків цілий день бездумно гортають стрічку соцмереж та лише створюють видимість активної роботи, були придумані не на порожньому місці. Здавалося б, чому типовий ледар — теж токсична людина? У більшості випадків ледар не всім розповідатиме про свої недоліки, а перед начальством захоче здаватися білим і пухнастим, зачаровуючи всіх навколо.
Як спілкуватися: уникайте спільних проектів та інших робочих контактів з неробою. Бос повинен знати, що відбувається всередині його команди, тому, якщо він запитає про ефективність співробітника, не приховуйте правду.
Обговорити під час обідньої перерви останні новини — справа свята, але коли розмова переходить у перемивання кісточок колегам чи начальству, дружній тон розмови одразу зникає. Як правило, в кожному офісі є товариська людина, яка на перший погляд дуже доброзичлива, але насправді любить знати все про всіх, щоб не проґавити можливість пустити чутки.
Як спілкуватися: не обговорюйте зі пліткарем (а краще — взагалі ні з ким) особисте життя і ті речі, які можна неправильно зрозуміти та зіпсувати інформацію. Так і народжуються чутки: хтось почув новину, неправильно її запам’ятав, зіпсував, а решта дізналися понівечений факт. Особисте тримайте при собі та обговорюйте поза офісом.
Читайте також: У чому ходити на роботу влітку: 10 стильних ідей
Бути першим завжди і в усьому — риса амбітних, але зациклених на першості людей. Особливо варто насторожитися, якщо це ваш колега і заради лідерства він не може зупинитись перед моральними принципами.
Як спілкуватися: немає нічого поганого у здорових амбіціях і бажанні бути кращим, але домагатися поставлених цілей за рахунок інших — ознака токсичності. Відмовляйте в допомозі таким людям, за можливості тактовно ігноруйте або робіть зауваження.
Джерело фото: unsplash.com