Анна знає все про те, як стати блогером та “прокачати” свій Instagram.
Давайте для початку проаналізуємо блогерське середовище, успішні та популярні формати блогів у Instagram та спробуємо розібратися, що відбувається у світі. Хто в моді, серед якої аудиторії і чи можна влитися в їхню компанію чи протоптувати свій шлях?
Перші блогери прийшли із ЖЖ (раптом хтось ще пам’ятає). Найчастіше це добрі сторітелери, сучасні письменники есе на лайфстайл теми. У 2010-му Instagram перетворився на масове явище та почав набирати обертів, тоді й з’явилися перші користувачі, які у стрічці за допомогою стандартних фільтрів стали показувати себе, своє життя та дуже часто їжу.
Формати первісних особистих блогів були визначені: подорожі, гастрономія та гарне життя. Десь вдалині маячив фешн, але був швидше не масовим, а нішевим явищем. Як і інші прояви сучасного мистецтва – фотографія, будь-які маргінальні пошуки себе тощо. Гарне життя пішло в гламурні блоги красунь на дорогих автомобілях з великою кількістю брендових сумок та інших атрибутів гарного життя, і почало називатися люксом. Іноді важко, іноді не дуже.
Читайте також: ТРЕНДИ INSTAGRAM 2020: ДЛЯ НОВИЧКІВ, КОХАЧІВ І ПРОФІ
Років п’ять тому аудиторія Instagram вже твердіше визначилася у смаках та існуючих форматах особистих блогів: б’юті, тревел, гастро, про дітей, фешн, селебріті, хайп, здоров’я. При цьому кожен вид мав і вужчі напрямки, наприклад, мама-блогер, ресторанний критик, екстремальний туризм, стосунки, харчування, спорт.
Десь у цей же час ми стали все частіше стали чути поняття «особистий бренд», що стало появою великої кількості лайфстайл, професійних та експертних особистих блогів. Підприємці пішли в Instagram просувати свій бізнес та ідеї, а за ними пішли й інфобізнесмени, хоча неясно, хто був першим. Схоже на ситуацію «яйце-курка», в якій можна розбиратися довго.
Не менш складно визначити, хто був першим із експертів, але, швидше за все, навчання зароблянню грошей на кшталт «Бізнес-молодості» з’явилося раніше. А там і психологи підтягнулися, трансформаційні тренери, коучи, фахівці з усього затребуваного: велнес/харчування/спорт, SMM/маркетинг/продажі, сімейне життя/щастя/відносини.
У підсумку на 2020 рік маємо кілька потужних непереможних форматів особистих блогів, фіксуйте та вибирайте:
Зазначу, що фешн у вигляді особистого стилю та взаємодії з брендами увійшов практично в кожен формат блогів і виділився в окремий напрямок.
Ось на чому я хотіла б засновувати свої прогнози та рекомендації на майбутнє всім, хто збирається розвивати свій особистий блог Instagram 2020. У кожного, хто хоче вести особистий блог, я б насамперед запитала: «А навіщо вам це?» Так я роблю на особистих консультаціях з усіма, хто з якихось причин вирішив приділяти більше часу на сторінці в соцмережі.
Читайте також: НЕБАНАЛЬНІ INSTAGRAM-АККАУНТИ, ЩО ВІДЛІКУЮТЬ ВІД ПОГАНОГО
З найпопулярніших цілей я чую такі: хочу впливу, хочу грошей чи хочу визнання. Іноді чую, звичайно, і таке: «Хочу як Маша». Щоб досягти будь-якої з цих цілей, на сьогодні у нас, фахівців, є всі інструменти. Ми можемо зробити так, щоб про вас дізналися, щоб ви могли впливати на свій бізнес, щоб перед вами відчинялися всі необхідні двері.
А тепер наступний етап: які сили та засоби готова вкласти людина у розвиток свого блогу?
Навчитися вести самому, робити фото та відео, писати тексти, будувати стратегію, спілкуватися з популярними блогерами та розміщувати у них інформацію про себе, запускати рекламу свого блогу, створювати інфоприводи, розіграші, флешмоби та челенджі – можна. Але блог розвиватиметься повільно і не дуже впевнено.
Найняти фахівців – це ідеальний варіант створення та просування особистого блогу в 2020. Ризики завжди є, тому що фахівці різні, та й маркетинг – це дисципліна, заснована на висуванні та перевірці гіпотез. А що все це означає? Потрібен бюджет та час на експерименти.
Середній варіант бюджету на створення та розвиток блогу на, наприклад, місто-мільйонник – це 45-60 000 гривень на місяць. Відчутних результатів можна чекати за 3 місяці, не раніше. І, зізнаюся, онлайн-активності ніколи не замінять справжнє життя. Успішний особистий блог у мережах часто підкріплений комунікацією в офлайні, тобто людським спілкуванням та діяльністю. І ось, коли ми з вами заговорили про гроші, варто повернутись до питання: а навіщо вам блог, і все перерахувати.
Вважайте гроші як вкладення у довгостроковий проект. Продажі в Instagram можна налаштувати без особистого блогу. До речі, особистий блог – це, здебільшого, вплив. Але, зокрема, і продажі. І тоді у вас знову виникне питання: “А що я продаю?” Закономірне питання приведе вас до роздумів над продуктом, бізнес-моделлю та іншими правильними питаннями. Загалом етап планування у будь-якій справі найважливіший. І особисті блоги – не виняток.
Читайте також: ЯК РОЗВИТИ БІЗНЕС В INSTAGRAM: ПОРАДИ ЕКСПЕРТА
Коли ж ви порахуєте вкладення, визначитеся з метою і готові приступати до роботи, я поставлю вам ще багато питань, але вони вже будуть про вашу особистість. Хто ви? Які у вас сильні сторони (зовнішність, біографія, особисті якості, навички)? Що ви бажаєте розповісти світові, без чого він не проживе? Скільки часу ви готові витрачати на блог? Чи готові ви до публічності, роботи на камеру, обговорювати ті чи інші питання? Що у вас такого, що може зачепити та захопити інших людей?
Особистість – основа чесного та успішного блогу. Цю особистість, до речі, аудиторія може дуже любити, і навпаки. Але викликати сильні емоції може яскрава людина із неординарними ідеями.
Безперечно, є і просто помітні блоги гарних людей. Точно існують і давно популярні блоги нічим не примітних, на вашу думку, особистостей.
Тоді ми повертаємося до питання планування: маркетинг не просто став помічником номер один. Після того, як ви відповіли, навіщо вам блог і які сили ви в нього хочете вкласти, буде багато запитань і про вашу цільову аудиторію, і про локацію, і про унікальність, і тисяча анкет із пробами та помилками.
А якщо піти іншим шляхом? “На удачу”? Тож теж можна. Маркетинг є, а ось правил ні, друзі. Ризик не впіймати удачу за хвіст 50/50. Як у анекдоті.
Я спробую підсумувати наше розслідування з вами. Вам треба просувати себе? Ви – “чіпляюча” особистість? У вас є можливість зареєструватися в Instagram і постити щодня цікавий контент у сторіс та стрічку? Ніхто і ніщо не може завадити вам у 2020 році почати вести свій особистий блог. Щоправда, на шляху можуть стати ліньки і невпевненість у своїх силах. А ось консультант з особистого SMM скаже: “Йди в Instagram, у тебе вийде”.