11-ий фестиваль американського кіно “Незалежність” у Києві стартує 15 квітня. У його рамках пройде ретроспектива фільмів Девіда Лінча. Українським глядачам буде показано «Синій оксамит», «Малхолланд-драйв», «Дикі серцем». Щоб згадати кадри з кіно Лінча, які стали культовими, ми звернулися до художників, яких також надихає творчість великого майстра кіно та взяли участь у кіномарафоні #guesstheFILMsketch.
Кіномарафон #guesstheFILMsketch вигадала художниця Вікторія Семикіна. Його суть: раз на місяць Вікторія задає ім’я режисера друзям-художникам із різних країн світу, вони малюють сцену із відомого фільму заданого режисера. Ми ж попросили учасників кіномарафону показати свої роботи та відповісти на два запитання:
1. З якої стрічки варто розпочинати знайомство з фільмографією Девіда Лінча?
2. Хто ваш улюблений персонаж із фільмів Девіда Лінча та чому?
Мальвіна Мовчан
@malvina_movchan
- “Шосе в нікуди”. Переглядала кілька разів. Світло, кольори, постановка кадру, гра акторів, ракурси, діалоги — абсолютно всі пронизані загадковістю. Фільм вводити в гіпнотичний стан і занурює у роздуми. Події ніби відбуваються в підсвідомості головного героя і глядач у спробі вхопитися за нитку реальності і намацати грань між уявним і підсвідомим ніби блукає в лабіринтах уривків спогадів-думок головного героя. Така від інтрига захоплює, змушує переглядати фільм знову і знову, щоб знайти непомічені раніше деталі для розгадки і пояснення подій. Але тут, мабуть, криється основна іронія стилю Лінча: не варто шукати розгадки, бо логіки в його картинах немає, кожен відтворює події через свою фантазію (усміхається
).
- Патрісія Аркет у ролі Рене з фільму “Шосе у нікуди”. Вона ніби володіє незрозумілою відьомсько-магічною привабливістю. Навколо персонажа Рене будується основна інтгріга фільму. Зміняючи образи протягом картини, вона ідеально вливається в загадкову атмосферу, характерну для фільмів Лінча.
Samantha Piras
@mindflavour
- “Малхолланд Драйв”! Це блискучий і просто гіпнотичний шедевр, який Лінч коли-небудь створював у своїх роботах у стилях нуар та сюрреалізм. Цей фільм діє безпосередньо на емоції, як і саундтреки до нього. А сцени часто не пов’язані одна з одною, і нагадують сюрреалістичні сни. Це еротична та похмура подорож по таємничому Голлівуду, в якій поєднуються такі фільми, як «Запаморочення» Альфреда Хічкока та «Бульвар Сансет» Біллі Вайлдера. Власне, вже достатньо причин, чому Малхолланд Драйв був визнаний багатьма кінокритиками найкращим фільмом 21 століття.
- Одрі Хорн із серіалу “Твін Пікс”, саме тому я зобразила її на своєму малюнку. Одрі – архетипова героїня Лінча. Цікаво, але спочатку її не було в пілотній серії, тоді як я навіть не можу уявити серіал без неї та її культових уповільнених танцювальних рухів! Вона мрійлива, зовні красива і переслідувана внутрішньо. Не кажучи вже про те, що її образ наполовину школярки наполовину дівчини pin-up так надихає!
Олена Швидка
@lena_bystrai
- У дитинстві я з цікавістю дивилася «Твін-Пікс» і дуже хвилювало питання, хто ж убив Лору Палмер? Зараз розумію, що фільм зовсім не про це, а рівень абстракції в ньому такий, що кожен бачить щось своє. Але я б порекомендувала до перегляду «Людина-слон». Для мене це фільм про те, як може змінюватись людина залежно від контексту, в якому вона знаходиться. Про важливість середовища проживання і ситуації, що дозволяє повною мірою розкрити свій потенціал, або повністю його придушує.
- Мій улюблений герой у фільмах Девіда Лінча, якщо можна так сказати, це музика. Музика Анджело Бадаламенті створює неповторну атмосферу таємничості в неквапливому оповіданні «Твін Пікс» і наголошує на сюрреалістичності того, що відбувається. Дивна музика для дивного фільму, ідеальне поєднання!
Катерина Кульова
@katia_cool
- Якщо ти ще не знайомий із фільмами Лінча, то особливої уваги гідний «Малхолланд драйв». Він занурить у світ диваків, реальності та нереальності. З усім тим, що ми любимо у роботах Девіда Лінча. Це не тільки містична драма, а й геніальна головоломка, яку ще кілька днів після перегляду ти подумки намагатимешся зібрати.
- Бетті Елмс та Дайана Селвін напевно, мої улюблені герої. По-перше, від Наомі Уоттс зовсім неможливо відірвати погляд, а по-друге, дуже цікаво спостерігати за цими абсолютно різними особистостями одного персонажа.
Поліна Смислова
@polly_smyslova
- Серіал “Твін Пікс”. Дуже затишна тепла атмосфера невеликого містечка з добродушними жителями, але зі своїми страшними таємницями. Як і в інших фільмах Лінча цікаво подаються образи з потойбіччя, уособлення добра і зла, місця їх проживання — Чорний і Білий Вігвам. Серіал став культовим, рекомендую до кожного перегляду.
- Звичайно, це всіма улюблений Дейл Купер. З першого кадру він здається настільки ідеальним, ніби перед нами постає людина-робот, що нагадує образ з обкладинки групи Kraftwerk «The man-Machine», який переходить за межу людини. Методи розслідування та точність інтуїції Купера повністю відповідають зовнішній складовій героя.
Ксенія Пантелєєва
@ksu_draws
- “Синій оксамит”. Він якийсь зовсім дивовижний, як збудований кадр і колір. Нічого подібного бачила. Фільм дивишся як картину, у ньому дуже потужна атмосфера, яка передається саме через візуальний ряд. Якоїсь миті під час перегляду зловила себе на тому, що відчуваю запахи та відчуття вечірньої прохолоди на шкірі. А ще це кіно змушує говорити про себе.посміхається). Ми дивилися його вдвох із хлопцем, і, здається, жоден інший фільм не ставили на паузу так часто, як цей, щоб обговорити те, що відбувається.
- Елвін Стрейт із «Простой історії». Мені дуже імпонує та впертість, з якою він йде до здавалося б неможливої мети. Цей персонаж дуже живий: недосконалий, вразливий, зі своїми заскоками і слабкостями, але при цьому добрий, гордий і непохитний усередині.
Світлана Муларі
@svetamullari
- Я вважаю, що давати такі рекомендації, особливо щодо творчості Лінча, не дуже правильно, краще подивитися все і скласти власну думку. Можу сказати, що для мене особисто з фільмографії Лінча є найбільш цінним, це Твін Пікс і Малхоланд драйв. Твори, довкола яких виник уже цілий культ інтерпретацій. Мені сподобалася фраза одного кінокритика з приводу творчості Лінча про те, що його фільми заходять на територію живопису чи музики, йдучи від традиційного кіношного сторителлінгу і перетворюючи перегляд на чуттєво-візуальний досвід, який не потребує пояснення. Якоїсь миті я для себе зрозуміла, що, наприклад, у графіку мені не важлива зрозумілість, якщо мене занурюють в атмосферу і викликають емоції, думаю, це справедливо і для кіно.
- Думаю, що назву агента Купера, він викликає симпатію, цікавість та його любов до кави мені близька.
Ілюстрації надані авторами; також використані кадри з фільмів Девіда Лінча
Читайте також: КІНОМАРАФОН: СВІТ ВОНГА КАРВА