Измінити британців New Order змусило саме життя. З 1976 по 1980 учасники групи входили до складу культової формації. Joy Division, з якої випустили два доленосні для наступних поколінь альбоми Але після самогубства фронтмена Joy Division Іена Кертіса їм довелося розбудовуватися. Хлопці просто не могли, не мали права імітувати похмурий геній Кертіса, тому взяли іншу назву – New Order – і кинулися від готичного гітарного постпанку до танцювального електропопу. Найдивовижніше, що і на іншій території англійці досягли колосального успіху.
На зорі кар’єри були змушені стартувати з «чистого листа» французи Дафт Панк. На початку 90-х Томас Бангальте и Гі-Мануель де Омем-Крісто під вивіскою Darlin ‘ чухали брудну гаражну року, в той же час намагаючись співати в дусі ідилічних The Beach Boys. Їхній міньйон журнал Melody Maker обізвав тупий панківський треш («Божевільні брудні покидьки»). Darlin ‘ пішли в небуття, а музиканти, повісивши на щит цей хльосткий стікер Daft Punk, розгорнулися на 180 градусів, занурившись у техно, хаус, електро та пізніше ставши героями дэнс-культури.
Не особливо афішують ранню творчість валлійці Злочинний світ. Майже 10 років Карл Хайд и Рік Сміт грали малопереконливий нью-вейв, невиразний синті-поп, індастріал-фанк – естетика їхніх ранніх робіт була чи не протилежною. Так би і згинули, якби не тотальна трансформація початку 90-х, що відкрила Злочинний світ рейв-мастодонтів, майстрів техно та суміжних жанрів, що влила в цей проект молоду кров.
Разочарування від перших кроків у шоу-індустрії пережила канадка Аланіс Моріссетт. Дівчина з Оттави вважалася артистичним вундеркіндом: у 17-18 років видала одразу дві платівки. Матеріал мав на увазі лакований поп з елементами хіп-хауса та баладами. Перший альбом у Канаді пішов добре, другий провалився. Та й Аланіс просто переросла нав’язуваний їй образ teen-зірочки. Результатом бунту виявився диск хваткого альтернативного року Зубчаста маленька таблетка, що приніс міжнародну славу та тираж у 30 мільйонів копій.
A ось Radiohead не викреслять своїх перших альбомів. Вони зробили англійців однією з найважливіших рок-груп наших днів. Але після третьої платівки – у всіх сенсах фантастичної OK Computer (1997) – Том Йорк і компанія зробили крутий віраж. Вони вимоталися у світовому турі, опинившись на межі розпаду. Знову завестися, вдихнути свіжого повітря вдалося замінивши гітарні гімни на IDМ, фрі-джаз та інші експерименти.