Ідея покупки великого кросовера для поїздок містом доцільна далеко не для всіх, тому якщо ви – за компактність та економічність, то напевно зверніть увагу на оновлену Skoda Fabia. У 2019 році у моделі Fabia ювілей – 20 років на ринку, а це солідна перевірка часом. Сьогодні цей маленький автомобіль виглядає абсолютно сучасно – у нього симпатичні оновлені грати радіатора, більш «примружені» світлодіодні фари, чіткі графічні лінії кузова. Плюс можливість вибирати зовнішній вигляд відповідно до свого естетичного бачення (наприклад, комбінувати кольоровий кузов з чорним дахом, вибирати оздоблення салону, що гармонує з кольором кузова або навіть замовити панорамний дах, який впустить більше світла в салон).
Оновлена Fabia стала однозначно зручнішою для водія та пасажирів, а все через те, що автовиробник послідовний у втіленні в життя своєї технології Simply Clever (хоча, якщо чесно, хочеться назвати її скоріше філософією). Логіка в тому, щоб кожен елемент внутрішнього простору автомобіля був зрозумілим та утилітарним – наприклад, на передній консолі з’явився відсік, куди можна вертикально вставити смартфон, поки той заряджається, є щілини для паркувальних талонів (які вічно губляться), праворуч у водія – досить широкий підлокітник, над головою – відділення для сонцезахисних окулярів, а під переднім сидінням – відсік для парасольки (до речі, сама парасолька входить в обидві комплектації Ambition та Style). І таких дрібниць у Skoda Fabia можна нарахувати чимало – я перерахувала далеко не все.
Пасажирські сидіння ззаду розташовані під дуже зручним кутом, є точки кріплення дитячих сидінь Isofix та TopTether. Можливість виникнення спекотних суперечок про те, чия черга ставити смартфон на зарядку, в цьому автомобілі явно відпадає – ззаду є два USB-порти та кишеня з нековзним покриттям, плюс ще один слот – на центральній консолі. Смартфон можна підключити, наприклад через Apple CarPlay або Android Auto, і приймати дзвінки «без рук».
Інформація, яка потрібна водієві під час руху, відображається на кількох дисплеях – від пробігу, запасу ходу або температури за бортом на приладовій панелі (за це відповідає невеликий цифровий дисплей, що міститься між спідометром та тахометром), середньої витрати, «зелених» показників, мультимедійної системи або паркувальних камер – на центральному моніторі, до налаштувань клімат-контролю на невеликій панелі, розташованій трохи нижче.
У дорозі у вас є стандартний для сучасних машин комплект всіх необхідних систем – старт-стоп, індикація сліпих зон і навіть автоматичне управління далеким світлом – не потрібно щоразу вручну включати його і вимикати, наприклад, на трасі в темний час доби, що точно заощаджує рухи тіла і нерви. У місті на невеликих швидкостях Skoda Fabia може бути дуже жвавою та маневреною – а це велика перевага перед неповороткими об’ємними кросоверами. Єдине, чого особисто мені хотілося б – дзеркало заднього виду ширше і трохи більше кліренс, щоб не переживати щоразу, що якийсь бордюр машина не візьме або й на дорозі не подолає легше.
Незважаючи на те, що Skoda Fabia на вигляд не здається “фортецею на колесах”, у неї п’ять зірок у краш-тестах Euro NCAP – безпека насправді, мабуть, головне, на що варто звертати увагу при виборі автомобіля. Щодо ціни – вона у двох комплектаціях та варіаціях з двигунами в літр та 1,6 л коливається в межах 413-499 тисяч гривень.
Більше про модель можна дізнатися на офіційний сайт Skoda в Україні
Фото: Олексій Пономарьов