
“Людяність має перемогти”: ключові тези з п’ятого Саміту перших леді та джентльменів у Києві
Цьогоріч Саміт був присвячений темі “Освіта, що моделює світ”
У Києві відбувся п’ятий Саміт перших леді та джентльменів, ініційований Оленою Зеленською. Розповідаємо, що обговорили світові лідери, чому освіта є ключем до миру та що сказав Президент України Володимир Зеленський.

Відбувся п’ятий Саміт перших леді та джентльменів, ініційований Оленою Зеленською.
У Києві відбувся п’ятий Саміт перших леді та джентльменів. Це – щорічна міжнародна подія, яку ініціювала перша леді України Олена Зеленська у 2021 році. Згодом Саміт переріс у глобальну платформу, спільноту, що об’єднує подружжя перших осіб країн, які прагнуть використовувати свій вплив для подолання викликів світового масштабу. Цьогоріч уперше захід тривав два дні.
Тема п’ятого Саміту перших леді та джентльменів: освіта

Тема п’ятого Саміту перших леді та джентльменів – “Освіта, що моделює світ”.
Тема цьогорічного Саміту – “Освіта, що моделює світ”. Саміт присвятили ролі освіти як фундаменту миру, сталого розвитку, рівності та співпраці.
“Можна сказати, що всі попередні саміти ми поступово йшли до цієї теми через інші – адже і тема ментального здоров’я, і тема захисту дітей та впливу війни, до яких ми зверталися в попередні роки, вкладаються у більш глобальну тему – тему про людські знання й уміння з ними поводитися”, – зазначила Олена Зеленська.
У центрі уваги були чотири головні напрями:
- доступ до освіти як базове право, зокрема під час війни;
- технології та інновації;
- роль освіти в промоції миру та гуманітарних цінностей;
- професія учителя, яка формує покоління.
Учасники Саміту

На Саміт прибули перші леді та джентльмени із Австрії, Данії, Естонії, Фінляндії, Німеччини, Литви, Сербії.
На ювілейний Саміт прибули перша леді Австрії Доріс Шмідауер, перший джентльмен Данії Бо Тенгберг, перша леді Естонії Сір’є Каріс, перша леді Литви Діана Наусєдєнє, перша леді Німеччини Ельке Бюденбендер, перша леді Сербії Тамара Вучич, перша леді Фінляндії Сюзанн Іннес-Стубб. Спеціальними гостями стали Президент України Володимир Зеленський і Президент Фінляндії Александр Стубб.

Володимир Зеленський та Олена Зеленська
Також Україна приймала міністрів освіти та їхніх заступників з Австрії, Литви, Латвії, Польщі, Естонії, Данії. Учасниками події стали видатні вчителі з різних країн світу. Зокрема, з Кенії, Бразилії, Фінляндії, Литви, Естонії, Канади, України. Загалом у п’ятому Саміті взяли участь представники 20 країн світу.
Міжнародне досліджння щодо освіти
Саміт відкрився з презентації результатів міжнародного дослідження “Освіта як інструмент формування особистої стійкості, соціального капіталу країни та культури миру”. Опитування проходило у 14 країнах: Австрії, Великій Британії, Данії, Естонії, Литві, Мексиці, ОАЕ, ПАР, США, Туреччині, Україні, Фінляндії, Чехії та Японії. Серед опитуваних – три цільові аудиторії: учителів, учнів та батьків. У дослідженні взяли участь близько 200 школярів 15–17 років, 100 вчителів і 100 батьків у кожній країні.

Саміт відкрився з презентації результатів міжнародного дослідження “Освіта як інструмент формування особистої стійкості, соціального капіталу країни та культури миру”.
- Згідно з результатами дослідження, від учителя діти найбільше очікують справедливого ставлення (32%) та підтримки й поваги (31%).
- Українські учні найціннішими рисами вчителя під час війни вважають уміння підтримати (58%) та розуміння життєвих обставин (56%).
- 31% опитаних українських підлітків відчуває тривогу чи страх під час навчання та потребує особливої уваги й психологічної підтримки.
- Відповідаючи на питання щодо навичок, які школа допомагає розвинути, 40% підлітків назвали креативне мислення, 38% – уважність і відповідальність, 32% – здатність працювати в команді та емоційну стабільність, 31% – мотивацію та самосвідомість.
- Серед українських учнів 79% опитаних вважають, що школа має бути осередком національно-патріотичного виховання. 44% беруть участь у волонтерських та суспільно корисних проєктах.
- Вчителі вважають найбільшими проблемами у своїй роботі низьку заробітну плату (46%), велике навантаження та виснаження (41%), відсутність поваги з боку учнів та батьків (39%).
- Батьки назвали ключовими функціями освіти підготовку молоді до самостійного й успішного дорослого життя (45%) та набуття знань і навичок для працевлаштування (34%).
- 22% школярів і 24% вчителів часто використовують ШІ у навчанні та роботі.
- На запитання, що може сприяти формуванню культури миру, найбільш популярні такі відповідв: розвиток емпатії, толерантності та поваги до різних думок (37%), навчання мирного вирішення конфліктів (37%) і прав людини (34%).
Освіта сприяє миру

Володимир Зеленський
Заключна частина Саміту була присвячена темі оствіти з точки зору миру та утвердженню гуманітарних цінностей. Цій темі присвятили свої виступи Президент України Володимир Зеленський і Президент Фінляндії Александр Стубб.
“Присвячений Саміт найважливішому – тому, що насправді має перемогти в цій війні. Звісно, незалежність. Звісно, наша суверенна держава. Звісно, надзвичайно сміливі наші люди. Але об’єднане це все людяністю. Саме цим. Людяність має перемогти”, – наголосив Володимир Зеленський.

Александр Стубб
Александр Стубб зазначив, що освіта – це основа всієї цивілізації:
“Ми були однією з перших країн у світі, яка досягла стовідсоткової грамотності. Багато в чому це стосувалося виживання. Бо правда в тому, що освіта робить нас тими, ким ми є”.
Глобальна кампанія на підтримку освіти
П’ятий Саміт перших леді та джентльменів ініціював глобальну кампанію на підтримку освіти “Кожне покоління лишає слід. Освіта визначає який”. Кампанія була створена у співпраці з ЮНІСЕФ та Banda. Вона закликатиме лідерів країн, освітян та інших громадян сприймати освіту не лише як право, а і як найефективніший інструмент формування мирного, етичного та стійкого майбутнього.

Кампанія наголошує, що те, як ми навчаємо сьогодні, визначає світ, у якому житимемо завтра. У часи воєн, кліматичних катастроф чи стрімких технологічних змін освіта стає шляхом до знань і водночас запорукою виживання, громадянської свідомості та сталого миру. Кожен охочий може приєднатися до кампанії та зробити внесок у популяризацію важливої теми.
Освітній урок “Знімки з України: нерозказані історії підлітків”

У межах п’ятого Саміту перших леді та джентльменів Міністерство освіти і науки України, українські учителі і методисти розробили спеціальний урок “Знімки з України: нерозказані історії підлітків”.
Цей урок – віртуальна екскурсія. Під час неї учні 14-18 років із різних країн світу можуть більше дізнатися про Україну, війну росії проти країни, її причини та наслідки, а також про життя своїх українських однолітків у цей час. Учителі з різних країн долучилися до популяризації уроку для того, щоб показати його у своїх країнах.
Фото: Офіс Президента України
Більше від
- Чи вміють дорослі грати: Barbie, Hot Wheels та інші іграшки, які ви захочете подарувати собі та рідним
- «Я вірю, що музика — це терапія»: інтерв’ю з ведучою Music Box Валерією Шатською
- Свято науки в Києві. Премія L’Oréal – UNESCO всьоме відзначила трьох видатних українських науковиць
- Від першого відгуку до сили впливу. Історії учасниць Naprobu про розвиток, довіру та натхнення
- Чоловік говорить: співак Дмитро Каднай