Ексклюзивне інтерв’ю для Marie Claire.
Люба Кнорозок — українська продюсерка документальних та ігрових фільмів, які брали участь у престижних міжнародних кінофестивалях у Венеції, Каннах, Обергаузені та Роттердамі, співзасновниця та продюсерка кіно-колективу Група Кінотрон. Її остання робота — документальний фільм «Спеціальна операція» режисера Олексія Радинського.
Також Люба є співорганізаторкою конкурсу «Повний Короткий», спрямованого на підтримку українських кінематографістів. Ініціатива реалізується у співпраці з RIBBON, Decentralized Pictures та Групою Кінотрон. Проєкт надає українським режисерам можливість отримати повне фінансування короткого ігрового, документального чи анімаційного метру — 20 000 $.
Надзвичайно важливо продовжувати говорити про війну Росії в Україні, незважаючи ні на що. Ми маємо знаходити нові майданчики і чим більшими вони будуть, тим краще, бо більше людей нас почує. Наш фільм є політичним висловлюванням, а програма Forum Expanded відома своїм фокусом саме на політичне та експериментальне кіно.
Завдяки цьому, фільм отримає потрібну аудиторію, увагу і правильний фокус, в якому його потрібно розглядати. Фільм називається «Спеціальна операція», бо те, що там відбувається, максимально описує сюрреалізм внутрішньої суті російської армії та повномасштабного вторгнення Росії в Україну.
Ми почали робити його навесні 2022 року — записували свідчення працівників, які стали заручниками на Чорнобильській АЕС в окупації. Ми дізнались, що, ризикуючи своїм життям, співробітникам вдалося зберегти відео з камер спостереження на жорсткі диски. Тож наступні півтора року ми витратили на співпрацю з Офісом генерального прокурора України в рамках проєкту The Reckoning Project, аби мати можливість використати ці матеріалі у фільмі. Це унікальний випадок. Адже кожен кадр цієї картини є свідченням у справі про безпрецедентний воєнний злочин. Це необхідно бачити.
Цей фільм має стати нагадуванням світовій спільноті про те, що російські воєнні злочини не мають строку давності, і допускати військову окупацію атомних об’єктів, ядерний тероризм, толерувати їх — неприпустимо.
Decentralized Pictures (DCP) це платформа для кіномитців з усього світу, де вони можуть отримати різні типи фінансування для своїх проєктів, переважно часткове. Одним зі співзасновників є режисер і сценарист Роман Коппола (син Френсіса Форда Копполи). На платформі бувають дуже різні опен-коли: є програми від Fuji чи Apple, програми від Стівена Содерберга та інші. Це як фінансова підтримка, так і виключно менторська. За підтримки Ribbon — платформи підтримки українського мистецтва та культури — та на базі платформи DCP ми сформували ідею того, як ми можемо принести користь українському кінематографу. Проєкт дає повне фінансування короткого метру. Автори не будуть змушені в процесі роботи над фільмом відволікатися на пошук фінансування, адже це значно затягує виробництво і відволікає від режисерської роботи.
В нас буде 4 переможці. Ми сподіваємось, що серед них буде і ігровий фільм, і документальний, і анімація. Проте ми не керуватимемось виключно цим принципом. Спочатку відбувається голосування спільнотою платформи DCP, на основі якого складеться рейтингова сітка проєктів. Фінальних 4-х переможців обере журі, серед яких будуть засновники DCP, українські професіонали в сфері кіно та представники від команди RIBBON.
У молодих авторів значно менше можливості висловитися. Я вже бачу супер-класні проєкти серед поданих і сподіваюсь, що за кілька тижнів, що залишились, ми отримаємо ще більше заявок. Ми з командою натхнені ідеєю, спільною працею, творчістю. Для нас цей проєкт також про створення нових форм, сенсів, початок діалогу на важливі теми. Це не розважальний контент, а важливий для розвитку нашого суспільства.
Заявку на «Повний Короткий» можна подати на сайті DCP до 31 січня включно.
Фото: Олексій Радинський