Закрити
UA
Життя

Подорож на автомобілі до Угорщини: Частина 2

Поділись:

Як провести час дорогою до Будапешта з користю та задоволенням, розповідає Олена Заєць, вирушивши туди на кросовері Subaru XV.

posts-to-db-Фото 1

Особистий досвід: подорож на автомобілі до Угорщини. Частина 1

В Угорщину ми заїхали, коли вже стемніло – не очікували, що простоїмо на межі цілих  п’ять годин. При огляді, крім документів (не забудьте Зелену карту – автомобільну страховку, що діє за кордоном), вас можуть попросити вийняти весь вміст багажника, що суттєво гальмує процес. Тому тим, кому вдалося скласти речі компактно і не насипом, а в закриті сумки (як нам) – маленька подяка від тих, що стоять у черзі.

Добре виявилося і те, що ми спочатку вирішили не їхати в Будапешт безпосередньо, а зупинитися на ночівлю. Дебрецене, друге за величиною місто Угорщини. Для цього на booking.com ми забронювали недороге житло – ключовою була можливість надійного закритого паркування, і у приватного пансіону Némethy Panzió вона виявилася. Про всяк випадок я завжди роздруковую копії бронювань, де є адреса та телефони – гаджети можуть іноді підвести (а також беру копії всіх документів на випадок їхньої втрати та записую номери посольств України в країнах, куди їду). Попереджати про те, що ви надовго затримуєтеся – і правило гарного тону, і гарантія того, що навіть уночі на вас чекатимуть: ми так і зробили, зателефонувавши в готель і розповівши про зміни у нашому графіку.

posts-to-db-Фото 2

При в’їзді в Угорщину головне подолати 20 км на путівцях. Хоча на них ідеальний асфальт, але розмітка та попереджувальні знаки настільки яскраві, що через якийсь час очі дуже втомлюються в темряві. Втім, це в мільйон разів краще за відсутність розмітки. Автобан М3 поблизу українського кордону починається у населеному пункті Vásárosnamény, і тут постає питання, де взяти віньєтку, адже проїзд швидкісними трасами Угорщини платний. Вдень її можна придбати на заправці, яка знаходиться поряд з виїздом на автобан, але вночі вона не працює. Насправді, найзручніше купити віньєтку онлайн прямо на офіційному сайті https://www.hungary-vignette.eu/, коштує близько 13 євро на 10 днів для легкового автомобіля. Ваш номер автоматично потрапляє до бази, а при заїзді на трасу він зчитується спеціальною камерою.

Ранок у Дебрецені виявився не таким райдужним, як нам би хотілося – ми подумали, що сніданок у пансіоні не замовлятимемо, і це було нашою помилкою. Випити каву рано-вранці в місті дуже навіть можливо, але повноцінно поснідати в якомусь вкрай приємному місці можна тільки з 11 години. У McDonalds нам йти не хотілося, хоч він був відкритий. Прогулявшись кількома центральними вулицями, ми нарешті знайшли Menta Coffee (Piac u. 17) – невеликий заклад з милою дівчиною-баристом, чудовою кавою та дуже смачними десертами без глютена та лактози, що було для нас важливим пунктом.

posts-to-db-Фото 3

photo @mentacoffee

До Дебрецена варто їхати в купальні. Великий лазневий комплекс Акватикум Дебрецен реставрували кілька років тому, і він ділиться на кілька частин: готель, аквапарк та корисні для здоров’я термальні купальні (саме їх реновували). Аквапарк за розміром невеликий, але там є кілька крутих гірок, басейн із хвилею, зона для найменших – загалом стандартний набір. У купальнях (якщо ви зайдете не з центрального входу, а зі входу саме в купальні і не захочете заходити в аквапарк, квитки вам обійдуться дешевше) порівняно з аквапарком – тиша та благодать, де всі неквапливо переміщуються з басейну до басейну з різною температурою води і ступенем мінералізації – у деяких відсіках вона масляно-коричнева та дуже щільна. Улюблена процедура – ​​спарені басейни з водою 20 і 40 градусів, дуже тонізує. Тут є і кілька саун, а додаткова секція саун і масажі – окрема платна опція. Відмінна ідея – після сорока хвилин плавання в басейнах розташуватися на шезлонгах на відкритому повітрі у дворі купальня і замовити якийсь трав’яний чай. Гроші із собою носити не потрібно – все записується на електронні браслети. Порада – обов’язково брати з собою рушник, а краще – халат, та гумові капці, оскільки їх тут не видають. Після купань можна посидіти на лавочці в парку, в якому розташований комплекс, насолоджуючись байдикуванням.

posts-to-db-Фото 4

До Будапешта від Дебрецена 230 км – завдяки автобану це відстань дається дуже легко (обмеження швидкості тут 130 км/год). У поїздці ми прийняли собі нестандартне рішення – зупинитися не в самій столиці, а в місті Модьйород (Mogyoród), що знаходиться біля траси на під’їзді до Будапешта. Наш розрахунок був простий – замість того, щоб по дорозі назад витратити годину-півтори на те, щоб вибратися з міста, ми відразу ж опинялися на автобані і скорочували дорогу додому. До того ж, за вартістю це було дешевше, ніж жити в Будапешті. Ми зняли кімнату з ванною та крихітною кухнею у Erika Vendégház – фактично, це будинок у селі з новим ремонтом, де гарне повітря та дуже тихо вночі. Для гостей передбачена літня тераса зі столиками та парасольками.

Церква 18 століття – не єдина визначна пам’ятка цього селища – саме тут збудували трасу “Формули-1” Hungaroring 1986 року. Сама гонка – далеко не всі можливості поринути у світ драйву. На офіційному сайті hungaroring.hu є розклад різних розваг – від дня відкритих дверей для автомобілів або мотоциклів до можливості побути пасажиром професійних пілотів, оф-роада чи картингу. У цьому ж містечку знаходиться і великий аквапарк просто неба Aquarena, який працює з червня до вересня. Крім того, в Модьороді знімають кіно на студії Astra (сюди якось приїжджав Антоніо Бандерас) – уночі непідготовленому туристу може здатися висадка інопланетян, але це лише величезні софіти над знімальною площадкою, що ніби ширяють у темряві. На екскурсію до цієї студії сходити не вдасться, для цього в Угорщині відкрито Korda Filmpark в Етьєку за 30 км на протилежному боці від Будапешта. Тут показують шоу каскадерів, кіношну кухню, а потім можна насолодитися дегустацією локального вина (типова угорська розвага, звичайно, якщо ви не за кермом).

posts-to-db-Фото 5

Поруч із Модьородом є ще одне містечко Фот (Fot), куди варто заїхати, щоб помилуватися католицькою церквою Непорочного зачаття 19 століття та палацом Карої, збудованим відомим місцевим архітектором Міклошем Іблем. Обидві будівлі дуже ефектні. І якщо вам цікаві палаци, трохи далі від Будапешта, в 30 км, але за цим же напрямом, є місто Геделле (Godollo) з його вражаючим Королівським палацом. Короткі екскурсії на годину-дві – відмінна ідея, як нескучно провести час дорогою з пункту А в пункт Б.

posts-to-db-Фото 6

Пересуватися в Будапешті на автомобілі зручно (зрозуміло, якщо забути про пробки, що трапляються вранці або надвечір, коли всі повертаються з роботи). Розмітка вкрай зрозуміла – вам не потрібно виляти зі смуги в смугу, щоб перебудуватися в потрібний напрямок, або чекати, поки проїдуть автомобілі з іншої смуги, щоб почати рух – ви завжди рухаєтеся своєю траєкторією, нікому не заважаючи. От би так у Києві! З орієнтуванням біля нас дуже допомогла навігація у Subaru XV – усі адреси, які ми вводили, навігатор чудово розумів (часто ми вбивали, наприклад, назви ресторанів) та приводив нас до місця. Чим ще зручний цей автомобіль у місті – система “Старт-Стоп” налаштована так, що двигун не вимикається миттєво, як тільки ти на малій швидкості натискаєш на гальмо, як у деяких машинах. У більшості випадків тобі не потрібна повна зупинка, і з цієї точки зору система Subaru XV налаштована дуже розумно.

posts-to-db-Фото 7

Паркувань у Будапешті Досить багато, але не завжди можна знайти вільне місце, іноді доводиться робити кілька кіл по прилеглих вулицях. Вони безкоштовні в неділю, у суботу – з 12 дня, а у будні дні – з 6 вечора і до 8 ранку (є і винятки біля великих туристичних об’єктів, де паркування завжди платні). Платити потрібно через смс або готівкою (в основному монетами), і це біль – не завжди у вас ці монети є, а з паркоматом іноді потрібно “боротися”, щоб він видав тобі талон. Нам одного разу довелося вдатися до допомоги місцевого, який допоміг “витрусити” з паркомату потрібний вміст (ні логіка, ні танці з бубном не допомагали). Добре, що в Subaru XV відмінна світлова індикація, яка показує наявність інших автомобілів у мертвих зонах, коли ти вирулюєш із паркування заднім ходом, і камера заднього виду з напрямними, за якою можна припаркуватися по лінійці.

Ми ж зробили висновок, що дуже зручно ставити автомобіль на підземних парковках великих торгових центрів – по-перше, він залишається на закритій території, по-друге, у певних місцях це навіть трохи дешевше. Наприклад, на будайському боці ми паркувалися у шопінг-молі мамонт і йшли на пішохідну вулицю Lövőház Street, яка перетворилася на гастрономічну та тусову зону, до того ж пішохідну.

posts-to-db-Фото 8

З ресторанів must visit – модне місце Mazel Tov. Це внутрішній двір між двома будинками під скляним дахом, де всередині багато зелені та дуже жива атмосфера – Mazel Tov входить до числа так званих ruin pubs, що перетворили тусову культуру міста. Крім нього, рекомендуємо сходити в Fogas Haz. Взагалі, у Будапешті є все – від вуличної їжі та морозива до ресторанів високої кухні, руфтоп-барів, пафосних “імперських” кав’ярень та десятків скромних ресторанів із смачною їжею. Можна підписатися в Інстаграмі на обліковий запис @welovebudapest і черпати звідти нові точки та й просто натхнення. Щоб зрозуміти, наскільки красивим і величним замислювалося місто, варто зазирнути, наприклад, у бібліотеку Szabó Ervin Library – там є внутрішній дворик із дуже атмосферним кафе. Ще один сайт, де можна почерпнути для себе багато нетривіальних місць у місті – Offbeat Budapest www.offbeatbudapest.com.

posts-to-db-Фото 9

Куди ми завжди також заїжджаємо по приїзді до Будапешту – це в IKEA на площі Örs vezer Tere. На щастя, скоро, з відкриттям цієї мережі в Україні, ця потреба відпаде, але поки що перед виїздом ми склали список потрібних дрібниць – від кухонного начиння та текстилю для спальні до дрібногабаритних полиць та табуреток, які й забрали з собою. Зрозуміло, багажник Subaru XV не для масштабних вантажоперевезень, але ми примудрилися вмістити туди майже всі наші покупки. У багажнику зручний чохол з щільної тканини, що ефективно виховується, який ефективно ховає вміст багажника від решти салону. Зверху можна розкласти, наприклад, одяг у чохлі, щоб він не пом’явся.

posts-to-db-Фото 10

Зворотня дорога до Києва з Будапешта починалася у чудову сонячну погоду, і до кордону ми доїхали дуже швидко, користуючись адаптивним круїз-контролем. Втім, неподалік кордону з поля зору автомобілі практично зникли і можна було насолоджуватися порожньою трасою і густим сосновим лісом, що обрамляє автобан з двох боків. Ну а в Україні почалося випробування водіїв на міцність – ми двічі потрапили до зливи, через яку була нульова видимість, у Карпатах, потім у Житомирі, у темряві, приїхавши буквально за двадцять хвилин до бурі у Києві. У Карпатах ми піднялися на гору, щоб зробити пару гарних знімків з автомобілем, і тут дуже швидко налетіла величезна хмара і почав накрапувати дощ.

posts-to-db-Фото 11

У таких ситуаціях варто якнайшвидше вибиратися з ґрунтових доріг, які в момент розмокають, особливо під нахилом – нас врятував режим X-Mode у Subaru XV. Це система автоматичного спуску з гори, коли автомобіль сам пригальмовує, і ви акуратно, невеликими ривками, з’їжджаєте вниз. Важливо також, щоб камера заднього виду (в даному випадку широкоформатна) залишалася в строю – у цьому автомобілі має спеціальне покриття, на якому не затримуються краплі води.

posts-to-db-Фото 12

Їзда в темряві – заняття малоприємне, хоча багато хто любить саме нічні перегони, коли машин на дорогах менше. За кілька років Житомирська траса у цьому сенсі стала комфортнішою – біля населених пунктів з’явилися довгі освітлені ділянки, коли можна дати відпочинок очам. Між селами все складніше – незважаючи на те, що у Subaru XV прогресивні системи автоматичного керування дальнім світлом та прямування за поворотом керма, довжину сліду лівої фари хотілося б трохи підняти чи подовжити, із заводським налаштуванням ти почуваєшся не надто кофмортно, враховуючи, що на На наших дорогах можуть виникнути непередбачені перешкоди у вигляді п’яних місцевих або габаритного сміття, що гуляють по дорозі.

Але якщо судити загалом, тест-драйвом Subaru XV ми залишилися задоволені – цей кросовер має весь набір потрібних систем і функцій як для комфортної їзди по місту (система EyeSight, яка підтримує безпечне водіння, заслуговує на окремі похвали), так і для більш тривалих поїздок автобанами і “пригодами” на пересіченій місцевості, а мануальне управління за допомогою підрульових перемикачів передач дозволить отримати олдскульне задоволення від водіння. Та й виглядає Subaru XV сучасно і симпатично завдяки витягнутій лінії кузова, рейлінгам на даху та гумовим окантовкам на колісних арках. Approved!

posts-to-db-Фото 13