Кожен з нас займається плануванням свого дня, навіть якщо ви не складаєте для цього спеціальний список або не використовуєте програму. Набір певних справ, які потрібно виконати, ми часто втілюємо в життя хаотично, від чого страждає ефективність. Адже бувало таке, що наприкінці дня ви падали від безсилля, а потім усвідомлювали, що до ладу не зробили нічого важливого? Якщо так, варто переглянути свій підхід і вибрати для планування одну з цих ефективних технік.
Читайте також: 5 додатків, які допоможуть стати більш організованою
Великий список справ підходить не всім, бо через величезну кількість справ складно виділити головні цілі на день. Навіть із психологічного погляду великий список буде відлякувати, а сконцентруватися на важливому та другорядному стане непросто. Вихід із ситуації є: спробуйте не писати звичайний список, куди ви включаєте і дрібні справи, і великі. Виділіть серед усіх пунктів три головні та випишіть їх в окрему колонку. Дрібні справи, про які також не можна забути, виносите в окрему колонку або пишіть з іншого боку сторінки. Те, що не встигли виконати протягом дня, не бійтеся без сорому сумління переносити на наступний робочий день. Головне — три основні справи, які потрібно виконати насамперед.
Читайте також: Програми для тих, хто постійно відволікається від роботи
Розставляти справи у списку на день потрібно не в хаотичному порядку, а за пріоритетністю виконання та важливістю. Планувати краще на папері та записувати всі справи поспіль. Наступний крок – розставлення пріоритетності. Буквою А помічайте найважливіші справи (приблизно 15% всього списку), які варто виконати в першу чергу. В — важливі справи, про які не можна забути, але їхнє невиконання не приведе ні до чого поганого. До цієї категорії можна віднести перевірку пошти, дзвінок або зустріч, яку можна без проблем перенести на інший час. Категорія С — справи найменшої ваги, які можуть становити більшу частину списку, але насправді їх можна без жалю видаляти або доручати виконати іншим. Саме на такі справи ми щодня витрачаємо багато часу, втрачаючи ефективність.
Щоб метод повністю працював, насамперед варто завжди братися за справи з категорії А та не приступати до інших пунктів зі списку, доки найважливіше не буде виконано.
Метод планування Бенджаміна Франкліна є глобальним і може підійти не всім, але його ефективність політичний діяч довів на своєму прикладі. Підхід, який зараз називають “пірамідою Франкліна”, був придуманий ним у 20 років. Франклін слідував своєму методу протягом усього життя і підходив до планування дуже серйозно.
Кожен ступінь піраміди залежить від попередньої. З маленьких кроків вимальовується велика мета, але її досягнення потрібно прописати всі деталі.
Читайте також: Як правильно спланувати свій тиждень
Принцип Парето дуже простий: 20% зусиль та часу дають 80% результату. Як часто ви робили щось велике, викладалися, віддавали багато сил та енергії, а в результаті результат виходив незначним? Можливо, вся справа була у підході та неправильному розподілі часу. Принцип Парето вигадав економіст Вільфредо Парето у 1897 році, але цей метод легко можна застосовувати у всіх сферах життя, а не лише у роботі менеджера чи економіста. Способ Парето означає, що необхідно сконцентруватися лише на найважливіших справах, які у результаті можуть дати значний результат.
Читайте також: Надихаючі цитати успішних жінок: про невдачі, мотивації та гроші
У виконанні техніки Pomodoro допоможе звичайний таймер. На виконання певного завдання відводиться відрізок часу 25 хвилин, після цього потрібно зробити перерву на п’ять хвилин, а потім знову приступати до роботи. Кожен відрізок – один «помідор». Протягом 25 хвилин потрібно максимально викладатися та якісно виконувати завдання. Перерви потрібні для того, щоб після активної роботи відновити сили та відволіктися. Цей метод придумав студент Франческо Чирілло, який не міг зосередитися на навчанні та постійно відволікався.
Які техніки для планування вам підходять?
Джерело фото: unsplash.com