У вас з’явилась мрія – відкрити власний бренд одягу. Але відразу постають запитання: “З чого варто починати?”, “Які ризики та які секрети просування власної компанії?”, ” Як зекономити?”. На ці та інші питання відповідаємо у нашому матеріалі.
В сучасному бізнес-світі одного бажання не досить, щоб запустити власний бренд, потрібно ще знати та транслювати в свою роботу секрети підприємницької діяльності. Редакція Marie Claire разом з компанією Ariston поспілкувалась з бізнесвумен Аліною Харечко та розпитали про її лайфхаки успішного ведення власного бренду одягу.
Розкажіть з чого починається бізнес, з власного досвіду?
Я запускала бізнес тому, що просто не могла його не запустити. Мені подобається створювати нові проекти, запускати нові продукти, продумувати свіжі ідеї для просування, а також я обожнюю ризикувати. Тому що бізнес – це завжди ризик, що може щось не вийти і дуже часто багато чудових ідей просто не спрацьовувало і ти втрачаєш і гроші, й час. Однак, цей процес – цікавий та драйвовий, і такий “негативний” досвід у веденні бізнесу є надзвичайно корисним.
Лайфхак: Для того, щоб запустити бізнес без зайвих витрат, варто детально продумати ще на старті все до дрібниць та уважно прорахувати бізнес-план. Намагайтеся максимально прорахувати бюджет на можливі ризики, тобто завжди закладайте певний відсоток на непередбачені витрати, які стануться обов’язково.
У що краще, не жалкуючи, вкладати капітал, а на чому слід зекономити?
В моєю бізнесі дуже важливо інвестувати в правильні лекала та градацію (розмірну сітку), оскільки модель костюму чи сукні може бути надзвичайно модною, але якщо вона не буде правильно сидіти на клієнтах – можна вважати, що це інвестиції, викинуті на вітер. На початку мого шляху були схожі помилки в розробці лекал, але зараз їх майже немає.
Лайфхак: Дуже важливо економити на тому, на чому це можливо, наприклад, ми встановили бойлер Ariston VELIS WI-FI в наш офіс, який допомагає зберегти мій капітал, зекономити на гарячому водопостачанні та електроенергії.
Що головне у створенні нових колекцій одягу? Як правильно обрати постачальників тканини і фурнітури? Як відслідковувати, що буде в тренді, а що ні?
В моєму бізнесі дуже важливо розробляти моделі одягу, які чудово будуть сидіти на будь-якій фігурі. Моя задача – знайти середнє арифметичне між модними трендами, які на 70 % випадків не приживаються в масмаркеті та між тим, що буде носитись українськими жінками.
Ми продаємо 700-800 одиниць в місяць, тому вважаємося модним фешн-масмаркетом, який люблять за те, що в нас можна підібрати універсальні базові речі за доступною ціною. Наприклад, костюм можна придбати за 1600-2200 гривень чи сукню за 1300-1700 грн.
Я підбираю тканину сама, але до сих пір помиляюсь, оскільки ніколи до кінця неможливо спрогнозувати, як вона буде виглядати у кінцевому виробі. Тому ми завжди відшиваємо по декілька моделей перед тим, як віддавати її в цех на виробництво.
Лайфхак: Для мене в підрядниках-постачальниках важлива порядність та готовність йти назустріч. У випадку браку, наприклад, можливість замінити партію тканини, що трапляються досить часто.
Яка техніка повинна бути в майстерні власного бренду одягу і чому?
Наша основна техніка – це комп’ютери, парогенератори-праски, а тепер ще й бойлер Ariston VELIS Wi-FI.
Чи є якісь пільги для власників такого бізнесу, наприклад, утримання швейного цеху чи майстерні?
Лайфхак: Ми не маємо власного виробництва, тому й в нашому офісі відсутні швейні машинки. Ми розробляємо зразки спільно з конструктором-швеєю, а потім відправляємо чіткі ТЗ (викрійки) на виробництво до наших партнерів на південь чи схід України.
Зараз все діджиталізовано і існує багато програм та додатків, котрі спрощують життя сучасним бізнесменам? Розкажіть, які ваші улюблені.
Для мене дуже зручно, що я можу прослуховувати лекції улюбленої платформи Arzamas в авто – про історію, художників та новинки літератури.
Лайфхак: Також мені подобається, що я можу з будь-якого кінця світу дивитися на своє підприємство через камери, спілкуватися з персоналом по мессенджерам та конф-колам. Я взагалі люблю все контролювати, навіть бойлери. Тим паче, що Velis має вбудовану функцію Wi-Fi і завдяки додатку Aqua Ariston NET я можу керувати ним, оптимізувати енергоспоживання та отримувати інформацію про продуктивність.
Як встигнути все?
Лайфхак: Найважливіше –це бути в стані наповненості всередині. Я наповнюю себе танцями, спортом, тенісом, плаванням та лазнею – це приносить мені натхнення та заряд енергії, який я транслюю в свій бізнес. Тоді я встигаю зробити все заплановане за день.
Як зберігати work-life баланс у сучасному бізнес-світі?
Я за те, щоб в житті не було гонки за успіхом. Мій бізнес побудований на данській теорії хюгге, яка говорить про те, що прості речі роблять нас щасливими: стосунки з близькими та рідними, затишний будинок, свічки чи чашка какао з улюбленою книжкою.
Лайфхак: Важливо планувати відпочинок ввечері та на вихідних, а також не забувати про настільні ігри з сім’єю, улюблені фільми та книжки, щоб проживати це життя із задоволенням. Часто в нас забирають енергію соціальні мережі, тому, щоб не витрачати її на сторіси чужих людей, робіть власне життя яскравим та цікавим.