Закрити
UA
Життя

Жінки зі світу мистецтва: Кетрін Петітгас

Поділись:

Ділимося уривками статті Анни Луї Сассман “Як ці 7 жінок роблять світ мистецтва різноманітнішим”. Сьогодні перед нами постане Кетрін Петітгас – громадянин світу. 

posts-to-db-Фото 1

Анна Луї Сассман

Жінки грали ключові ролі патронажу в історії мистецтва — від єгипетської цариці Хатшепсут до покровительок епохи Відродження, таких як Марія Медічі, до Пеггі Гуггенхайм — але вони тривалий час були меншістю колекціонерів, визнаних за їх внесок. Один аналіз списку провідних колекціонерів ARTnews показав, що лише 10 відсотків з них становлять жінки, що, можливо, є відображенням великої економічної сили, яка, як і раніше, зберігається чоловіками.

posts-to-db-Фото 2

Портрет Кетрін Петітгас. Фото Бенедикт Франк. Надано Кетрін Петітгас.

Лондонська колекціонер Кетрін Петітгас народилася в Німеччині, росла в Алжирі та Марокко і вважає себе «абсолютною француженкою» — спадщину, яку не можна пропустити у її чудовому акценті. Але вона найбільш відома підтримкою латиноамериканського мистецтва та художників, яку вона почала здійснювати ще під час свого перебування в Мехіко у 1980-х роках після закінчення бізнес-школи зі своїм тодішнім хлопцем Франком, який тепер є її колишнім чоловіком.

Ми відчували себе як удома, — каже вона. — Я знайшла багато того, що мені подобалося у моєму вихованні в Марокко та Алжирі… така сама невимушеність, барвистість, галасливість, така ж декоративність.

Вона швидко зрозуміла, що її місія колекціонера полягала не тільки в тому, щоб здобувати твори мистецтва, але, особливо у випадку з художниками, що живуть, підтримувати їх і забезпечувати, щоб їхні роботи виставлялися.

Читайте також: ЖІНКИ З СВІТУ МИСТЕЦТВА: МАКГАТІ МОЛЕБАЦІ

Петітгаз вже виявляла аматорський інтерес до сучасного мистецтва, коли пройшла курс навчання американському мистецтву 20 століття у бізнес-школі; її приваблювали більше концептуальні дослідження: як «мистецтво, яке не просто візуально змушує вас думати про ваше повсякденне життя», каже вона. Працюючи у сфері фінансів, приділяючи особливу увагу Латинській Америці, вона почала більше знайомитися з художниками, галереями та музеями регіону, чиє мистецтво відбивало її інтуїтивне прагнення знайти красу в суворій реальності.

posts-to-db-Фото 3

Леонора Каррінгтон, Серце, охоплене коханням, 1960. Надано автором і Кетрін Петітгас.

«Франсіс Алюс — певною мірою фланер, який знаходить поезію у повсякденних ситуаціях», — каже Петітгас. Її також залучають «художники, які збирають роботи, які раніше відкинуті, і перетворюють їх на твори мистецтва», такі як бразилець Олександр да Кунья.

Тільки після того, як Петітгаз залишила фінансову діяльність у 1997 році, вона почала серйозно займатися придбанням робіт, у тому числі картин Габріеля Ороско, а потім і ряд сюрреалістів, пов’язаних з Латинською Америкою, таких як Леонора Каррінгтон. Вона швидко зрозуміла, що її місія колекціонера полягала не тільки в тому, щоб здобувати твори мистецтва, але, особливо у випадку з художниками, що живуть, підтримувати їх і забезпечувати, щоб їхні роботи виставлялися.

posts-to-db-Фото 4

Портрет Кетрін Петітгас з собакою Марсель. Фото Бенедикта Франка. Надано Кетрін Петітгас.

posts-to-db-Фото 5

Габріель Ороско, Високочастотний час, 2007.

Надано художником і Кетрін Петітгас

Ми зрозуміли, що маємо виділяти значну частину нашого колекційного бюджету на благодійність,

— каже Петітгас, називаючи свій нинішній підхід «філософією розподілу та підтримки».

Читайте також: ЖІНКИ З СВІТУ МИСТЕЦТВА: ЛЮБА МИХАЙЛОВА

Значна частина цієї підтримки пішла на лондонську галерею Тейт, де її колишній чоловік Франк був піклувальником протягом восьми років; вона працювала у Комітеті з придбань латиноамериканського мистецтва та у 2016 році стала головою Міжнародної ради. Вона також підтримує Галереї Серпентайн та низку невеликих ініціатив у Лондоні, у тому числі арт-проекти Флюксус, приватно-громадську ініціативу, яка фінансує виставки британських та французьких художників, а також неприбуткову організацію, що працює у сфері сучасного візуального мистецтва Gasworks та міжнародну мережу художників та організацій візуального мистецтва Triangle Network, яка пропонує резиденції та студійний простір (в обох організаціях вона є головою). Хоча колекція Петітгас, що налічує близько 900 робіт, була нещодавно оцифрована, вона воліє підтримувати громадські організації замість створення свого приватного фонду.

posts-to-db-Фото 6

Макс Ернст, Краєвид, 1921-22. Надано художником і Кетрін Петітгас.

У 2011 році до Петітгаса звернувся видавець Хоссейн Амірсадехі, який попросив її написати книгу про бразильське сучасне мистецтво. Вона хотіла написати про Колумбію та Мексику, і зрештою зайнялася обома — плюс книгою про Бразилію. Книги, кілька сотень сторінок кожна, це те, чим вона пишається як одним із найзначніших своїх досягнень. Навіть через вісім років після їх публікації вона все ще відчуває приємне хвилювання, коли бачить їх у продажу у музеях та галереях.

Думаю, люди все ще вважають, що ці книги є актуальними та корисними, — каже Петітгаз. – Це робить мене дуже щасливою.

першоджерело: Artsy