27 листопада стартує Чорна п’ятниця 2020 року в Україні — масштабний розпродаж, який перекочував до нас із США у 2013 році. Багато магазинів вже готують свої пропозиції, а значить, час готуватися і покупцям. Black Friday зазвичай дає старт новорічним знижкам, але під гаслом «Купи лише сьогодні!» багато покупців навіть не замислюються про це. На які ще хитрощі йдуть продавці в період розпродажів, як не потрапити на їхню вудку і зробити найвигідніші покупки.
Ця практика застосовується у багатьох країнах, зокрема в Україні. За тиждень або навіть місяць до Чорної п’ятниці ціни на популярні товари стрімко зростають для того, щоб у день розпродажу покупка здавалася ще вигіднішою. Щоб не купити товар з ілюзорною знижкою, слід відстежувати звичайні ціни на товари. Наприклад, вже зараз ви можете переглянути на сайті EVA.UA вартість вашої улюбленої косметики та товарів для дому, щоб 27 листопада відчути реальну різницю.
Продавці обмежують ваш час на ухвалення рішення про покупку, щоб ви не встигли згадати, що бачили річ за найкращою ціною або вона вам зовсім не потрібна. Для цього застосовується швидка музика в торгових залах, а також зворотний відлік часу та повідомлення: «Залишилося лише дві позиції!». В інтернеті достатньо оновити сторінку, і ви побачите, що відлік розпочався заново, а передостанню позицію ніхто не купив. Також від непотрібних покупок утримає перелік товарів.
Ті товари, які продавець хоче продати найбільше, стоять на самому видному місці: вішалки і стелажі прямо по центру зали, полиці на рівні очей, вікна реклами, що вічно спливають, або «суперпропозиції» окремою графою у верху сторінки сайту. Варто вам опустити очі на полицю нижче, як виявиться, що можна знайти ще вигідніші пропозиції.
Червоні, помаранчеві, жовті і навіть зелені – яскраві цінники, які привертають вашу увагу цілий рік, у період Чорної п’ятниці розмножуються з неймовірною швидкістю! На них жирним шрифтом красуються “-70%”, “-80%” і навіть “-90%”. З таким цінником покупець все рідше дивиться на ціну, керуючись лише поняттям «вигода». Порада та сама: завжди дивіться на ціни і не акцентуйте увагу тільки на цьому товарі, перегляньте весь асортимент.
Вас не дивує, що новорічні ялинки у вітринах та легендарний «Jingle Bells» з’являються у вашому житті задовго до Нового Року? Продавці створюють атмосферу свята, щоб ви розслабилися та вже починали готуватися до святкового столу. Це не так вже й погано, але скільки товарів за уявною знижкою йде з полиць за цілий місяць? Завжди об’єктивно оцінюйте ціни.
Шоколадка у подарунок до коробки чаю або пакетик відбілювача до мішка прального порошку – кожен із нас купував подібні дуети. Таким прийомом продавці здійснюють малопопулярний або товар низької якості замість реальної знижки на той, який вам потрібен. Перш ніж класти такий товар у кошик, задумайтеся: «Чи справді мені потрібний чорний шоколад, який я не їм?» А може краще знайти чай зі знижкою більше, ніж вигода з урахуванням вартості подарункової шоколадки?
Цей пункт стосується продажу в Інтернеті. Коли ви бачите, що під постом з акційною пропозицією кілька тисяч лайків, одразу закрадається думка: «У всіх є, а я не маю. А раптом я не встигну купити? — женіть її геть! Повірте, якби під цим оголошенням був всього десяток схвальних сердець, ви б пройшли повз. Багато продавців самі накручують кількість переглядів, щоб привернути вашу увагу.
Немає нічого гіршого за очікування. Ажіотаж навколо майбутнього розпродажу створюється задовго до її старту, щоб на момент знижок покупець був заряджений на купівлю акційних товарів, не дивлячись на вартість. Розсилка на e-mail, у месенджерах, SMS, спливаючі вікна на сайтах, реклама в соцмережах… Пам’ятаєте, що випадково випливають рекомендації з потрібним товаром — це не знак згори, а лише аналіз ваших пошукових запитів у Google.
Щоб утриматися від спонтанних покупок, обов’язково напередодні Чорної п’ятниці складіть список потрібних товарів. Попередньо окресліть їх звичайні ціни, щоб порівнювати з акціями, та намагайтеся не наповнювати кошик товарами, які першими потрапили на очі.