Героїні рубрики Marie Claire «Час змін» розповідають про власний досвід зміни професії, труднощі та відкриття, з якими вони зіштовхнулися в процесі пошуку та адаптації на новому місці роботи. Оксана Деньга — креативна директорка бренд-маркетингової агенції та копірайтерка, яка вже понад 8 років створює рекламу для українських та міжнародних брендів. У нашому матеріалі вона ділиться досвідом, як від технічної редакторки перейти до директорки креативного відділу.
Як ви наважилися змінити професію?
Не можу сказати, що потрапила у рекламу випадково, адже бажання працювати в креативній сфері було завжди. Проте на той момент я не до кінця розуміла, яка саме робота може задовольнити ще не до кінця сформований в мені запит.
Тому спочатку я пішла у журналістку. Закінчила харківський ХНУ ім. В.Н.Каразіна та навіть встигла попрацювати у цій сфері, але це не приносило мені відчуття повної реалізації та задоволення. І в певний момент я почала займатися копірайтингом: спочатку відвідувала різні культурні події, писала про них огляди. Згодом почала створювати тексти для компаній, де було все: і охоронні системи, і рації, і «манікюр-харків-пушкіна».
Через деякий час переїхала до Києва, знайшла цікаву роботу. Писала про виставки та конференції на актуальну та невідому мені на той час тематику: криптовалюти, 3D-друк, робототехніка. Одна з конференцій, яку я висвітлювала, була присвячена соціальному маркетингу (я навіть не уявляла до кінця що це), проте саме там вперше дізналась про рекламу та рекламні агенції. Так і почало формуватися бачення мого майбутнього.
Як стали технічною редакторкою?
Коли на попередній роботі зрозуміла, що досягла максимуму, відправила резюме в агенцію, про яку почула на конференції. То була вакансія старшого спеціаліста — копірайтера з досвідом і навичками сильного письма. Та, надивившись серіалів про рекламників, я подумала, що напишу класний мотиваційний текст і без досвіду, але з великими амбіціями мене візьмуть. Так і сталося.
Надсилаючи резюме, я подумала: навіть якщо щось не вийде, то найгірше, що зі мною станеться — просто залишусь там, де й була. Цим принципом керуюсь і досі.
Наступного дня о 14:00 я була на співбесіді. А о 14:30 сказала, що зможу вийти з понеділка. Виходила я на посаду, звичайно, не старшої копірайтерки, а, як виявилось, технічної редакторки.
Чим ви займались у рекламній агенції?
Я починала з текстів для смс-розсилок та вичитки постів, інколи договорів. Згодом мені запропонували займатися рекламними кампаніями. Першим проєктом, у який я, без перебільшення, вклала всю душу став ролик для комплексу будинків. Після цього стало ще більше роботи та проєктів: зйомки про український фермерів, реклама вітчизняного маркетплейса, великого агроіндустріального холдингу та міжнародних компаній у сферах здоровʼя, краси, FMCG та інших.
Коли СЕО компанії запропонував стати креативною директоркою, подумала, що ще не готова до цього. Та потім згадала своє головне правило і погодилась на пропозицію. Кожен новий проєкт та завдання ставали для мене викликом. Викликом, як писати сценарії, як правильно розвивати команду і давати фідбек. І це був надзвичайний досвід.
Що мотивувало вас йти вперед і не зупинятися?
Мені допомагало і допомагає бажання весь час рухатися вперед. Коли відчуваю, що стою на місці, намагаюся це змінити: йду надихатися роботою інших, починаю ставити нові цілі, розвивати нові скіли чи вдосконалювати ті, що вже маю.
Яку пораду ви дасте тим, хто цієї хвилини наважується на серйозний крок — круто змінити професію?
Навіть якщо у вас щось не вийде, то найгірше, що може статися — ви просто залишитеся там, де й були. Але якщо не спробуєте, то ніколи не дізнаєтесь, куди б завів вас шлях.
Читайте також: В УКРАЇНСЬКОМУ ДОМІ ВІДКРИЄТЬСЯ ВИСТАВКА «ТИ ЯК?»