У Києві відбувся благодійний вечір «Наука – це вона». На заході нагородили 12 фіналісток всеукраїнського конкурсу есе про жінок-науковиць, а також провели благодійний аукціон, кошти з якого додали до освітнього гранту володарці Гран-прі.
Абсолютною переможницею стала Анастасія Суворова з Києва. За здобуте перше місце дівчина отримала $4000, наданих організаторами конкурсу, плюс зібрані під час благодійного аукціону додаткові$31900. Ці кошти стануть освітнім грантом на оплату будь-якої навчальної програми, що її обере Анастасія. Усього в ході аукціону зібрали $43600, гроші на освіту розподілили між переможницею Гран-прі та кількома фіналістками.
У конкурсних творах дівчата висловлювали свої думки щодо однієї з дванадцяти українських жінок-вчених та її впливу на розвиток вітчизняної та світової науки. Для свого есе Анастасія обрала орнітологиню Наталію Атамась.
«Я дещо романтизувала професію орнітолога. Експедиції, пошуки птахів, їх дослідження – це уявлялося ніби життя, сповнене пригод. Крім цього, важливим був аспект популяризації науки – бо це дійсно важливо і актуально на сьогодні. Наталія Атамась чудово це втілює», – пояснила свій вибір Анастасія.
Із тим, на яку саме освіту витратити грант, дівчина вже теж майже визначилася.
«Або на кінорежисуру, або на магістратуру з культурології в європейській країні, бо без культурології вже не уявляю свого життя. Навчання за кордоном – це надзвичайно важливий та цікавий досвід для того, щоб в майбутньому стати спеціалістом у цій сфері», – додала переможниця.
Лотами благодійного аукціону були картини 12 науковиць – героїнь проєкту, виконані талановитими ілюстраторами та ілюстраторками, разом із автографами авторів, а також спонсорські лоти – ювелірна прикраса від Guzema Fine Jewelry, сукня від бренду GUDU, бранч з рестораторами Оленою та Дмитром Борисовими, політ на вертольоті над Чорнобилем з інвестбанкіром Ігорем Мазепою тощо.
Інші 11 переможниць також не залишилися без призів. У подарунок дівчата отримували можливість постажуватися у відомому українському виданні під керівництвом професійної редакторки, та інші цінні призи, котрі їм вручали представники іноземних дипломатичних місій в Україні, українські високопосадовці та бізнесмени.
У заході взяла участь Перша Леді України Олена Зеленська. Разом із юними дівчатами, що змінюють Україну, вона провела дискусійну панель на тему ґендерної рівності.
«Я хочу, щоб у нашому суспільстві слово «зірка» ми використовували не тільки коли йдеться про шоу-бізнес чи спорт, а щоб у нас з’являлося дедалі більше відомих і популярних зірок науки!» – підкреслила Олена Зеленська.
«Наука – це вона» – це просвітницький арт-проєкт, ціль якого популяризувати науку серед молоді та пропагувати ґендерну рівність в науковій галузі. З цією метою п’ять сучасних ілюстраторів та ілюстраторок створили портрети 12 видатних українських жінок-вчених, а дівчата з усієї України віком від 14 до 21 року розповіли у своїх есе про внесок цих особистостей у розвиток науки та суспільства.
«Наука – це вона» – проєкт благодійної освітньої організації STEM is FEM, що реалізується за підтримки ООН Жінки в Україні та Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ). Ініціатор проєкту, співзасновник Roosh Tech Сергій Токарєв, зазначив, що головна мета проєкту – нівелювати ґендерний дисбаланс у технічній галузі. ІТ-підприємець розповів, що, за його власним досвідом, на співбесідах жінки завжди просять меншу зарплату, ніж чоловіки, претендуючи на одну і ту ж посаду.
«Я думаю, це пов’язано з тим, що соціум не схвалює і не заохочує кар’єрне зростання жінок, на відміну від чоловіків. Я хотів би це змінити», – наголосив Сергій Токарєв.
Колекція картин науковиць разом із есе про них утворюють пересувну просвітницьку виставку. Замовити екземпляр експозиції може безкоштовно будь-який навчальний чи освітній заклад України – школа, університет, бібліотека тощо. Витрати на транспортування організатори беруть на себе.
Проєкт «Наука – це вона» створений в рамках глобальної кампанії UN Women «Покоління рівності», що закликає до змін задля досягнення рівноправ’я. Генеральний партнер проєкту – компанія з підтримки стартапів в Україні Roosh Tech, комунікаційний партнер – агентство стратегічних комунікацій TRUMAN. STEM is FEM – благодійний освітній проєкт, мета якого – популяризація STEM спеціальностей серед українських дівчат.
Фото надані прес-службою заходу
Читайте також: ПРО ЩО ЖІНКА МОВЧИТЬ: АННА ОСМЄХІНА, ДИЗАЙНЕРКА