Деякі автомобілі любиш серцем, а не розумом. Але у випадку з японською компанією Mazda погоджуватися на однобокі почуття не потрібно. Той варіант, коли люди вкладають у свій продукт і інтелект, і філософію більш тонких сфер (я про їхню фірмову концепцію дизайну KODO, пов’язану з природною, можна навіть сказати тваринною гармонією), а покупці, безсумнівно, відчувають все це, і прикипають душею.
Серед усіх представлених моделей цього бренду на українському ринку саме Mazda CX-3 є ідеальним кросовером для міських буднів. “П’ятірку” і особливо “дев’ятку” можна швидше розглядати як автомобілі для сім’ї, а “шістка” – щось на зразок безперервного повного кайфу від водіння і вау-ефект від зовнішнього вигляду, але через форм-фактор (довгий капот, низький кліренс) не завжди зручна у «побутових» умовах. Зате CX-3 має компактність і достатній кліренс, настільки необхідний у наших містах, але при цьому може похвалитися тим же точним рульовим управлінням (завдяки технології G-Vectoring Control), повним приводом (за бажанням) і безумовним комфортом всередині.
Втім, зовнішній вигляд у CX-3 також на висоті – особливо вигідно його динамічні лінії виглядають у червоному кольорі Soul Red Crystal. Секрет його феноменальної глибини – у тришаровому покритті. Нам на тест-драйв дістався автомобіль у благородному синьому Deep Crystal Blue.
Як кінестетика, всередині CX-3 мені глибоко симпатичний. Вставки з мікроволокна, що легко миється (схожого на замшу) з модним простроченням, перфоровані шкіряні сидіння з бічною підтримкою, які регулюються за допомогою електроприводу, обтягнуте шкірою зручне кермо з підігрівом, круглі регулятори, що нагадують про олдскульну аудіотехніку, якими контролюють. системою в дорозі (одна з фішок безпеки – щоб ти не “кликав” по дисплею, відволікаючись від водіння) – всі ці деталі становлять загальне позитивне враження. Місця для пасажирів ззаду майже такі ж комфортні, як і для переднього ряду. До речі, склавши задні сидіння, можна збільшити об’єм багажника із 350 до 1260 л – зручно, коли потрібно перевезти щось габаритне.
У водія під рукою все розташоване дуже логічно – «аварійка» рівно по центру, трохи вище – мультимедійний дисплей з налаштуваннями автомобіля, системою навігації, доступом до розваг та програм, а також можливістю підключити смартфон, щоб, наприклад, відповідати на дзвінки «без рук ». Внизу праворуч від водія – вже вищезгаданий круглий регулятор доступу до мультимедійної системи, тумблер спортрежиму (на жаль, не встигла перевірити його через слизькі зимові дороги та снігопад) та – увагу – кнопка електронного, а не механічного «ручника». Глибока ніша для підсклянників і поруч, друга, що вже закривається підлокітником, помістить у себе все, що потрібно – маленьку сумку, чашки з кавою, рукавички або сонцезахисні окуляри. Єдине, що мене збентежило в дизайні – це великий тахометр зі стрілкою посередині дошки, на якому невеликими цифрами висвічується поточна швидкість. Я воліла б бачити швидкість, а не оберти. Втім, до цього, як і будь-якої дрібниці, можна звикнути.
Перебуваючи за кермом, реально відчуваєш, що автомобіль тобі асистує – наприклад, світловими сигналами попереджає про машини, що рухаються по сусідній смузі, звуком – наявність транспорту в сліпих зонах, і так далі. У сукупності весь цей комплекс електронних помічників називається i-Activesense, в Mazda він детально продуманий і завдяки цьому починаєш почуватися впевненіше на дорозі – безпека понад усе. Що стосується витрати – він може коливатися від 6 до 8 літрів на 100 км залежно від того, стоїте ви в міських пробках або женете по трасі, а також індивідуального стилю водіння. Мій вердикт: кросовер Mazda CX-3 підійде тим, хто цінує стиль, безпеку, відмінну керованість та свій час. Це автомобіль, який принесе своєму власнику масу естетичного задоволення – зрештою, кайф від водіння теж можна зарахувати до цієї категорії.
Фото: Олексій Пономарьов