Арт-виставка ABOUT US (UA) триває у київській галереї SWAP на Подолі. У ній беруть участь 12 талановитих українських митців, серед них — художниця та дизайнерка Ксенія Гнилицька. У своїй практиці вона звертається до живопису, графіки, кераміки та відео. Співзасовниця і учасниця груп Р.Е.П. і «Худрада». Про “терапевтичний живопис”, межі творчості та маленькі культурні відкриття вона розповіла в Small Talk.
Які теми вам сьогодні цікаво досліджувати в мистецтві, а які більше ні?
Зараз в моїй практиці мілітаристська тема часто виходить на перший план, сплітаючись з соціально-критичною, бо відчуваю потребу у рефлексії, якомусь бодай навіть “терапевтичному живописі”. Так останнім часом “працюю в стіл” чи точніше ” у валізку” (усміхається), хоч я стараюся не припиняти участь художніх подіях та ситуація для ТПО (тимчасово переміщеної особи) має свої складнощі. Тут в Європі, де тебе не всі знають як вдома, є потреба у певному завойовуванні уваги глядача. Ще на початку війни виникла серія про новини з майбутнього – роботу з серії, яку я зараз вперше показую в Україні. Це як спосіб змушувати себе дивитися у майбутнє, замість заціпеніло жити сьогоднішнім, а то і вчорашнім. У вільний час майструю мінімакети та мінідіорами своїх, ще нездійснених монументальних проектів, по яких у певний момент все застигло.
Які цілі ви сьогодні переслідуєте, як митець? Як людина?
Я виховую свої двох хлопчиків, вчу німецьку мову та пересуваюсь з одної тимчасової майстерні до іншої, створюючи проєкти та налагоджуючи нові зв’язки, підтримую будь-яку благодійність. Зараз більше слідкую за настроями. Нам треба бути пильними щоразу, коли іде якесь осудження та кенселінг. Ця стратегія брати когось нового “на вили” щодня – з одного боку, говорить про волевиявлення, високий рівень соціальної свідомості, але з іншого боку може просто знищити й особистість, й довіру.
Що в мистецькому просторі за останні півроку стало для вас відкриттям і ви хотіли б цим поділитися з іншими?
Якраз дочитала дотепний збірничок есеїв Димитра Зайця про воєнний Харків. Взялася за “Країну жіночого роду” Вахтанг Кіпіані – бестселлер про надихаючих українок. Запам’яталася виставка “Ночі. Клубна культура Мюнхена” в музеї міста, де ретельно з вражаючою прискіпливістю перенесені цілі інтер’єри клубів часів, коли сюди їхали записуватися у культові звукозаписуючі студії. Вона і про гендер, і про сексуальність, і про спільноту та її коди, сп’яніння та ейфорію. Власне, в уяві перекладала це на нашу історію клубного життя, колись, коли вже на подібні кураторські теми буде потрібній ресурс, було цікаво зробити таке грунтовне дослідження.
Фото: Олена Джуріна
Читайте також: ВІСІМ УКРАЇНСЬКИХ ПРЕМ’ЄР ТА ПЕРШІ ПОКАЗИ ФІЛЬМІВ В УКРАЇНІ — ФЕСТИВАЛЬ МИКОЛАЙЧУК OPEN ОГОЛОШУЄ НАЦІОНАЛЬНИЙ КОНКУРС