«Є жінки у російських селищах…» Міленіум-апгрейд хрестоматійної фрази поета Миколи Некрасова сьогодні звучав би так: «Є жінки на цифрових просторах». А тим часом, світ і мода стали глобальними, віртуальними та загальнодоступними. Серед стильних атлантів, на плечах яких будується ця нова реальність, є сартап-фаундер Лариса Познер. Її резюме читається як захоплюючий пригодницький роман: Нью-Йоркська модель стає фінансистом на Уолл-Стріт, потім збирає команду винахідників із Кремнієвої Долини. І все для того, щоб кардинально змінити хід бізнес-історії індустрії моди. Після двох років закритих розробок та тестування у головному офісі в Лос-Анджелесі, її компанія StyleScan офіційно виходить на ринок.
Ми поговорили з Ларисою про те, де черпати сили та натхнення для незвичайної кар’єри, про будні каліфорнійських стартапів, та її багатообіцяючу програму StyleScan.
Ти на чолі однієї з небагатьох айті-компаній, які були засновані, фінансувалися і очолювали жінки. Як ти дійшла до «такого життя»?
Мені завжди подобалася мода, її дух новизни, непередбачуваності та сміливості. У моєму житті був період, коли я теж пробувала себе як каталог-модель. Пам’ятаю, була здивована: скільки шпильок, затискачів та скотчу потрібно для того, щоб одяг у кадрі виглядав краще, ніж у реальності. Потім я серйозно зайнялася фінансовим консалтингом, і на моду не залишалося часу. Як і багато хто, я замовляла щось з одягу онлайн, але, найчастіше, покупки доводилося повертати тому, що речі «не виглядали» наживо. Навіть преміум бренди втрачають колосальні гроші на поверненнях та обмінах. У це 40% замовлень. Клієнти замовляють одяг у діапазонах кількох колірних гам та розмірів тому, що сьогодні не існує адекватної опції попереднього перегляду на самому покупці або на моделях із фігурою та зовнішніми даними умовного покупця.
Читай також: Краса від «Добробут» — Центру дерматології та косметології.
Тож народилася ідея StyleScan?
Так, я мріяла і шукала таку «чарівну» програму, яка дозволить реалістичний попередній перегляд одягу в 3-D з усіх ракурсів, а також його віртуальну примірку. Якоїсь миті я раптом зрозуміла, що цей чарівний додаток доведеться робити самій! Я звернулася до колег на Уолл-стріт. Це найкращі уми світу: математики, аналітики, інженери. Я запропонувала челендж. Що, якщо переосмислити роботу трейдингових алгоритмів для більш практичного застосування до параметрів тіла та розмірів одягу? Виявилось, що це можливо! Назад дороги не було. З нашою технологією візуалізації ви отримуєте максимально реалістичну картинку. Жодних домислів і ворожінь: підійде або не підійде та, або інша річ або аксесуар. Все моментально очевидно у вашому телефоні!
Це справжня модна магія!
Ні, це висока інженерія та машинне навчання. У нашій команді дві тех-легенди. Нашого директора зі штучного інтелекту Rob Reitzen запросили до Зали Слави Блекджека тому, що його алгоритми змогли обіграти великі казино. А попередня діяльність нашого технічного директора Hein Hundal у компанії Raytheon знаходиться під грифом «цілком таємно». По суті ми працюємо з тією ж «начинкою», що й автомобілі безпілотники або ракетоносії нового покоління. Наш креативний директор Spencer Moore багато років займався дизайном колекцій у John Varvatos і Ralph Lauren, а глава маркетингу, Галина Соболєва, сама «з нуля» запустила в Лос-Анджелесі дуже затребуваний фешн-лейбл Single.
Чим StyleScan відрізняється від інших програм за рекомендацією розміру?
Програми рекомендації розміру «вгадують» який розмір вам купувати: маленький, середній чи великий. Візуалізація від StyleScan виходить далеко за межі цього. Найближчим часом StyleScan надасть покупцям можливість детально розглянути тривимірне зображення виробу, у тому числі на фотомоделях з різними статурами, а потім уперше представить світові моди примірку віртуального одягу безпосередньо на покупці. Віртуальна примірка зведе кількість повернень до мінімуму, що буде вигідно виробникам одягу, роздрібним торговцям, а також сприятливо позначиться на екології. Чи це не той самий випадок, коли у виграші все?