Від мушкетера до батька зумера: пʼять кращих ролей француза Ромена Дюріса
Los Angeles Times якось спитали у 49-річного французького актора, чи вважає він себе унікальним. Ромен Дюріс із серйозним обличчям сказав, що зовсім не схожий на інших. Але після витриманої акторської паузи розсміявся та додав: «Звісно, я жартую». У ньому поєднується драматичний актор, щирий веселун і кладень дивних історій. І попри таку самоіронію та самокритику, Ромен Дюріс – багатоплановий актор сучасного французького кіно. Зараз в українських кінотеатрах вийшла фантастична стрічка «Королівство тварин», де Дюріс виконав головну роль. Ми ж зібрали 5 найкращих ролей актора — тих, якими він закохує в себе з непристойною легкістю.
«Три мушкетери: д’Артаньян», реж. Мартін Бурбулон (2023)
роль: Араміс
Перша частина дилогії про мушкетерів на основі роману Олександра Дюма – костюмована французька драма про відвагу, війну та небезпечне кохання. В пошуках свого кривдника, д’Артаньян (Франсуа Сівіль – «Френк») прибуває до Парижа, де опиняється в серці небезпеки – війни, яка ставить на карту майбутнє Франції. Його якості не дають скласти руки, тому він, обʼєднавшись з трьома мушкетерами, вступає у боротьбу. Але його закоханість виявляється більш небезпечною.
Араміс у виконанні Ромена Дюріса – сексуальний чоловік у брудному одязі, але з білосніжною усмішкою, що проявляє його зморшки навколо очей. У цьому фільмі він показує свої навички у володінні багатьма видами зброї, а також уміння прикувати погляд глядачів(-ок).
«Ейфель», реж. Мартін Бурбулон (2021)
роль: Гюстав Эйфель
Ще одна робота Дюріса з цим режисером – байопік про творця найвідомішої споруди у світі – Ейфелевої вежі. Сам Ромен каже, що цей фільм показує напружену атмосферу навколо конкурсу та створення споруди, а Ейфеля – як одної з найважливіших постатей в історії Франції. На той час вежа мала стати найвищою точкою світу, чого дуже боялися критики. І цей фільм розповідає саме цей аспект – історію боротьби її автора.
Ромену Дюрісу вдалося втілити легковажного, але дуже розумного та прискіпливого до законів фізики Ейфеля, який наївно кохає, але ну дуже ретельно рахує кожну дрібницю.
«Кінцевий монтаж», реж. Мішель Азанавічус (2022)
роль: Реммі
Цікавість навколо нової роботи режисера «Артиста» виникла ще до її світової премʼєри в Каннах у 2022 році. Початково стрічка називалася Z, і Азанавічуса закликали змінити назву фільму на щось пристойне. Тоді він висловив солідарність до України, змінив назву та навіть став амбасадором UNITED24. Так світ побачив «Кінцевий монтаж» – вкрай іронічний фільм у фільмі про знімання зомбі-горору, які виходять за межі, коли вже складно зрозуміти де справжня, а де штучна кров.
Ромен грає режисера-невдаху, який з усіх сил намагається нарешті зняти щось достойне. З нього можна посміятися, його можливо зрозуміти та йому вкрай легко співчувати – як його професійним факапам, так і складним стосункам з дочкою (Матильда Лутц – «Помста»).
«Піна днів», реж. Мішель Ґондрі (2022)
роль: Колін
Історія кохання Коліна і Хлої (Одрі Тоту – «Амелі») – фантастична казка в сучасних обставинах, але дивних декораціях. Завдяки статкам Колін має власного кухаря (Омар Сі – «1+1», «Люпен»), апарат, що поєднує піаніно та коктейлі й загалом безтурботне життя. Після медового місяця, його новоспечена дружина починає тяжко хворіти через латаття, що почало рости всередині неї. Через це їх шик і розмови про філософію поростають павутинням.
Режисер «Вічного сяйва чистого розуму» створює для Дюріса героя різних настроїв. Характер Коліна змінюється протягом фільму: від чарівного та оптимістичного плейбоя до неоднозначного сумного чоловіка, що доглядає за коханою. Саме він проводить глядачів(-ок) через всі відтінки історії.
«Королівство тварин», реж. Том Кайє (2023)
роль: Франсуа
Світ охоплює хвиля мутацій. з невідомих причин люди перетворюються на неконтрольованих диких тварин. Це сталося і з родиною Франсуа та його сина-підлітка – їхня дружина і мати стала «Істотою», як це називають у суспільстві. Заради кращого лікування родина рушає в нове місто, але тварини потрапляють в аварію та губляться в лісі. Пошуки жінки, пристосування до нових людей, та власні склелети в шафі, привносять у життя Франсуа й Еміля (Поль Кірхер – «Зимовий хлопчик») багато нових проблем.
На цей раз без зайвих костюмів та історичності. Але Ромен Дюріс вдало порається з роллю батька сина-підлітка, який гостро переживає таку зміну матері. Його герой попри біль продовжує кохати дружину та відчайдушно йде на її порятунок, веде щирі розмови з сином та допомагає йому стати частиною складного й подекуди жорстокого сучасного світу.
Авторка: Єлизавета Сушко
Читайте також: «ФІНАЛЬНА ВЕРСІЯ ФІЛЬМУ МАЄ ПОДОБАТИСЬ КОЖНІЙ КЛІТИНІ МОГО ТІЛА»: СОФІ БАРТЕЗ, РЕЖИСЕРКА ФІЛЬМУ «РЕПРОДУКЦІЯ МАЙБУТНЬОГО»