Київський рекламний та портретний фотограф, Сергій Тимофєєв – співзасновник компанії BLU Production – працює по всій Україні, беручи участь у творчих та комерційних проектах. Сергій займається концептуальною постановочною фотографією – він майстерно працює зі світлом, простором, кольором та образами моделей, а також веде свій блог у Instagram @ser_timofeev, де філософськи розбирає на деталі творчий процес та щедро ділиться натхненням. Спеціально для Marie Claire Сергій зробив знімки на Huawei P20 Pro та поділився лайфхаками нічної мобільної фотографії.
Знімаючи вночі, ми маємо дуже круті умови для створення художньої фотографії. Це може бути не очевидно, але, по суті, у темний час ми потрапляємо в студійні умови, де потрібно думати про світло і керувати ним. Це складніше, ніж удень, коли весь простір заповнений яскравим промінням, але тим цікавіше – доведеться шукати нестандартні рішення, що зробить ваші нічні знімки кардинально іншими. Отже, без світла фото не буде. То де ж шукати світло вночі? На вулиці це можуть бути вітрини магазинів, світлофори, неонові вивіски (до речі, вони дають досить насичені та нетривіальні кольори), вуличні холодильники, рекламні вивіски на зупинках громадського транспорту або ліхтарики на смартфонах ваших друзів, спрямовані на модель під незвичайним кутом. Загалом, усе, на що здатна фантазія, і навіть більше! Такі локальні джерела світла цікаво промальовують обсяг на фотографії, але щоб зрозуміти, як вони працюють, потрібно спробувати… Знімаючи в приміщенні, я виходив з цього ж принципу – працювати з локальним світлом. На моїх знімках – з лампою на тумбі і декоративною гірляндою.
Перше, що потрібно знати про смартфон Huawei P20 Pro – потрійна камера Leica, якої він оснащений, очолює найпрестижніший рейтинг камер смартфонів DxOMark. Знімки відмінної якості стали можливими завдяки поєднанню трьох лінз Leica та головної “фішки” флагмана Huawei – вбудованого штучного інтелекту, який керує процесом зйомки: автоматично розпізнає об’єкти зйомки та підбирає найкращі налаштування камери. З цим смартфоном не потрібно бути професіоналом, щоб робити круті знімки – штучний інтелект все вирішить!
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ЛАЙФХАКИ ЗЙОМКИ НА СМАРТФОН ВІД ФОТОГРАФУ АННИ ГОЛЬЦБЕРГ
Нічний режим у цьому смартфоні (я використав його, наприклад, у кадрі, де дівчина стоїть біля залізних ролет) класно працює для ситуацій, якщо ви знімаєте архітектуру нічного міста, пейзажі або збираєтеся вписати в них модель. В останньому випадку не забудьте дати людині завдання, щоб вона постаралася не ворушитися, щоб знімок не вийшов змащеним. Нічний режим Huawei P20 Pro мене вразив – класна якість можлива завдяки світлосильним об’єктивам та тому, що смартфон робить кілька знімків, а потім накладає їх один на одного для отримання чіткого різкого зображення.
Зйомка у темний час доби або у погано освітленому приміщенні смартфону не страшна: режим “Ніч” Добре справляється в цих складних умовах. Фактично, цей режим працює як мультиекспозиція – камера знімає протягом 4 секунд, за цей час роблячи та «склеюючи» кілька кадрів. Завдяки цій “хитрощі” знімки виходять яскравими та різкими – різниця із звичайним режимом дуже помітна!
Я ніколи не використовую вбудований спалах – це досить технічний елемент, який дає поганий світлотіньовий малюнок і в 90% випадків результат виходить поганим. Проте є класні фотографи, які це роблять своєю фішкою – наприклад, знімають із вбудованим спалахом, коли хочуть показати чадну атмосферу вечірки. Для посилення художнього ефекту я свідомо робив відблиски на знімках. Як їх утворити? Я брав кришку від коробки компакт-диска, ставив її перед камерою і крутив, щоб упіймати відображення від вуличних ліхтарів. Можна використовувати будь-які бликуючі поверхні – скла (старайтеся не поранитися, вони можуть бути травмонебезпечні), фольгу і навіть мобільний телефон як чорний елемент, що відбиває. Кожен із цих предметів по-своєму бликує, що дає велике поле для експериментів.
У флагмана Huawei P20 Pro рекордні показники ISO на ринку мобільної фотографії: воно досягає 102400 у верхній межі проти близько 6400 звичайних. Як це відбивається на фотографіях? Смартфон робить чудові знімки навіть в умовах низького освітлення.
Грубо кажучи, його камера здатна сфотографувати чорну кішку в темній кімнаті навіть якщо її не видно людським оком. Зображення виходять дуже деталізованими – результат видно ще коли ви натискаєте кнопку спуску в нічному режимі, і на екрані промальовується весь кадр до дрібниць.
У приміщенні я використовував ручний режим зйомки – багато хто, навіть професійні фотографи, його чомусь бояться, але в ньому немає нічого складного. З ручним режимом можна поекспериментувати, коли ви не обмежені в часі та нікуди не поспішайте. Наприклад, жовтого світла, яке ви бачите на знімках, я домагався спеціально, вручну налаштовуючи колірну температуру – небагато смартфонів можуть похвалитися такими крутими та докладними налаштуваннями.
Проблема, яка протягом майже 180 років хвилювала всіх, хто брав до рук фотоапарат – розмитість знімків – у цьому смартфоні вирішено. Інтелектуальна технологія стабілізації зображення Huawei ідентифікує об’єкти та їх краї, потім фільтрує та налаштовує зображення, допомагаючи робити чіткі нічні знімки. Ще одна перевага Huawei P20 Pro – низький рівень шуму, “Біль” всіх цифрових камер, якої з цим смартфоном вам вдасться легко уникнути.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: СЕКРЕТИ ПОРТРЕТНОЇ ЗЙОМКИ ВІД ФОТОГРАФУ ЮЛІЇ ВЕБЕР
На вулиці я знімав з рук, а у приміщенні використовував штатив, прикріпивши до нього тримач для смартфона, щоб унеможливити тряску. До того ж я виставляв затримку спуску на кілька секунд, щоб випадково не поворушити смартфон натисканням на спуск (до речі, таким же чином я роблю селфі з друзями) – завдяки цим хитрощам знімки вийшли досить чіткими навіть там, де модель рухалася. Щодо ISO, його значення завжди бажано виставляти мінімально допустиме. Чим вище цей показник, тим більше шуму, тому потрібно знаходити компроміс у налаштуваннях – оптимальне значення ISO та тривалість витримки.
Модель – така сама людина, з якою завжди є про що поговорити, тому я скоріше не працюю з моделями, а спілкуюся з ними. Спочатку всі поводяться скуто, але коли невимушено поговориш із моделлю, як з другом, атмосфера змінюється. Але все одно перед зйомкою я раджу все продумати – я супротивник стандартних заучених поз. Поза повинна мати зв’язок із контекстним знімком: спробуйте заздалегідь уявити зв’язок людини з локацією. Наприклад, якщо на вашій зйомці є стілець, можна придумати до тридцяти різних взаємодій моделі з цим предметом, причому деякі з них можуть здаватися дурними, але цікаво виглядати на фото. Наприклад, модель може не просто сидіти, а тягнути стілець на голові, лежати під ним, обіймати його і так далі, і тоді пози та рухи у кадрі будуть більш природними та органічними.