Small Talk: MariA, виконавиця urban flamenco
Фламенко – не просто танець. Це історія життя, поєднання пристрасті й страждань, які розповідаються тілом та відбиваються музичним ритмом. Фламенко не має вікових і статевих обмежень, фламенко для тебе, якщо ти маєш, що сказати світу. Іспанка MariA, танцівниця й хореографиня світового рівня та артистка Cirque du Soleil, має, що сказати, та робить це власним унікальним способом.
MariA отримала освіту педагогині балету в Парижі, навчалась фламенко у кращих майстрів Андалусії та Мадрида, була коучем попзірок та професійних танцюристів. Є однією з 10 жінок у світі, яка володіє технікою небезпечного та традиційно чоловічого південноамериканського танцю болеадорас.
MariA багато подорожувала світом та відкрила для себе чимало стилів та видів мистецтва: вивчала африканські танці в Анголі та Нігерії, белліданс у Тунісі, кельтські та слов’янські танці, фламенко у Європі, ніхон-буйо у Японії. Саме в Японії MariA познайомилась з українцем, з яким одружилась та переїхала в Україну.
Творча діяльність, яку вона досліджувала протягом всього цього періоду, мотивувала шукати нові можливості осучаснення народної творчості. Згодом дослідження цього танцювального напряму вийшло на новий рівень, і сформувалось в ідею створення групи, що працюватиме в стилі urban flamenco, яка починає реалізувалась в Україні вже зараз завдяки авторському проєкту MariA — професійній танцювальній групі Las Ukraínas, що працює в стилі urban flamenco. Її учасниці, дівчата з різних українських міст (Київ, Харків, Одеса, Севастополь), міксують іспанське мистецтво з сучасними міськими стилями та запрошують переглянути прем’єрне відео групи.
Розкажіть, чому на вашу думку цей проєкт потрібний сучасним українкам
Коли я приїхала в Україну, то викладала фламенко жінкам різного віку. Працювати з тілами та їхніми енергіями – це завжди гарний спосіб зрозуміти культуру країни. Я справді дуже швидко зрозуміла головне бажання моїх студенток – отримати впевненість у собі та знайти спосіб висловити те, що заховано глибоко всередині.
Взагалі, фламенко — це про бути справжнім! Про прийняття себе такими, якими ми є – бути впевненими, мати гідність і самоповагу. Звісно, потрібно зробити певні кроки назустріч до розуміння себе та внутрішньої особистості. Іноді для цього треба зануритись і покопатися в болючих ранах минулого.
Фламенко тут саме для цього – визнати, що в тебе є темні сторінки життя, або негативний досвід, що залишив сліди, але це нормально! Це те, що робить людину унікальною і прекрасною.
Для жінки є дуже важливим зв’язок з хвилями її тіла і змінами настрою. І фламенко підкреслює силу жіночності. Але фламенко не виключно жіноче мистецтво. Пропоную вам звернути увагу на суто чоловічий іспанський танцювальний колектив Los Vivancos, учасники якого мужні чоловіки, що ламають підлогу в ритмі сучасного фламенко. Тож я наполегливо запрошую українських чоловіків також вирушити у цю подорож. Пристрасть, адреналін та виклик – цього фламенко має достатньо! Хтозна, можливо після Las Ukraínas я з радістю продовжуватиму з Los Ukraínos! (Los вказує на чоловічу стать в множині, Las на жіночу. — Ред.)
Тож, я впевнена, подорож шляхом урбан фламенко ось-ось здивує вас і зрезанує у ваших жилах.
Читайте також: ОТ THE BEATLES ДО МАКСА БАРСКИХ: ПЛЕЙЛИСТ «КОСМИЧЕСКИХ» ПЕСЕН
Як виникла його ідея? Чи є схожі проєкти в світі?
Як людина світу, крім класичної балетної освіти та школи фламенко, подорожуючи, я відкрила для себе багато інших стилів та видів мистецтва інших країн. Тож мій природний спосіб висловлювати ідею чи концепцію як хореографині, безумовно, забарвлений поєднанням культур.
Я побудувала чудову міжнародну кар’єру як виконавиця фламенко, і вдячна за цю можливість. Але творча діяльність, яку я досліджувала протягом цього періоду, захоплювала мене та мотивувала шукати нові можливості осучаснення народної творчості.
Понад десяти років я шукала музику, яка поєднувала б потужне народне мистецтво із класною сучасною музикою. Знайшла аргентинський бенд Tremor, який використовував фольклорні ритми та міксував їх з електронною музикою. Думаю, з них все й почалося. Ми зустрілись в Буенос-Айресі у 2010 році й одразу після нашої зустрічі я створила те, що назвала б своєю першою urban folk хореографією, з якою гастролювала багато років по всьому світу. З того часу моє дослідження цього танцювального напряму стало справді запеклим.
Urban folk стає більш поширеним у світі, але urban flamenko наразі існує більшою мірою лише в музиці. Найяскравіший приклад – всесвітньо відома попспівачка Rosalia і її трек Malamente.
Але стилю urban flamenco у танці ще не існує. Точніше, не існувало до створення нашого танцювальної групи Las Ukrainas. Тож це не тільки українська прем’єра групи, а й світова прем’єра танцювального стилю, в якому колектив працює.
Україна – прекрасна країна, яка має чимало талановитих митців. Створювати власні оригінальні музичні твори мені допомагають композитор електронної музики, народниі музиканти, а незабаром ми починаємо співпрацюю з українським виконавцем хіп-хопу. І я завжди відкрита до роботи з локальними професійними митцями.
Чи кожна людина може навчитися фламенко? Окрім зрозумілих навичок (мати слух та бажання), які ще потрібно мати таланти, аби досягти успіху в навчанні фламенко?
Звичайно, будь хто, будь якого віку може навчитися традиційного фламенко! Специфіка цього танцю — в тому, що це сольний танок. Це значить, що не має різниці, як ти виглядаєш, допоки тобі є, що сказати. Тобто вік або форма тіла не може зупинити нікого, хто справді прагне танцювати фламенко.
Невід’ємна частиною фламенко — музична складова. Оскільки танцюристи роблять взуттям ритмічні звуки (footwork), виконавці фламенко є повноцінними музикантами. Наше взуття — перкусійний інструмент з високими й низькими звуками. Уроки фламенко включають в себе вправи з ритму. Тому набагато легше, якщо у вас є слух.
Що стосується нашого проекту Las Ukraínas, він технічно відрізняється від класичного фламенко, оскільки це урбан фламенко. Це означає, що від танцюристів вимагається професійний рівень танцю та досвід на сцені, а не просто техніка фламенко. Тож для інтеграції в проєкт Las Ukraínas будуть обрані виконавці балету, джазу, модерну, народних танців, які також знають техніку tap фламенко (чечітку). Крім того, оскільки наш світ зараз переважно онлайн, плюсом для артистів буде досвід відеозйомок. Взаємодія з фізичною аудиторією та гра з камерою вимагають двох дійсно різних видів поведінки.
Чому можна навчитись в процесі навчання фламенко?
Якщо ви хочете заглибитись у навички фламенко, то повинні бути готовими прийняти себе повністю. Вам потрібно потрапити в цю пригоду, де ви приймете свої переваги настільки ж, наскільки і вади, і іноді потрібно глибоко заглибитися у свою особистість, що може бути складним завданням.
Ваш улюблений фільм про танці?
На жаль, хороших не так вже й багато. Крім групи Las Ukraínas, я також авторка ще одного проєкту в Україні, який називається Kahan, і я б охоче створила б хореографічне кіно за цією концепцією, оскільки карантинні часи вбили театральні та сценічні вистави.
Єдиними режисерами, які працювали в цьому специфічному жанрі, і де дійсно демонструються цілі хореографічні постановки, були німецький режисер Вім Вендерс з його стрічкою «Піна: танок пристрасті» (2011) та іспанський режисер Карлос Саура з фільмом «Кармен» (1983), Серед так званих «танцювальних фільмів». на жаль, немає жодного, який би мене справді вразив, бо в них зазвичай дуже слабкі сценарії.
Але є деякі фільми на культурну чи політичну тематику, в яких прекрасно демонструється танець. Наприклад «Білі ночі» (1985) Тейлора Гекфорда чи «Біллі Елліот» (2010) Стівена Далдрі.
Ще я з нетерпінням очікую майбутню документальну серію Move виробництва Netflix, яка виглядає досить перспективною.
Фото надані прес-службою
Читайте також: ВРЕМЯ ПЕРЕМЕН. СТАНИСЛАВА ФУРСА ДЕЛИТСЯ ОПЫТОМ СМЕНЫ ПРОФЕССИИ ВТОРОГО РЕЖИССЕРА НА ДИЗАЙНЕРА ИНТЕРЬЕРОВ