Закрити
UA
Життя

Пристрасть до зміни місць: що таке глемпінг?

Поділись:

Спати в наметі ви навідріз відмовляєтеся, але на природу хочеться? Глемпінг – ваш вид літнього відпочинку, вважає Ганна Волошина.

GettyImages-163371981

Термін «глемпінг» походить від злиття двох англійських слів: glamorous і camping, тобто дослівно «гламурний відпочинок на природі». У суперпопулярний тренд він перетворився невипадково: ви насолоджуєтеся красою, що оточує вас, але в той же час ізольовані від полчищ комарів, готових будь-якого з’їсти живцем, зливи та інших побутових незручностей, без яких не обходиться жодна вилазка на природу. Якщо розібратися, це поняття не таке вже й нове.

У ранні прихильники глемпінгу можна записати турецьких вельмож, які добре знали, як мандрувати з комфортом. За собою вони возили цілі наметові міста і зовсім не були прихильниками аскетичного способу життя. Намети прикрашали шовковими фіранками та різнокольоровими килимами, не скупилися на напої та наїдки. Звичайно, навряд чи ці люди могли собі уявити, що їхній розкішний спосіб життя згодом перетвориться на ультрамодний тренд, доступний простим смертним.

Якщо вірити Google Trends, галас навколо глемпінгу здійнявся ще на початку 2007 року, а місцем його зародження став штат Вашингтон. Що не дивно, враховуючи красу цієї місцевості разом з виноробнями та іншими можливостями для ненудного проведення часу. Хіпстери, які бажають нових розваг, стали першими прихильниками тренду і з властивим їм завзяттям почали співати оди глемпінгу. Незабаром до них приєдналися любителі фестивалів, які з радістю підтримали ідею п’ятизіркового відпочинку на природі: тулитися у крихітних наметах та стояти у кілометровій черзі в душ не так уже й весело!

Непомітно глемпінг став одним із найбільш затребуваних видів відпочинку молодого покоління, заповнивши порожню нішу на туристичному ринку і давши народження нової генерації сучасних кочівників. «Люди хочуть проводити час на природі, – каже Рубен Мартінес, один із творців сервісу Glamping Hub. – До того ж це зовсім не звичайна відпустка, а ще й нагода сказати друзям: “Вгадай, що я робив?! Ти ніколи такого не пробував. Це було круто!””.

Мінімальному набору – намету, лопатці, конфорці та спальнику – глемпери віддають перевагу екомортам із зручностями та комфортабельним будиночкам на колесах. Але це не означає, що вони вибирають пасивний відпочинок, швидше, навпаки: підкорення гірських вершин, політ на повітряній кулі, спостереження за гризлі в їхньому природному середовищі – лише маленький перелік розваг. Прихильники менш екстремальних хобі теж знаходять заняття до душі – у багатьох кемпінгах є семінари зі здорового способу життя, йога-воркшопи, заняття з медитації.

Є у глемпінгу ще одна характерна риса – це не просто новий спосіб відпочинку, але ще й яскраве вираження зеленої філософії. Більшість таких курортів – екофрендлі, що займаються вторинною переробкою сировини та використовують альтернативні види енергії. Вони також дотримуються політики невтручання людини у життя дикої природи.

«Люди відчувають, що застрягли у місті. Їм подобається ідея кемпінгу, але вони не хочуть спати на землі або купувати спорядження, щоб використовувати його раз на рік і все життя зберігати в коморі. Глемпінг – це зручно», – ділиться міркуваннями Роберт Фріш, один із топ-менеджерів компанії ConTENTment Camping, яка займається організацією глемпінг-таборів.

Зараз глемпінг-індустрія переживає бум. Щодня у різних куточках земної кулі з’являються нові місця відпочинку на будь-який смак. Ціни теж різняться. Наприклад, Gotland Glamping у Швейцарії пропонує туристам зупинитися в комфортабельних наметах всього за 33 євро на добу, що дорівнює ціні непоказного місцевого хостелу. Гавайський Maui Eco Retreat обійдеться дорожче: за бамбуковий котедж із панорамним видом доведеться заплатити від $220 за ніч. А оренда вілли на Сейшелах в North Island Lodge коштуватиме приблизно $7 тисяч – з бонусом у вигляді готового виконати будь-яку вашу забаганку персоналу. Так що залишатися наодинці з природою буде не так страшно.