Time Based: новий проєкт від організаторів фестивалю Am I Jazz? (Closer)
В лютому стартував Time Based — новий проєкт Олі Бекенштейн для таких видів мистецтва, як музика, танець, перфоманс, тощо.
Першим втіленням проєкту стала менторська програма: п’ять американських артистів/ок підтримали розвиток п’яти нових проєктів в Україні. Українські митці разом з менторами мали змогу протягом 10 приватних зустрічей попрацювати над втіленням ідей. Програма реалізувалась за підтримки Посольства США в Україні.
“Time Based народився на базі фестивалю Am I Jazz?, з урахуванням досвіду випуску під час пандемії та тих міжнародних подій, до яких я була причетна після повномасштабного вторгнення — San Jose Winter Fest: Counterpoints with Ukraine (USA) та Svitanok (Norway). Цей проєкт — про мистецтво, для якого часовий вимір є невід’ємною складовою. Та загалом про час: в якому ми живемо зараз та про який мріємо”, — ділиться Оля Бекенштейн, організаторка фестивалю Am I Jazz?
30 липня на Youtube каналі проєкту вийшов останній епізод з результатами креативних пар. Розповідаємо про кожний з них.
Khrystyna Kirik під менторством Julia Santoli
Христина Кирик – українська саунд-артистка та тренер з експериментальної імпровізаційної музики. У своїй роботі вона досліджує сенсорний стан сприйняття звуку, використовуючи електронне обладнання, попередньо записані зразки контрабаса та фортепіано, голос, польові записи та саморобні об’єкти, які створюють звук. Вона є творцем майстерні експериментальних музичних інструментів sound→box, співзасновицею арт-простору _____036, авторкою мультимедійного проекту Liniyï, саунд-артистом та композитором проекту Mariiia&Magdalyna, викладачкою музики та виконавства у Dakh School.
Джулія Сантолі — це мультимедійна художниця, музикантка та композиторка, що базується в Нью-Йорку.
За допомогою голосу, відео, електроніки, психоакустики та інсталяції Сантолі поєднує втілену практику з увагою до уважного слухання та емпатичної реакції як у артиста, так і в аудиторії, часто коливаючи терези між резонансною чіткістю та екстремальними звуковими станами.
Сантолі була музичним резидентом Pioneer Works у 2019 році, грантом Азійської культурної ради в Японії в 2019 році, який досліджував звукове мистецтво та просторові практики, а також резиденткою у Issue Project Room у 2018 році. Сольні роботи та колаборації були представлені в багатьох інституціях та на майданчиках DIY.
Bunht у складі Щука-Риба під менторством Ben LaMar Gay
Bunht — це псевдонім артиста Ярослава Татарченка, київсього музичного продюсера та музиканта. З 2016 року випускає різножанрову музику, починаючи від атмосферного індастріалу-техно та закінчуючи електроакустичним IDM-ембіентом. Крім того, Ярослав продюсує музику під іншими псевдонімами в музичних колективах, таких як Тонка, Марія Квітка та Щука-Риба. Для останніх Ярослав і створював новий матеріал під менторством Ла Мар Гея.
Київський фольклорний гурт Щука-Риба утворився при НЦНК «Музей Івана Гончара»
наприкінці 2018 року. Репертуар Щуки-Риби — пісні з центральної України, зібрані у власних експедиціях та віднайдені в архівах. Всі пісні виконуються без аранжування – у первинному звучанні. Учасники колективу досліджують сучасний стан побутування фольклорної традиції, вивчають, збирають та відтворюють народно-пісенний матеріал.
Бен ЛаМар Гей — композитор, мультиінструменталіст, співак, поет та просто еклектичний ерудит. Він передає радикальний набір звуків, кольорів та простору через універсальну мову фольклору.
Один із найплідніших співавторів у музичній спільноті Чикаго, він робить активний внесок у Black Monks of Mississippi Теастера Гейтса, EarthSeed Ніколь Мітчелл, Flesh & Bone Майка Ріда, Communication Arts Quartet Метью Люкса, Natural Information Society Джошуа Абрамса, Bitchin Bajas тощо. Він є нащадком за замовчуванням і давнім учасником AACM (тобто легендарної Асоціації сприяння розвитку творчих музикантів).
Mike Romanyshyn під менторством Jeremiah Chiu & Marta Sofia Honer
Львівський композитор та аранжувальник, Михайло Романишин — учасник інструментального колективу ROCKOKO, для якого з 2014 року пише авторські композиції у жанрі symphonic rock та instrumental pop. Власні композиції пише у таких жанрах як класика, її суміш із електронною та альтернативною музикою, джазом. Надає перевагу написанню музики до фільмів (саундтреки).
Поєднання модульного синтезатора та альта є незвичним, але Jeremiah Chiu та Марта Софія Хонер створюють неповторний дует. Роки співпраці, спільного життя, поділених досвідів об’єднують їхні різноманітні тембри у єдину естетичну реальність. Хонер грала на записах Chloe x Halle, Angel Olsen, Fleet Foxes і Стенлі Кларка, серед інших, включаючи п’ять записів, номінованих на Греммі.
Чіу розширив свою візуальну роботу в численних напрямках, ставши активним організатором міжсекторальної спільноти та зосередивши свою музичну практику на електронній музиці та звуковому мистецтві.
Evgeniya Melkonyan & Hanna Kyrychyshyna під менторством Tatyana Tanenbaum
Євгенія Мелконян – незалежна артистка, співачка та виконавиця, яка зосереджується насамперед на українському та вірменському народному співі, вокальній імпровізації, аудіовізуальному мистецтві, перформансах, племінних та індійських танцях, а також буто. Вона досліджує такі теми, як творчість, корінні культури, духовність, шаманізм, голос і звук, жіноча ідентичність, тілесність та містична подорож, притаманна кожній людині.
Ганна Киричишина – хореограф, викладачка сучасного танцю та фізіотерапевтка. Вона є засновницею танцювального театру #HOLOVY та організаторкою вечорів імпровізації під брендом #KYIVIMPRONIGHT.
Міждисциплінарна робота Тетяни Тененбаум була описана як «багата поліфонія» (The New Yorker) та «перевершення складної історії між висловлюванням і позицією через точне дослідження» (Critical Correspondence). Вона створює та організовує свої проекти у взаємодії з особистим походженням та широкою мистецькою спільнотою у сфері танцю, перформансу та дослідження втіленого вокалу.
Ksenia Slobodian під менторством John Hollenbeck
Ксенія Слободян – молода піаністка, керівник гурту, аранжувальниця та композиторка. Вона брала участь в українських та польських джазових фестивалях, таких як Cho Jazz (Ходзеж, Польща) та Szczecin Jazz (Щецин, Польща). Вона також брала участь у майстер-класах Мікі Хаями, Фредді Гендрікса, Сильвестра Островського, Ессіета Окона Ессіета, Коркорана Холта, Еріка Аллена, Сайруса Честната та інших.
Під час програми Time Based вона працюватиме над своїми першими партитурами для Big Band.
Читайте також: ІМЕРСИВНИЙ ПРОЄКТ STEREO У ЛЬВОВІ: КОМУ ПОТРІБНО ЦЕ ВІДЧУТИ?
Найвідоміші нагороди та відзнаки Джона Голленбека включають: шість номінацій на премію Греммі; грант на 10-ту річницю премії Doris Duke Artists Award у 2023 році та премію Doris Duke Performing Artist Award у 2012 році; нагороду ASCAP Jazz Vanguard Award у 2010 році та стипендію Гуггенгайма у 2007 році; перемогу на конкурсі Jazz Composers Alliance Composition Contest у 1995 та 2002 роках. Джон був професором джазових ударних та імпровізації в Джазовому інституті Берліна з 2005 по 2016 рік, а в 2015 році приєднався до викладацького складу музичної школи Шуліха в університеті Макгілла.