Жіноче підприємництво — неймовірна сила у побудові економіки: Як відбувся SHE Congress 2021
Понад 17 тисяч учасників долучилися до безкоштовної онлайн-трансляції головної події ділових жінок SHE Congress 24 березня. Темою конгресу цього року стали стратегії розвитку жіночого підприємництва. 20 бізнесвумен, СЕО, лідерок у своїх галузях поділилися досвідом масштабування бізнесу і ведення переговорів, лідерськими навичками та кейсами побудови сильної команди.
Відкрила SHE Congress керівниця HR-департаменту в компанії з бізнес-розвідки YouControl Анна Клименко. Вона поділилася результатами дослідження YouControl про жіноче підприємництво, розповіла, чому ризикових жінок мало серед засновниць великого бізнесу і як знизити сприйняття ризику.
За результатами дослідження YouControl, серед топ-330 компаній за виручкою у 2019 році лише у 3% з них єдиним бенефіціаром є жінка. Зазвичай власниці бізнесу у таких сферах, як торгівля молочними продуктами, яйцями, зерном, кормами, торгівля у неспеціалізованих магазинах, розподіл електроенергії, торгівля рідким, твердим та газоподібним паливом.
Найбільше жінки ризикують там, де не відчувають ризику, — у соціальній сфері. 70% жінок на керівних посадах у сфері освіти.
Читай также: На берегу моря: История весенней digital-обложки Marie Claire
Генеральна директорка AB&D Group, магістерка філософії Кембриджського університету, парламентерка і дипломатка Юлія Осмоловська поділилася інструментами успішних бізнес-переговорів, а також розповіла про правила підготовки до переговорів. Вона визначила типові помилки перемовниці: відсутність підготовки до переговорів, пасивність, переконання емоціями замість логіки, демонстрація емоцій. Також вона розповіла про різницю чоловіків і жінок у веденні переговорів:
Іноді жінки можуть ухвалювати свідомо невигідні для себе рішення, щоб не псувати взаємини.
«Негативний досвід — теж досвід», — СЕО & co-founder Better Me Вікторія Рєпа розповіла, як створити міжнародний IТ-продукт та діставати уроки з негативного досвіду. За чотири роки у застосунка 90 млн користувачів в усьому світі. Основний ринок — США.
Серед принципів Better Me, які допомогли стати успішною міжнародної IT-компанією: жодних сумнівів і страхів, переважання швидкості над ефективністю, люди — в пріоритеті, прийняття неминучості змін і відсутність страху перед помилками, адже негативний досвід — це теж досвід.
В IT-індустрії лише 11% керівниць. Одна з причин — жіноча невпевненість у своїх силах. Ми часто говоримо собі «Я ще не готова», «Я повинна ще отримати навички», а чоловіки розбираються у процесі.
Про лідерство як рушійну силу бізнесу, лідерський інтелект і про те, як побудувати сильну команду, розповіла глава правління «Імперіал Тобакко Продакшн Україна» Галина Воробйова.
Дослідження показали, що чоловіків частіше обирали на керівні посади тому, що вони були впевненішими у собі і своїх силах, і ця риса виявлялася у їхній манері вести переговори та ухвалювати рішення.
Вона поділилася складовими лідерського інтелекту:
- емоційний інтелект — уміння розпізнавати свої і чужі емоції і керувати ними;
- гнучкість і стратегічне мислення;
- відповідальність і ухвалення рішень;
- постійне бажання вчитися нового, щоб надихати своїх лідерів;
- бажання розвивати свою команду;
- готовність завжди орієнтуватися на тренди і на клієнта, бути готовим змінюватися заради цього.
Про розвиток cashless-економіки розповіла СEO fintech-компанії LeoGaming і керівниця міжнародної платіжної системи LEO Альона Дегрік Шевцова. Вона поділилася статистикою, розповівши, що у 2020 році безготівкові операції за кртками зросли на 5,5%, а кількість токенізованних карток в Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay — на 77%.
Україна на 10-му місці у світі за кількістю користувачів Apple Pay.
Як бізнесу бути готовим до майбутнього? Впроваджувати моделі оплати, які спрощують платіжний ланцюг, бути mobile-first та збільшувати лояльність: підписка — один із найперспективніших форматів продажу додаткових послуг.
«Жінки успішніші у розвитку бізнесу, оскільки більшу частину доходу вкладають у свій бізнес, ухвалюють рішення відповідальніше, вони мультизадачні та комунікабельні», — упевнена директорка з комунікацій, КСВ та залучення UKRSIBBANK BNP Paribas Group Яніна Ольховська. Також вона поділилася проблемами, з якими стикаються жінки у розвитку бізнесу:
56% жінок відчувають брак знань з менеджменту, оподаткування, маркетингу та інших специфічних галузей;
52% не впевнені у власних силах і бояться ризикувати;
42% не вистачає інвестицій.
Також Яніна представила учасницям програму UKRSIBBANK BNP Paribas Group «Жінки у бізнесі», яка в 2020 році увійшла до першого звіту Глобального договору ООН у межах досягнення 17 Цілей сталого розвитку. Яніна впевнена:
Жіноче підприємництво — неймовірна сила у побудові економіки.
Старша національна лідерка, б’юті-експертка Mary Kay Ukraine Олена Кривченкова поділилася з учасницями онлайн-трансляції принципами успіху в бізнесі. Вона впевнена, що успіх приходить до тих, хто займається улюбленою справою.
Гроші дають натхнення для подальших дій, але згодом ви розумієте, що успіх — це не те, що ти зробив для себе, а те, що ти зробив для інших.
Серед інших принципів:
- Місія — це набагато більше, ніж заробити певну суму.
- Не “зависайте” у навчанні. Отримали інформацію — одразу її застосовуйте.
- У вас має бути мета, куди ви йдете. І навколо вашої мети з’явиться команда однодумців. Команда — це синергія.
- План, і не один, тому що світ постійно змінюється, і у вас має бути рішення, як діяти інакше.
- Наполегливість.
- Оточення.
- Натхнення.
- Мотивація.
- Інтерес.
Про те, як підприємницям мислити масштабно і виходити на глобальний ринок, у форматі панельної дискусії на SHE Congress 2021: Break the rules обговорили:
- засновниця українського бренда Ozerianko Bags Дар’я Озерянко;
- CEO Kacho Group, співзасновниця бренда Kachorovska Аліна Качоровська;
- засновниця, СЕО Indposhiv Bespoke House Катерина Возіанова;
- засновниця Borodina Antonina Антоніна Бородіна.
Модератором дискусії стала директорка Офісу з просування експорту України Тетяна Миськова. Учасниці обговорили, чим керувалися під час виходу на міжнародний ринок, і дійшли висновку: щоб бути успішним на глобальному ринку, потрібно навчитися працювати всередині своєї країни.
Теле-і радіоведуча Надія Матвєєва розповіла про публічність як невід’ємну частину успіху та про те, як правильно користуватися цим інструментом. Вона впевнена: бізнес-леді, керівниця компанії повинна обов’язково подумати про те, як вона створюватиме власний бренд і до кого звернутися по допомогу.
Заходьте у публічність із задоволенням, але важливо порівнювати своє реальне життя з тим, що ви транслюєте. Створюючи образ, орієнтуйтеся на те, що вигідно і вам, і світу.
Під кінець конгресу представниця об’єднаного штабу Світлани Тихановської Вероніка Цепкало поділилася своєю історією, участю у білоруській революції та обставинами, які спонукають жінку проявити себе як лідерку і повести за собою людей.
Іти вперед і не здаватися — на це мене надихають усі жінки Білорусі. Коли ми разом — це сила, а коли жінки солідарні — це суперсила.
Організатори — бізнес/медіа бюро Ekonomika+ і дайджест ділової жінки WoMo — дякують партнерам заходу:
- генеральному партнеру fintech-компанії LeoGaming;
- головному партнеру UKRSIBBANK BNP Paribas Group;
- головному партнеру Mary Kay: топ-бренду в сфері краси;
- HR-партнеру Robota.ua;
- приймаючому партнеру «Гольф Центр Київ»;
- технічному партнеру «Експомедіа»;
- Единбурзькій бізнес-школі;
- компанії Moneyveo;
- «Арт Приз»;
- будівельному партнеру «Інтергал-Буд»;
- партнеру AB InBev Efes Україна;
- партнера Latinium.
А також медіапартнерам:
- «5 канал»;
- «Апостроф ТВ»;
- Marie Claire Ukraine;
- порталу «Букви»;
- ADV EXPERT
- 1+1 media;
- порталу «Ліга 360».