Закрити
UA
Мода

15 незвичайних (і дивних) фактів про Альфреда Хічкока

Поділись:

posts-to-db-Фото 1

13 серпня виповнюється 119 років від дня народження генія кіно Альфреда Хічкока — режисера, який не лише вплинув на розвиток кінематографа та жанр трилера зокрема, а й створив новий напрямок у кінематографі — саспенс. 

posts-to-db-Фото 2

«Психо», «Дружина фермера», «Птахи», «Ребека», «Запаморочення», «Людина, яка занадто багато знала», «Мотузка», «Леді зникає» — це далеко не повний список робіт майстра інтриг та жаху. Складно уявити, якими були б сучасні трилери та детективи, якби не творча спадщина генія.

У нашій добірці найцікавіші і часом досить дивні факти про знаменитого режисера Альфреда Хічкока.

posts-to-db-Фото 3

1. Режисер знімався у камео (у ролі себе) майже у всіх картинах. Перше камео у фільмі «Житель», за словами Хічкока, було зроблено просто для заповнення кадру. В одному інтерв’ю він сказав: «Я намагаюся здатися на екрані в перші 5 хвилин, щоб дати людям спокійно дивитися фільм, не шукаючи мене в натовпі статистів». Згодом цей трюк став частиною його фірмового стилю. 

 

2. Хоч Альфред Хічкок вважається новатором у сфері кінематографа — «Оскар» він так жодного разу не отримав. У нього було п’ять номінацій за режисуру, а також три на Канському кінофестивалі та шість від Гільдії режисерів Америки. У 1968 році йому вручили нагороду імені Ірвінга Тальберга, але його мова подяки стала найкоротшою за всю історію премії «Оскар»: «Спасибі». 

3. Режисер любив розігрувати людей і не завжди ці, начебто, дитячі прокази були невинні. Якось на зйомках, наприклад, Хічкок посварився з актрисою Тіппі Хедрен і подарував її п’ятирічній дочці Мелані Гріффіт ляльку з обличчям матері, що лежить у труні. А під час зйомок фільму «Тридцять дев’ять ступенів» любитель розіграшів прикував Роберта Доната та Медлін Керролл один до одного наручниками і вдав, що втратив ключ. 

Тіппі Хедрен з дочкою Мелані Гріффіт фото

Тіппі Хедрен з дочкою Мелані Гріффіт

Одного разу майстер саспенса пожартував з батька письменниці Дафни дю Мор’є — актором Джералдом дю Мор’є, запросивши його в гості на маскарад. Всім решті гостей він сказав, що вечір буде офіційним. У підсумку, весь захід Мор’є провів серед смокінгів у костюмі турецького султана.

 

4. Людина, яка любила наводити жах на інших за допомогою своїх картин, мала кілька фобій. Хічкок боявся дітей, овальних предметів та поліцейських. Останній страх знайшов свій відбиток у багатьох його фільмах і був викликаний дитячою травмою. Якось батько відправив маленького Альфреда до поліцейської дільниці із запискою, в якій просив замкнути хлопчика в камері на кілька хвилин за погану поведінку. 

posts-to-db-Фото 5

5. Ще одна не менш дивна фобія режисера – яйця. «Я боюсь яєць. Навіть гірше — вони мені просто огидні. Ця біла кругла штука без будь-яких отворів, усередині щось жовте і кругле, і теж без отворів. Ви коли-небудь бачили щось огидніше, ніж жовток яйця, що лопнув, і жовта рідина, що випливає з нього? Кров весела, червона. Але яєчний жовток жовтий, огидний. Я ніколи не пробував його», – сказав Хічкок в одному з інтерв’ю. 

 

6. Режисер також зізнавався, що боїться дивитись свої фільми. В одному з інтерв’ю він сказав: 

Мені страшно від моїх фільмів, я ніколи не ходжу їх дивитися. Я не знаю, як інші люди їх дивляться».

 

7. За всі роки свого життя (81) Альфред Хічкок так і не навчився водити машину і не отримав права водія. Ймовірно, це було пов’язано з небажанням ще раз зв’язуватися з поліцією. 

Альфред Хічкок та його дружина Алма Ревілль фото

Альфред Хічкок та його дружина Алма Ревілль

8. Зі своєю дружиною, Алмою Ревілль, Хічкок був дуже близький — він завжди радився з нею і найбільше довіряв її думці. Алма працювала над багатьма ранніми роботами свого чоловіка як сценарист, помічник режисера і монтажера. Надалі вона допомагала чоловікові у питаннях, що стосувалися сценарію, підбору акторів та музики. 

 

9. Хічкоку був заборонений вхід у «Діснейленд», а сам Уолт Дісней відмовив йому використовувати парк розваг як локацію для зйомок, тому що режисер «зняв той огидний фільм — «Психо»».  

 

10. У ролі жертви Хічкок любив знімати блондинок, бо «Блондинки – найкращі жертви. Це як чистий сніг, на якому надруковано кривавий слід ноги». 

Фільм "Психо" фото

Кадр із фільму «Психо»

11. Перед випуском фільму «Психо» (1960) Хічкок хотів викупити весь тираж книги оригінального роамана, щоб ніхто з глядачів не дізнався, чим закінчиться картина. Зйомки проходили на закритому майданчику, а актори та вся знімальна група підписали контракт про нерозголошення фіналу фільму. 

 

12. Режисер народився в Англії і багато років прожив саме там, але у 1939 році був змушений переїхати до Голлівуду. Американське громадянство Хічкок отримав лише у 1955, але навіть після цього не став відмовлятися від Британського громадянства. За відданість Батьківщині та багато інших заслуг королева Єлизавета посвятила його в лицарі.

posts-to-db-Фото 8

13. Хічкок був володарем пишних форм і дуже любив смачно (і не дуже корисно) поїсти. Він любив смажену рибу та гори бекону. Такі продукти харчування були його втіхою за суворе католицьке виховання. До речі, саме через зайву вагу та маленький зріст режисера звільнили від служби під час Першої світової війни. 

 

14. Альфред Хічкок напам’ять знав назви та розташування нью-йоркських вулиць, а також графік руху поїздів у більшості штатів. Навіщо йому треба було напам’ять знати все це — риторичне питання. У геніїв свої чудасії. 

 

15. У 1979 році Хічкок отримав премію Американського інституту кіномистецтва за прижиттєві здобутки. Він жартома сказав своїм друзям, що, можливо, скоро помре. За рік талановитого режисера не стало.