Закрити
UA
Мода

Якого кольору полуниця: Мережа підірвала нова оптична ілюзія

Поділись:

Професор психології Акіоші Китаока опублікував фотографію полуниці, яка поставила багатьох у глухий кут.

Якого кольору полуниця: Мережа підірвала нова оптична ілюзія.

Два роки тому в соціальних мережах розгорілися жаркі дебати з приводу сукні: тоді користувалися намагалися зрозуміти якогось кольору — синьо-чорного чи біло-золотого.

Зараз у Мережі набирає популярності нова оптична ілюзія, автором якої виступив Акіоші Кітаока, професор психології японського університету Рітсумейкан. У своєму мікроблозі на Twitter він опублікував фотографію тістечка, прикрашеного полуницею. Перше, що спадає на думку – ягоди червоного кольору, які вони і повинні бути, просто на знімок накладений блакитний фільтр. Проте насправді на фотографії, за словами Китаокі, немає жодного червоного пікселя: зображення складається із сірих елементів.

На підтвердження один із користувачів соцмережі взяв пробу відтінків, які здаються на знімку найчервонішими, і помістив їх в окремі квадратики з правого боку. Для переконливості кольору на білому тлі.

Якого кольору полуниця: нова оптична ілюзія, яку всі зараз обговорюють

У чому розгадка? Як пояснюють фахівці, фотографія Китаокі демонструє таке явище, як константність сприйняття кольору – здатність людського зору правильно розпізнавати забарвлення предметів в умовах змінного освітлення. Іншими словами, зелене яблуко для нас залишається зеленим як у середині дня, коли освітлення біле, так і на заході сонця, при червоному освітленні. Образ будь-якого предмета включає як відчуття, а й накопичений про нього досвід. Тому знаючи, що полуниця має червоне забарвлення, ми бачимо її саме червоною. Так само мозок «коригує» розмір предмета чи його форму. Наприклад, двері для нас мають прямокутну форму незалежно від того, під яким кутом вони відчинені, хоча найчастіше їхня проекція на нашу сітківку має форму трапеції.

Статті по темі:

Якого кольору сумка: у Мережі знову обговорюють популярну оптичну ілюзію

Ігри розуму: чому ми готові йти за натовпом та інші парадокси свідомості

Зірковий шпигунство: сукні з оптичним ефектом

Фото: twitter.com@AkiyoshiKitaoka, twitter@carsonmell