“НАШЕ”: культурне та гастрономічне дослідження України від Pure & Naive та Ukrainian Folks
14 лютого винний бар і бістро Pure & Naive разом з етнографічним візуальним щоденником Ukrainian Folks розпочинає власне дослідження української поезії, гончарства та гастрономії різних регіонів України. Мета всіх продажів в рамках проєкту – зібрати 1 000 000 грн на підтримку архівів та реновацію будинку-майстерні Ади Рибачук та Володимира Мельниченка.
Вже з середини лютого в закладі з’явиться pop-up маркет з автентичною керамікою від Meraki Objects, колекцією української поезії, символів-квітів від Олександри Арсалані – Mutabor Mutabor та листівок від Ukrainian Folks. А меню Pure & Naive доповниться стравами з різних географічних регіонів України, переосмислене шеф-кухарями, спеціальною підбіркою українського вина від маленьких виробників, та дегустації з ним. Щотижня маркет буде поповнюватись новими об’єктами та символами від невеликих українських ремісників та з приватних колекцій. Для старту було вирішено обрати символічну дату 14 лютого. Тільки в варіації Pure & Naive та Ukrainian Folks – це день любові в найбільш широкому сенсі: від близької людини до свого, українського, справжнього та дуже вітального. На останньому в проєкті і зроблений основний акцент.
“За останній рік не лише світ, а й ми самі стали значно більше цікавитися історією та культурою України. Часто коли в нас запитують про українську культуру та її символи, в більшості з нас, мабуть, виникають стереотипні та популярні образи, які не є самі по собі поганими, але не відображають повністю нашу культуру. Задача дослідження, над яким ми працюємо разом з Ukrainian Folks — піти далі, дослідити, заглибитись, знайти людей та осередки, які створюють щось унікальне, українське, наше. Поділитись цим, як з українцями, так й іноземцями, які цікавляться Україною. Та водночас створити такий собі круговорот цінності, тому що зібрані кошти будуть направлені в інший культурний проєкт”, – каже співзасновник Pure & Naive Павло Гук.
“НАШЕ” – це дослідження, що немає конкретних терміну та обмежень: гастрономічні експерименти, дегустації, pop-up маркет, експедиції в регіони, робота з етнографічними та мистецькими архівами, та ряд інших важливих проєктів. Все це передбачене в рамках “НАШЕ”, і дозволить Pure & Naive та Ukrainian Folks перетворитись майже на експериментальну лабораторію з пошуку та дослідження нашого.
За дослідженням можна буде слідкувати в соціальних мережах Pure & Naive та Ukrainian Folks.
“Мені подобається, коли люди тяжіють до справжнього. Наше – це найсправжніше, що в нас є. І ця проста, лаконічна назва, на мою думку, є дуже влучною. Іноді в чотирьох буквах можна так легко вкласти весь сенс. Наше – це все те, що було з нами з самого дитинства, але ми його не завжди помічали, нам не завжди давали це помічати. Зараз найкращий час наново відкрити для себе справжню Україну, нашу. Вивчити її, побачити, спробувати на смак, потримати в руках. А там – і відкрити справжніх себе”, – розповідає Настя Івченко, авторка візуального щоденника Ukrainian Folks.
Всім проєктом планують зібрати 1 000 000 грн на підтримку архівів та реновацію будинку-майстерні українських художників, монументалістів та дивовижних новаторів свого часу – Ади Рибачук та Володимира Мельниченка, на Малопідвальній вулиці в Києві. Серед найбільш відомих робіт пари – серії панно в київському Палаці дітей та юнацтва та на Центральному автовокзалі. Але найбільш резонансним проєктом стала “Стіна пам’яті” на Байковій горі, що була буквально залита бетоном радянською владою. Проєкт самої майстерні був розроблений в 1972 році на місці напівзруйнованої будівлі. З того часу художники тут не лише займалися живописом, але й експериментували зі скульптурою, архітектурою та рядом інших технік. Майже всі їх роботи зараз зібрані в будинку-майстерні. Сама будівля потребує реновації, як і архівний напрям роботи фонду АРВМ.
Читайте також: «КИЇВ. КУДИ ПІТИ І ЩО ПОДИВИТИСЬ»: MUST SEE З 13 ПО 20 ЛЮТОГО