Закрити
UA
Мода

Непопулярні соціальні мережі в Україні 

Поділись:

Чи обрали українці Facebook та Instagram за своєю волею та чому у рейтингу Twitter, MySpace, Reddit та інші не на перших місцях, розповідає. Ганна Тільняк – SMM-консультантка, авторка Telegram-канал “Про дуже особистий SMM”, колумністка. 

posts-to-db-Фото 1

У 2020 році найпопулярнішими соціальними мережами в Україні є Facebook (58% від усіх респондентів), YouTube (41%), Instagram (28%) та Telegram (14%). З іншого боку, у світових лідерів Twitter і Linkedin по 5 і 1% не користуються соціальними мережами 31% респондентів, а 1% не змогли відповісти. Про це свідчать дані опитування компанії Research & Branding Group (за інформацією РБК Україна).

Щоб зрозуміти, за яким принципом ми вибираємо ті чи інші мережі, варто подивитися на те, як формується їхня популярність. Насамперед на це впливають світові тренди, законодавства країн, ЗМІ та капітали компаній. Значення також має демографія, історичний аспект, маркетинг, політика самих соціальних мереж, легкість використання, професія людини, наявність розважального контенту та наявність інструментів для розвитку бізнесу.

Чому ми стаємо передплатниками?

Дослідники Технологічного інституту Джорджії та Мічигана вивчили фактори, що впливають на число фоловерів, серед них соціальна поведінка, зміст повідомлення та структура соціальної мережі. Наприклад, у категорії «структура соціальної мережі» такі фактори: 

  • взаємний фолловінг;
  • рейтинг уваги та статусу: відношення загальної кількості ваших передплатників до користувачів, на яких підписані ви; 
  • відповідність мережі: наскільки схожа аудиторія, яку ви читаєте, на ту, що читає вас.

posts-to-db-Фото 2

Читати також: Бренд Celine презентував колекцію весна-літо 2021 – трансляція з Монако

Безліч досліджень дозволяє прояснити спільні риси для всіх мереж і лише деякі фактори дозволяють нам відповісти на запитання, чому “не доходять” немасові соціальні мережі до України.

Нішевими я називаю професійні чи нові мережі, тимчасово немасові. Facebook теж був нішою, а зараз його аудиторія становить 2,2 млрд і він нарівні з державами чудово справляється з керуванням світом.

Повернемося до основних причин, через які, на мій погляд, люди роблять свій вибір. У Facebook та Instagram легко почати роботу, там є наші контакти, всі необхідні маркетингові інструменти та мобільні програми. Це важливо, оскільки програми витісняють робочий стіл, це світовий тренд, і кількість заходів у додатках соцмереж зросла до 6 разів на день.

posts-to-db-Фото 3

Але не одним Facebook та Instagram єдині. Telegram щодня набирає своєї популярності. Особливо після ухваленого Петром Порошенком 15 травня 2017 року указу, який дав старт блокуванню низки російських інтернет-ресурсів, у тому числі «ВКонтакті» та «Однокласники». Тоді користувачі, що втратили профілі, почали шукати альтернативу, і знайшли її не тільки в Facebook, Instagram, але і в простому і досить захищеному Telegram. А популярність російських соцмереж в Україні впала до мінімуму.

Читай також: Ніч грішників: 10 оригінальних ідей костюмів на Хелловін 2020 

Підлога також впливає на популярність. Тут Facebook влаштувався найкраще, у нього практично рівна кількість статей, дорослих та молодих. У Instagram та «ВКонтакті» більш жіноча аудиторія — 62% і більше молоді. У Telegram переважно чоловіча аудиторія, при цьому вузька вікова група — 25-34 роки. Тому, цілком можливо, переважна кількість жіночого населення впливає і на популярність тієї чи іншої мережі. 

Якщо з популярними в Україні соціальними мережами розібралися, то що не так з іншими? Наприклад, Twitter. Швидше за все, річ у тому, що Twitter дозволяє лише 140-280 символів у твіті, число вірується залежно від країни. 

За даними Research & Branding Group, більше 50% українців не читають книг, а отже, припускаю, падає рівень культури споживання та створення текстового контенту. Більшість виникають складнощі з написанням ємних текстів. Також незрозуміло навіщо стільки праці та з ким спілкуватися у Twitter. Pinterest перетинається з Instagram аудиторіями, що люблять естетику, моду, дизайн. Але Pinterest зайняв особливу нішу та не претендує на масову мережу. 

posts-to-db-Фото 4

У США є найпопулярніші соцмережі, якими в Україні практично не користуються. Наприклад, Reddit — соціальний сайт новин, на якому користувачі залишають лінки на різну інформацію в інтернеті.

Мої висновки щодо непопулярності деяких мереж (MySpace та подібних) однозначні: якщо у компанії є бюджет на розвиток мережі та тренди диктують зліт, а компанія покращує свій продукт, то шанси завоювати ринок та серця українців є у всіх.

Хочу поділитися ще одним цікавим висновком. Раніше (до 2015 року) у мережах люди йшли до людей. Підозрюю, що після того, як бренди пішли до людей, сталася зворотна реакція: люди йдуть туди, де бренди. Мережі стали каналом комунікації та між такими різними представниками. І це спілкування дарує масу взаємовигід і тій, і іншій стороні.

Бренди прагнуть Facebook і Instagram, які особливо хороші для маркетингу, якщо цільова аудиторія потрапляє в категорію міленіалів та покоління Z, такий висновок зробили у звіті Social Bakers social media trends.